Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen-Skuk
Om hälften av befolkningen är kvinnor, och kvinnor vill ha samma representation, så ser jag ingen annan möjlighet än att det är 50 % kvinnor. Är du av en annan uppfattning?
Nu är du där igen, läs om vad jag skrev och försök förstå skillnaden mellan representation över en hel grupp och representation för individer/ företag/ institutioner m.m.
Citat:
Naturligtvis inte, hon håller ju med er. En persons åsikter är alltså viktigare än bemötande och debatteknik. Hon har givetvis sin fulla rätt att göra så, men på ett öppet forum som Flashback känns det lite trist, nästan som ett slöseri. Spontant tycker jag att mer restriktiva forum är mer lämpliga. Flashback är unikt i avseendet att "icke-politiskt korrekta" åsikter får lyftas fram på samma villkor.
Jag, Micro och Diciplina diskuterar sällan ja, säkerligen för att vi i stort "håller på" samma sida.
Du har säkerligen ett gäng snubbar du aldrig diskuterar med för att de skriver ungefär samma som du själv, därför behöver du heller inte sätta dem på ignore, eller hur?
men jag håller med dig, är därför jag också diskutera med lite varjehanda, men även jag har en gräns.
och där sätter jag in ignore, av de skäl jag tidigare sagt. Och jag inbillar mig faktiskt att om man kunde kolla skulle feministerna och kvinnorna på forumet ha avsevärt längre ignore listor än snubbarna.
För ni får inte ens häften av den skit som vi får. Fact.
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv, och jag har för närvarande två på min ignorelista. Den ena hamnade jag i dispyt med, varpå han/hon skickade ett antal otrevliga PM. Den andre är ett uppenbart troll som syns lite överallt och som jag kommit fram till passar bäst på ignore, han är bara ute efter att provocera och alltför många faller i fällan och ger honom uppmärksamhet. Listan var längre förut, men jag brukar gå igenom listan ungefär en gång i månaden och kolla vilka som är där. Om ett namn finns där som jag inte stött på på ett tag, eller som jag kanske till och med har glömt bort, tar jag bort personen därifrån. Det finns ingen mening att ignorera någon som inte varit aktiv på flera månader och som kanske även är avstängd.
Jag har absolut fler, så du ser.