Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-29, 18:05
  #1
Medlem
flashbackdasens avatar
Hans Rosling rasar mot Sveriges inhumana regering som satsar på dyr flyktingmottagning istället för att ge vaccin till fattiga länder.

http://www.friatider.se/hans-rosling...finansiera-dyr

Har Hans Rosling rätt?
Hur kan regeringen göra denna bedömning?
Ger Hans Rosling SD rätt?
Citera
2015-01-29, 18:12
  #2
Medlem
Det är klart han har rätt. Följer ungefär samma logik som i denna väldigt pedagogiska förklaring kring problemet "väldigt många fattiga människor - hur hjälpa effektivast":

https://www.youtube.com/watch?v=LPjz...xzkYoNK-xzNoEg

Förstår fortfarande inte hur pk-media inte kan förklara detta för Svensson. Argumentet är extremt bra men lyckas på något sätt ändå inte bita på de som vill hjälpa människor i nöd...

Fortfarande ska vi göra både och eller helst bara importera flyktingar så känslomänniskorna kan se människor de har hjälpt framför sig.
Citera
2015-01-29, 18:30
  #3
Medlem
Fris avatar
Avsikten med den monokulturella massinvandringen är inte att hjälpa någon som har behov av hjälp. Avsikten är att förvandla Sverige till en medeltida avindustrialiserad beduintyranni. Politikerna och journalisterna begår inget misstag där, de vet mycket väl vad de gör och de gör det mycket effektivt. de är inte dumma, det är de lurade slavsvenskarna som är korkade. De trodde nämligen på staten. Det är en vanlig dödsorsak.
Citera
2015-01-29, 18:41
  #4
Medlem
Diseaseds avatar
Var har du fått för dig att alternativen står mellan arabiska unga män eller magra afrikanska kvinnor?

Tänk om det fanns något so revolutionerande som en tredje väg, en väg där svenska skattekronor går till något så häpnandsväckande som svenskar.

Jag börjar bli evigt trött på att man alltid ska välja mellan judar eller muslimer, negrer eller araber, minareter eller synagogor. Jag vill inte välja någotdera utan väljer vita sekulära svenskar.

Det finns tusentals svenskar som lider och ni vill slussa både kompetens och kapital antingen rätt ut ur Sverige eller till ickesvenskar. Skäms för fan
Citera
2015-01-29, 18:52
  #5
Medlem
Skuggvarelses avatar
Är inne på samma spår som Diseased, vi ska förstås inte spendera vårt kapital på utomeuropeisk aktivitet mer än möjligen bevarandet av marina ekosystem, tropikerna och annan känslig natur som lokalbefolkningen inte kan beskydda på lämpligt vis. När sydostasiater vill använda dynamit för att fånga fisk och råkar spränga sönder korallrev måste svenskar och andra framstående vita folkslag agera, förslagsvis ingå i union med Japan som får ta hand om sin sida av jorden och förslava efterblivna filippiner som hotar våra ovärderliga naturresurser.
Citera
2015-01-29, 19:07
  #6
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Hans Rosling rasar mot Sveriges inhumana regering som satsar på dyr flyktingmottagning istället för att ge vaccin till fattiga länder.

http://www.friatider.se/hans-rosling...finansiera-dyr

Har Hans Rosling rätt?
Hur kan regeringen göra denna bedömning?
Ger Hans Rosling SD rätt?

Ja han har rätt. Men han har missuppfattat. Politikerna har olika prioriteringar. Det viktiga för politiker är inte att hjälpa folk, i alla fall inte så många som möjligt. Det viktiga är att få hit så många som möjligt, och kan släktingar och vänner inom alylindustrin tjäna sig en miljard eller 2 så är det ju inte direkt någon nackdel.
Citera
2015-01-29, 19:09
  #7
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja han har rätt. Men han har missuppfattat. Politikerna har olika prioriteringar. Det viktiga för politiker är inte att hjälpa folk, i alla fall inte så många som möjligt. Det viktiga är att få hit så många som möjligt, och kan släktingar och vänner inom alylindustrin tjäna sig en miljard eller 2 så är det ju inte direkt någon nackdel.

Varför ska svenskar hjälpa allsköns löst folk runt om på planeten när vi har svenskar som har det dåligt? Varför ska en enda svensk skattekrona lämna land och folk förrän vi är tryggade på hemmaplan?

Jag ger blanka fan i om vi hjälper 5 araber eller 10 etiopier så länge vi har en enda svensk som lider
Citera
2015-01-29, 20:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Varför ska svenskar hjälpa allsköns löst folk runt om på planeten när vi har svenskar som har det dåligt? Varför ska en enda svensk skattekrona lämna land och folk förrän vi är tryggade på hemmaplan?

Jag ger blanka fan i om vi hjälper 5 araber eller 10 etiopier så länge vi har en enda svensk som lider
håller med, politikernas intresse har inte varit på många år att göra det som är bäst för sverige
Citera
2015-01-29, 20:59
  #9
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Varför ska svenskar hjälpa allsköns löst folk runt om på planeten när vi har svenskar som har det dåligt? Varför ska en enda svensk skattekrona lämna land och folk förrän vi är tryggade på hemmaplan?

