2012-08-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwater
Nu överdrev du extremt. Har man viljan så klarar man allt.

ööhhh jaaa??? klart att allt går med vilja, men att sluta röka weed är det lättaste man kan göra, det är inte alls beroendeframkallande skitsnack.. jag har många vänner som slutade cold turkey efter 4-7års rökande (dom rökte VARJE dag mycket också för den delen) sömnproblem första 3-4 dagarna, men det kan ha varit psykiskt bara..
Citera
2012-08-09, 12:31
Medlem
khaderbaiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStoner92
ööhhh jaaa??? klart att allt går med vilja, men att sluta röka weed är det lättaste man kan göra, det är inte alls beroendeframkallande skitsnack.. jag har många vänner som slutade cold turkey efter 4-7års rökande (dom rökte VARJE dag mycket också för den delen) sömnproblem första 3-4 dagarna, men det kan ha varit psykiskt bara..

Röka är psykiskt beroendeframkallande och vissa fysiska abstinenssymptom uppstår, vanligast sömnsvårigheter, lös i magen, och svettningar. Det psykiska beroendet kan vara relativt svårt att övervinna, det beror alldeles på hus stor del cb är för personens liv. Men som någon annan skrev är det ett hån mot riktiga avtändningar att jämföra dessa med cb. Jag tyckte det var svårt att sluta röka, men att sluta med valium var en enkel biljett till helvetet, t.ex.
Citera
2012-08-09, 15:38
Medlem
BenAsslicks avatar
Haschavtändning

Personligen får jag aldrig några såna symptom, eller ja.. inte tillräckligt starka för att de ska märkas (svettas som en gnu oavsett och har haft sömnproblem sen dag ett).

Dock så kan jag ju rekommendera dig att börja träna, iallafall under åtminstonde en vecka eller så, simma ett tag eller dra ut och kuta.

Dels så får du ordning på kroppen så att din haschavtändning (kan inte ens skriva det utan att börja garva ) går över fortare, sen så är det allmänt mycket enklare att somna om du pumpat ut lite energi under eftermiddagen.
Glöm inte att äta och dricka vettigt.
Citera
2012-08-09, 16:06
Medlem
Mommejrs avatar
Haschavtändning herregud, låter som det gäller Amfetamin/heroin lr något, lite själv respekt så får man inga såna där problem, visst kan man känna obehag med sömn mm, men det är inte långvarigt och inte nära en riktig "avtändning" heller.
Citera
2012-08-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Är inne på tredje dygnet nu med 1-3 timmar sömn, börjar bli otroligt frustrerande det här med att stirra i taket hela natten för att sen till slut somna för att sedan vakna ganska omgående att man är totalt jävla dyblöt.

vart bengalo varenda dag i 3 månander nu, så,

hur många dar till sitter det här i tro ?

avtändning på hasch? du måste skoja med mig.
Jag slutade cold turkey.
börjat ett halv år senare för att det var för kul för att sluta
men det är inte svårt att sluta!
då säger ni "varför började du igen då" men jag slutade bara för att jag inte vill sitta
och vara arbetslös och röka därav slutade jag. men röka gör jag sålänge jag känner att jag utvecklas
i positiv riktning, jag ska göra karriär nå stor framgång!
Uppsala universitet nu till hösten
Citera
2015-01-29, 19:10
Medlem
xtrftw1337s avatar
Jag undrade också vad mina svettningar berodde på.. googlade och hamnade i denna tråd.

Jag har inte rökt cannabis på 2 dagar nu ungefär för jag är bortrest och inte har tillgång till det just nu. Rökt aktivt till-o-från i 4-5 år eller något. Dock väldigt sällan jag känner sådana här svettningar och kroppstemperatur skillnader när jag inte rökt cannabis. Har ju haft mina 2 veckors uppehåll osv.. har inte svettats något då.

Inte roligt när man ligger och vrider sig i svett.. sen vaknar man i en pöl i sängen.
Citera
2015-01-29, 19:35
Medlem
tj.s avatar
Cannabis --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2015-01-30, 11:06
Medlem
Håller deffo med om att sluta snusa är svårare.

NikotinAT (efter 2 veckor efter avslutat bruk)
Notera att jag aldrig klarat mig mera än 2 veckor, blir bara för mkt att tåla.

-Ilska, extrema sömnbesvär, Kroniskt trötthet, Matlust borta, Konstanta svettningar, feberkänslor, Yrsel
Fysisk svaghet.

Av cannabis har jag endast märkt av sömnsvårigheter som beror på att man skulle gärna vilja ha en god natt joint.
Kanske litet svettningar och grinighet på morgonen.
Men inte som nikotin abstinenser där en god morgon känns som en personlig förolämpning som man borde misshandlas för.
Citera
2015-01-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStoner92
avtändning på hasch? du måste skoja med mig.
Jag slutade cold turkey.
börjat ett halv år senare för att det var för kul för att sluta
men det är inte svårt att sluta!
då säger ni "varför började du igen då" men jag slutade bara för att jag inte vill sitta
och vara arbetslös och röka därav slutade jag. men röka gör jag sålänge jag känner att jag utvecklas
i positiv riktning, jag ska göra karriär nå stor framgång!
Uppsala universitet nu till hösten
Kan du inte förstå att det finns olika grader av avtändningar? Cannabis är en mild drog och ger en mild avtändning.
Citera
2015-01-31, 15:35
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1ana
Kan du inte förstå att det finns olika grader av avtändningar? Cannabis är en mild drog och ger en mild avtändning.

Cannabis ger ingen avtändning PUNKT.
Citera
2015-01-31, 16:14
Medlem
shugamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Cannabis ger ingen avtändning PUNKT.
källa tack!
Citera
2015-01-31, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shugamano
källa tack!

Det behövs ingen källa, folk är idioter och tänker inte efter att det är en planta, inga KEMIKALIER.
Jag har rökt sen 5 ÅR, och jag har inte haft en holk på ett par dagar, tror du jag vandrar omkring kallsvettig och skulle göra vad som helst för en holk? Tänk efter förfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in