2012-08-08, 11:11
Medlem
Är inne på tredje dygnet nu med 1-3 timmar sömn, börjar bli otroligt frustrerande det här med att stirra i taket hela natten för att sen till slut somna för att sedan vakna ganska omgående att man är totalt jävla dyblöt.

vart bengalo varenda dag i 3 månander nu, så,

hur många dar till sitter det här i tro ?
Citera
2012-08-08, 11:16
Medlem
Playahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Är inne på tredje dygnet nu med 1-3 timmar sömn, börjar bli otroligt frustrerande det här med att stirra i taket hela natten för att sen till slut somna för att sedan vakna ganska omgående att man är totalt jävla dyblöt.

satt i ungefär en och en halv vecka för mig.
Citera
2012-08-08, 11:17
Medlem
Jag kan glädja dig med att sömnen inte brukar påverkas mer än 3-4 dagar. Det kan dock variera en aning men med lite tur så får du en bra sömn inatt!
Citera
2012-08-08, 12:44
Avstängd
makduis avatar
Efter 1 månad så verkar det som att man är helt untouched.. Sömnsvårigheterna försvinner för mig efter högst 5 dagar om jag inte har melatonin då blir det inga sömnsvårigheter.. Humöret är svajjigt kanske i kanske 2 veckor.... Oftast så tar jag en paus på 1 månad då jag känner att cb:et börjar dra ner mig.. Har hänt att det vart väldigt jobbigt särskilt på hasch men det är inge mer än några dåliga dagar man får ta itu med för alla dagar man mått kanon på det..

Det är individuellt asså och varierar beroende på vilken form individen är vid. När jag är väldigt fysiskt aktiv så återhämtar jag mig mycket snabbare så ibland efter att ha brukat hasch varje dag i ca 2 månader så vände det sig över en natt liksom med endast lite efterbänga.
Senast redigerad av makdui 2012-08-08 kl. 12:49.
Citera
2012-08-08, 12:59
Medlem
Precis passerat 1 månad för ca 2-3 dagar sen. Har enbart små svettningar. Kan även tillägga att ja rökte på daily basis i ungefär 3 år.
Citera
2012-08-08, 13:15
Medlem
Väldigt individuellt. Jag somnar ungefär lika lätt som vanligt. Vaknar ibland upp en-två gånger på natten men somnar om direkt och svettas inte eller nåt sånt. Aptiten och magen brukar vara lite orolig första två-tre dagarna men inget som direkt stör vardagen.

Du kan ju testa köra ett hårt träningspass under dagen och se till att äta bra och vara aktiv så kanske det går lättare att somna.
Citera
2012-08-08, 13:21
Medlem
carlss avatar
Brukar få lite oroliga episoder (lätt rastlös) i någon vecka efter att man lagt ner dagligt rökande.
Citera
2012-08-08, 13:22
Medlem
lowerCases avatar
Att kalla det avtändning när det är cannabis det handlar om är ett hån mot faktiskt avtändningar. Men ja du kan sova lite dåligt några dagar. Rör på dig en massa, träna slut alla energi innan läggdags osv så kommer du vara helt ok om max en vecka.

Sluta tänk på att röka också, försök hålla hjärnan upptagen.
Citera
2012-08-08, 13:40
Medlem
Buttersss avatar
Är uppe i en helt clean vecka, lite mer dessutom, efter ett års "massivt" bruk. Det börjar reda upp sig med sömnen, men tror det är väldigt individuellt, just med hela den psykiska biten. Tycker inte det är så svårt att tackla, bara man ser till att ha saker att göra och tröttar ut sig med träning, jobb etc som många andra sagt i tråden. Svettningarna under nätterna har dock varit lite obehagliga, men det är bara att byta sida när man vaknar upp ur ytsömnen.

Varit med om mycket värre "avtändningar", däriblandannat Lyrica som vart riktigt hemsk och går inte att jämnföra,

men visst kan man kalla det en avtändning?

edit: mild sådan, åtminstonde.
Citera
2012-08-08, 13:59
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89

Det handlar väl mest om att avleda uppmärksamheten från problemet. Kolla på TV, sup eller umgås med idioter, så kommer du inte ha tid för ångesten eller vad det nu är. Jag kan vara ren hur länge som hellst utan att bli av med "AT:n". När jag har en riktig AT(efter amfetamin t.ex.) så är det lätt att ha överseende med ångesten "eftersom det bara beror på AT:n". När man en månad senare är mer än nykter och världen fortfarande är lika rutten som när man var hög, då är det svårare att skylla på drogerna.

Det är något jag undviker att säga, då ingen blir lyckligare av att veta det. Men det är sant.
Citera
2012-08-08, 14:13
Medlem
Haschavtändning

Gör något istället för att grubbla över att du inte har rökt.
Eller börja ta en mindre dos innan du sover varje kväll, så blir det nog bättre.
Men du kanske är en sån utan koll på dig själv som måste röka hela dagarna bara för att du gillar cannabis, och när du inte har cannabis så är livet knappt värt att leva?

Råder dig att lägga ner cannabis helt ett par månader, år kanske. Sedan börja om med en ny syn på hur man ska bruka cannabis istället för att röka hela dagarna som om det vore det enda du kan göra.
Brukar man cannabis 24/7 en längre tid och sedan klagar på "haschavtändning" så har man enligt mig ett missbruk.
Citera
2012-08-08, 14:42
Medlem
dummflummskumms avatar
Börja träna o släpp loss endorfrinerna,.. träna dig trött och samtidigt svettas ut gifterna som gör att du inte kan sova,.. men träna, svettas aset av dig det enda som hjälper mig iaf och som någon skrev här det är väldigt individuellt vad som passar mig kanske inte gör det för dig vem vet kanske funkar lika bra testa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in