Jag ger blanka fan i om vi hjälper 5 araber eller 10 etiopier så länge vi har en enda svensk som lider
För att en svensk är en lättlurad slav. Ser man en svensk så ser man en idiot som kommer att arbeta gratis för att göra en själv rik, helt utan att få någonting över till sig själv. En svensk är en lättlurad slav. De är lättast av alla människor i hela världen att suga ut. Svensken är för dum i huvet för att fatta. Den slavens rygg kan man rida på utan att den klagar.

Den lurade svenska slaven bara arbetar hårdare för att ge bort ännu mer till sin slavdrivande parasitiska överhärskare. Utan att någonsin klaga. "Jobba hårdare, jag SKA HA MER!" gormar den oinbjudna parasiten, och den lurade svenske slaven arbetar hårdare utan att spara någonting alls till sin ålderdom. Allting är bortplundrat av andra. Den lurade svenske slaven är dock fortsatt nöjd och läser sportbilagan i kvällstidningen. parasiter väller in i Sverige där för att svenskar är så extremt lättlurade och så lätta att plundra utan att de idioterna fattar vad som pågår.
Citera
2015-01-29, 21:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Var har du fått för dig att alternativen står mellan arabiska unga män eller magra afrikanska kvinnor?

Tänk om det fanns något so revolutionerande som en tredje väg, en väg där svenska skattekronor går till något så häpnandsväckande som svenskar.

Jag börjar bli evigt trött på att man alltid ska välja mellan judar eller muslimer, negrer eller araber, minareter eller synagogor. Jag vill inte välja någotdera utan väljer vita sekulära svenskar.

Det finns tusentals svenskar som lider och ni vill slussa både kompetens och kapital antingen rätt ut ur Sverige eller till ickesvenskar. Skäms för fan

Bra inlägg.

Det är så sjukt att svenska politiker talar om för oss att det är vårat ansvar att hjälpa en massa utlänningar och människor på andra sidan jorden. Varför i hela friden skulle vi ha det ansvaret? Jag skulle snarare säga att det är ansvarslöst att bete sig på det viset. Svenskarna byggde upp denna välfärdsstat utan bekostnad på någon annan, så det enda vi egentligen har ansvar för är att se till att befolkningen i vårat land har det så bra som möjligt.

Det är som den gode skribenten freedomofspeech201(4) skrev en gång (om jag minns rätt): Om en kassör i den lokala idrottsföreningen skänker bort lagkassan till Röda Korset så har han svikit det ansvar han har gentemot klubben.

Jag kan absolut köpa att en liten del svenska skattepengar går till utlandet, om de pengarna verkligen används effektivt där och om jorden kollektivt kan tjäna på det, men det är en sak vi isåfall ska komma överens om gemensamt. Och det är verkligen inte vårat ansvar.

Svenskarna har lika mycket rätt att se till sina egenintressen som alla andra folk på jorden, och den svenska politikern som inte delar den principen ska ha kicken. Det är vi som betalar deras feta löner.
Citera
2015-01-29, 21:42
  #11
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Svenskarna har lika mycket rätt att se till sina egenintressen som alla andra folk på jorden, och den svenska politikern som inte delar den principen ska ha kicken. Det är vi som betalar deras feta löner.

Inte bara lika mycket rätt, det är svenskarnas ansvar att se till sina egenintressen, det finns ingen annan som kommer göra det.

Jag är helt förbluffad över debatten kring hjälp på plats kontra invandring till Sverige och allra värst över fårskallarna som har mage att kalla sig "Sverigevänner" som sitter och mäter kuk över vem som kan ta hjälpa flest ickesvenskar att leva ett gott liv, på bekostnad av svenskarna.

Helt bisarrt.

En sann Sverigevän skulle aldrig prioritera andra folk före sitt eget. Våra gamla ruttnar i sin egen avföring och vi tävlar i vem som kan ge iphones till flest syrier. Vidrigt!
Citera
2015-01-29, 22:13
  #12
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Inte bara lika mycket rätt, det är svenskarnas ansvar att se till sina egenintressen, det finns ingen annan som kommer göra det.

Jag är helt förbluffad över debatten kring hjälp på plats kontra invandring till Sverige och allra värst över fårskallarna som har mage att kalla sig "Sverigevänner" som sitter och mäter kuk över vem som kan ta hjälpa flest ickesvenskar att leva ett gott liv, på bekostnad av svenskarna.

Helt bisarrt.

En sann Sverigevän skulle aldrig prioritera andra folk före sitt eget. Våra gamla ruttnar i sin egen avföring och vi tävlar i vem som kan ge iphones till flest syrier. Vidrigt!

Tyvärr är Sverige inte en isolerad ö utan problemen utanför vårt land och världsdel sprider sig hit vare sig det är miljöförstöringar, koloniseringsvågor, sjukdomsspridning, smuggling, kriminalitet och annat elände. Ju bättre det blir utanför Europa ju bättre blir det för oss själva också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback