2012-08-08, 16:16
Medlem
Om svettningar och problem med sömnen är problemet så slit ut dig på dagen, ha öppna fönster i hela lägenheten när du lägger dig och ta en dusch så du fryser. Att dricka något glas vin fungerar också bra, det varar ju bara ett par dagar så du lär inte bli alkis på kuppen.
Citera
2012-08-08, 16:18
Medlem
Bongmons avatar
en hashavtändning

Ja känner mig lite rastlös o vill inte gå o lägga mig, sitter hälldre vid datorn. blir även mycket kåtare. annars händer inte så mycket när ja slutar röka dagligen.
Citera
2012-08-08, 17:02
Medlem
B.I.s avatar
Såna som dig ger cannabis dåligt rykte.
Sluta missbruka det, inte fan super du dig dyngrak ständigt i 3 månader i sträck, eller hur?
Det är en drog, stå själv för konsekvenserna och sluta gråt och undra vad du ska göra när du själv märkt att du använt den på ett oanständigt och sämst sätt.
Citera
2012-08-08, 19:48
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.I.
Sluta missbruka det, inte fan super du dig dyngrak ständigt i 3 månader i sträck, eller hur?
Det är en drog, stå själv för konsekvenserna och sluta gråt och undra vad du ska göra när du själv märkt att du använt den på ett oanständigt och sämst sätt.

Vad du inte vet har du inget med att göra i det här fallet.
Citera
2012-08-08, 19:50
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Är inne på tredje dygnet nu med 1-3 timmar sömn, börjar bli otroligt frustrerande det här med att stirra i taket hela natten för att sen till slut somna för att sedan vakna ganska omgående att man är totalt jävla dyblöt.

vart bengalo varenda dag i 3 månander nu, så,

hur många dar till sitter det här i tro ?

Vad du gör, ta en sup ikväll så kommer du sova gött. Gör det inte för ofta då byter du bara missbruk.
Det som hjälpt mig är en riktigt bra träningsrunda på gymmet, upprepa tills du sover som barnet.
Citera
2012-08-08, 21:31
Medlem
bluntcunts avatar
Men snälla. Testa att blunda istället för att stirra upp i taket.
Jag har rökt dagligen väldigt länge, och jag har varit nykter i två dagar nu. Det enda jag märker av är rastlöshet, men det vet väl vilken idiot som helst hur man "botar". Sysselsättning kallas det.
Sluta tyck synd om dig själv och gör något annat än att stirra i taket och tänka på röka.
Citera
2012-08-08, 22:47
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.I.

Japp. Missbrukare ska inte knarka. Det låter ironiskt men jag menar att det är sant.
Citera
2012-08-08, 23:18
Medlem
dohens avatar
Som någon annan sa, träna lär vara det bästa. Svettas mycket mer när jag inte har tränat på ett tag och om jag rökt under en lång period utan att träna så svettas jag jävligt mycket och det känns väldigt skönt efteråt. Lär vara det bästa, ta ut dig riktigt ordentligt så hjälper det dig nog att somna med. Löpträning/styrketräning rekommenderar jag.
Citera
2012-08-08, 23:49
Medlem
sluta snusa är 1000 gånger svårare än sluta röka weed.
Citera
2012-08-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStoner92
sluta snusa är 1000 gånger svårare än sluta röka weed.

Nu överdrev du extremt. Har man viljan så klarar man allt.
Citera
2012-08-09, 00:58
Medlem
snuptiks avatar
En vecka inne på mitt break nu. Rökt på kvällen efter jobbet sedan ett par månader tillbaka. Har festat en del på CS och sprit samt rest lite nu på semestern så sömnproblemen har ännu inte känts av så mycket eftersom sömn och kost ändå inte varit naturlig. Däremot vet jag sen 10 års erfarenhet att det kan vara skitdrygt att sluta röka. Just sömnen är det som får folk att falla tillbaka eftersom cannabis rubbar melatoninbalansen så pass mycket. Det brukar ta 1 vecka för aptiten att komma tillbaka och ca 2 veckor för mig att somna normalt. Sömnmeds som imovane eller stilnoct, eller lite alkohol hjälper dom första dygnen men byt inte ut en vana till en annan. Däremot underlättar det som fan att poppa en halv imovane/stilnoct eller dra någon cognac som sömnfösare första dagarna då man bara ligger rastlös.

Folk underskattar verkligen cannabis. Faran med skiten är att man lätt hamnar i en bekväm bubbla där man vet att bara en liten liten billig knatch skulle få en att somna och äta som en riktig spartan. Har man vant sig vid det får man gå den hårda sömnlösa vägen tillbaka till normalitet. När du sen varit någon månad utan så kommer du må bättre på alla plan i din vardag än under tiden du rökte. Det sker en ökning i energinivån och i drivkraften, jämfört med när man var stoner. När du sedan röker kommer du verkligen känna hur fucking seg och efterbliven man blir den kommande dagen, i synnerhet i jobbsammanhang där man måste prestera. Det är då man tänker att man inte ska hamna i den där bubblan igen, men så kommer nån polare och bjussar på en nice halvish fingrönt en långhelg..

TS, läs denna tråd som inspirerat många: Sluta röka brass [en blattes confession]
Citera
2012-08-09, 01:35
Medlem
Verkar ju som att hälften av svaren här inte fattar vad OP menar eller tror att det är omöjligt.

Han har inte problem med att sluta röka, han undrar hur länge svettningar och problem att sova håller i sig efter att man slutat röka, det är rätt många som får dessa symptom efter att dem slutat röka. Lär hålla i sig 1-3 veckor.

Senast redigerad av alkhd 2012-08-09 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in