En vecka inne på mitt break nu. Rökt på kvällen efter jobbet sedan ett par månader tillbaka. Har festat en del på CS och sprit samt rest lite nu på semestern så sömnproblemen har ännu inte känts av så mycket eftersom sömn och kost ändå inte varit naturlig. Däremot vet jag sen 10 års erfarenhet att det kan vara skitdrygt att sluta röka. Just sömnen är det som får folk att falla tillbaka eftersom cannabis rubbar melatoninbalansen så pass mycket. Det brukar ta 1 vecka för aptiten att komma tillbaka och ca 2 veckor för mig att somna normalt. Sömnmeds som imovane eller stilnoct, eller lite alkohol hjälper dom första dygnen men byt inte ut en vana till en annan. Däremot underlättar det som fan att poppa en halv imovane/stilnoct eller dra någon cognac som sömnfösare första dagarna då man bara ligger rastlös.
Folk underskattar verkligen cannabis. Faran med skiten är att man lätt hamnar i en bekväm bubbla där man vet att bara en liten liten billig knatch skulle få en att somna och äta som en riktig spartan. Har man vant sig vid det får man gå den hårda sömnlösa vägen tillbaka till normalitet. När du sen varit någon månad utan så kommer du må bättre på alla plan i din vardag än under tiden du rökte. Det sker en ökning i energinivån och i drivkraften, jämfört med när man var stoner. När du sedan röker kommer du verkligen känna hur fucking seg och efterbliven man blir den kommande dagen, i synnerhet i jobbsammanhang där man måste prestera. Det är då man tänker att man inte ska hamna i den där bubblan igen, men så kommer nån polare och bjussar på en nice halvish fingrönt en långhelg..
TS, läs denna tråd som inspirerat många:
Sluta röka brass [en blattes confession]