2015-01-31, 01:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tidsuppgifter

När jag gick ut med hunden nyligen, så funderade jag lite på tidsuppgifter. Kom fram till att de flesta baserade sig på vad hennes väninna sagt.

Lördag
18.00 skulle TS träffa US.
21.00 ringer TS väninnan. "Förhandlingarna" med US går inte bra.

Söndag
12.00 ringer väninnan polisen
14.00 hittar polisen TS

Finns det andra tidsuppgifter vi känner till? Jag misstror inte väninnan, jag bara undrar.

Börja med att byt ut lördag mot fredag, och söndag mot lördag.
Citera
2015-01-31, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Grannarna (precis brevid) trodde ju direkt att det var mannen som hade gjort det och upplyser om flera missförhållanden innan och efter de valde att leva separat.
I vanliga fall brukar väl alltid grannarna säga att de är chockade och att
alla grannar är så himla gulliga vid sånna här händelser.
Att de säger tvärtom borde ringa en varningsklocka.
Att vänninan också larmat väldigt fort är också en varningsklocka.
Att en vuxen människa går genom isen mitt i natten händer inte heller
om man inte är dement.

Förstår inte varför det är så många som försöker claima att han är oskyldig
eller sitter häktad utan bevis. Det är klockrent att han har dödat henne,
svårigheten är väl att styrka brottet.
Det är lika klockrent som i Mats Alm-fallet, tyvärr åkte han aldrig dit på det
pga idioter till poliser och utredning.

Stämmer det verkligen att grannarna sagt så?
Citera
2015-01-31, 09:38
Medlem
Det har nämnts att de papper som paret tidigare skickat in till T.R eventuellt skulle vara påskrivet av Ulf.

Jag har studerat det skrivna en liten stund , jag har en viss utbildning och kunskap i ämnet. Det är inte sannolikt att det är samma person som skrivit allt på pappret.

Självklart kan jag ha fel då jag inte kan göra en helt korrekt bedömning, skulle behöva originalet och förstoringsglas samt mer tid för att vara 100% säker.

Anledningen att vissa började undra var att det var så stora skillnader på texten att det kändes avsiktligt.

Det är inget märkligt med det, skulle jag och min fru skriva på ett papper så hade det också sett väldigt olika ut.
Citera
2015-01-31, 09:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Har exmaken alibi den natten? Borde inte obducenten kunna räkna ut ungefär när hon har dött?
Det är svårare än eljest när det gäller en avliden som har legat i iskallt vatten
Citera
2015-01-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Det har nämnts att de papper som paret tidigare skickat in till T.R eventuellt skulle vara påskrivet av Ulf.

Jag har studerat det skrivna en liten stund , jag har en viss utbildning och kunskap i ämnet. Det är inte sannolikt att det är samma person som skrivit allt på pappret.

Självklart kan jag ha fel då jag inte kan göra en helt korrekt bedömning, skulle behöva originalet och förstoringsglas samt mer tid för att vara 100% säker.

Anledningen att vissa började undra var att det var så stora skillnader på texten att det kändes avsiktligt.

Det är inget märkligt med det, skulle jag och min fru skriva på ett papper så hade det också sett väldigt olika ut.
Tvärtom var anledningen att vi tyckte att textningen såg lika ut med undantag av gemener och versaler!
Citera
2015-01-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tvärtom var anledningen att vi tyckte att textningen såg lika ut med undantag av gemener och versaler!

Ok, hur som helst är det enligt mig inte samma person som skrivit.
Citera
2015-01-31, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Börja med att byt ut lördag mot fredag, och söndag mot lördag.

Visst. Tack.

Tidsuppgifter

När jag gick ut med hunden nyligen, så funderade jag lite på tidsuppgifter. Kom fram till att de flesta baserade sig på vad hennes väninna sagt.

Fredag

Lördag
14.00 hittar polisen TS

Finns det andra tidsuppgifter vi känner till? Jag misstror inte väninnan, jag bara undrar.
Senast redigerad av Remark 2015-01-31 kl. 10:43.
Citera
2015-01-31, 11:03
Medlem
Citat:
Visst. Tack.

Tidsuppgifter

Fredag

Lördag
14.00 hittar polisen TS

Var har du hittat uppgifterna som väninnan har sagt ?
Citera
2015-01-31, 11:56
Avstängd
Hemi57s avatar
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.svd.se%2Fnyheter%2Fin rikes%2Fmisstankt-mord-i-sigtuna_4279479.svdQUOTE= Regnflingan|52087585]Var har du hittat uppgifterna som väninnan har sagt ?[/quote]

Skulle länka till inlägg nr 51.. Men det blev visst fel.. Sorry
Senast redigerad av Hemi57 2015-01-31 kl. 12:01. Anledning: fel i url kan ej få upp den
Citera
2015-01-31, 12:00
Bannlyst
Citat:
Har du någon förklaring varför hon efter 21.00, i mörker, skulle befinna sig ute på isen? Om hon - som väninnan uppger - var rädd för mannen borde hon väl snabbt lämnat närområdet och begett sig hemåt, snarare än att stanna i det och gå ut på osäker is.

Visst han kan försökt stoppa hemfärden och hon desperat flytt ut på isen som sedan brast under henne. Men hur sannolikt är det? Borde han i så fall inte ringt 112?
Men Remark! Är int du åxå en Norrlänning i förskingringen...Givetvis var hon ute på isen för att pimpla lake.....levern på denna fisk är ju en delikatess.......
Citera
2015-01-31, 12:06
Avstängd
Hemi57s avatar
..skulle länka ett svar till inlägg nr 1256 "regnflingan".. men det blev visst fel.. sorry.
Gå tillbaks till inlägg nr 51istället.
Citera
2015-01-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..skulle länka ett svar till inlägg nr 1256 "regnflingan".. men det blev visst fel.. sorry.
Gå tillbaks till inlägg nr 51istället.
Tack, men där står bara att väninnan ringt polisen vid 12-tiden på lördagen, det är allt! Var finns de andra uppgifterna att hon skulle träffa US kl 18? Eller att väninnan ringt TS kl 21 och fått reda på att "förhandlingarna" med US inte gick bra ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in