Citat:
Ursprungligen postat av
StarSucker
Det fetade, ännu ett lösryckt påstående taget ur luften utan källa.
Du tjatar så jävla mycket om djuren, ska vi se vad vi i väst gör med djur? Vi fiskar ur haven, skövlar skog, vi dödar miljardtals landlevande djur varje år i våra jordbruk som dessutom står för en stor del av koldioxidutsläppen.
Och angående dem, Kina har högst utsläpp följt efter... USA och Europeiska Unionen. Så det är väst, inklusive Kina som står för över hälften av all världens koldioxidutsläpp.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions
Detta borde vara tecken nog på att det inte är människor som individer som står för miljöförstöring, utan det är vårt begär att konsumera som förstör världen.
Samt jag har aldrig påstått att fattiga människor är smarta eller smartare än rika. Däremot så är grundantagandet att fattiga är mer korkade än rika idiotiskt, inklusive att man ska sterilisera fattiga för de förstör miljön mer än rika också idiotiskt, inte nog med att det är direkt fel.
Det är du som gör det lätt för dig när du helt utan källhänvisningar sitter och påstår att människor utan pengar påverkar miljön mer än människor med pengar.
Därmed är diskussionen slut, du kan sitta och hitta på saker bäst du vill, men väst står för majoriteten av utsläppen och det är inget du kan skylla på tredje världens Afrika.
Hans Rosling har dessutom, för att komma tillbaka till ämnet, slagit ett slag för att bättre sjukvård kommer att resultera i att befolkningsantalet på jorden kommer att konvergera och bli mer hanterbart. Detta betyder inte att problemen försvinner, men hellre en konvergerande befolkningskurva än en divergerande. Du kan sen sitta och hitta på vad fan du vill, för du källhänvisar ändå inte till något relevant.
Och det är precis därför jag tycker att folk under en viss IQ ska steriliseras, så du inte kan yngla av dig.
Tack för mig.
Jag har redan gett dig den källan ett flertal gånger nu, om du vägrar att ta in den informationen så är det inget jag kan göra åt.
Har jag påstått att vi i väst behandlar djur bra? Vart har jag gjort det? Det är skillnad på vilda djur och djur som vi föder upp under helvetiska förhållanden inom massindustrin.
Skogsskövling sker mestadels i utvecklingsländer för att i huvudsak göra plats åt boskap och liknande. Regnskogarna är ju källan till det mesta av den biologiska mångfalden (på land) och rivs ner av fattiga eftersom det är där de existerar.
Har jag påstått att fattiga förstör miljön mer? De är dock högst ansvariga för utrotning av djurlivet och den biologiska mångfalden och detta är enligt mig en betydligt större skada som har skett än det som vi "rika" har gjort på klimatet.
Varför skulle man inte utgå ifrån att rika är smartare än fattiga när det faktiskt är så det ser ut?
Och när jag menar fattiga så syftar jag på människor i utvecklingsländer där man prioriterar att skaffa många barn istället för en karriär eller ens ett liv.
Det är lika absurt att påstå att Hans Roslings åtgärder för att kontrollera världens befolkningsökning är bra, som att påstå att vi idag gör betydligt mer än nödvändigt för klimatet och miljön.
År 2013 så kom det dessutom en rapport ifrån FN om att världens befolkning kommer att öka med ca 2 miljarder fler än vad Rosling påstår.
http://www.svt.se/nyheter/varlden/fn-befolkningen-okar-mer-an-tidigare-vantat
Apropå IQ:
http://www.therichest.com/expensive-lifestyle/location/the-top-10-countries-with-the-lowest-population-iq/ Jag undrar vilka länder som ligger på plats 11-20 och vad alla har gemensamt..