2015-01-23, 22:46
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Ingen avtändning, bara en korrekt bild av verkligheten tyvärr.. Därför man längtar efter att få dra nästa lina, så man kommer upp igen/bedövar sig ifrån omvärlden Ju sämre man mår när man är nykter, desto goare blir det att skjuta i sig nästa race Utan alla droger hur skulle man orka vara med i livet, tack vare dem sitter jag kvar än idag.. Man får lära sig leva med avtändningarna, de är värt allt när man får nästa lina/fix

Du fyller ett tomrum inom dig, ingen genuin lycka och den enda lyckan du känner är temporär lycka följt av signalsubstanser som föser ut när du använder droger. Jag tvingar inte dig att söka någonting annat men jag rekommenderar att du läser ett par böcker såsom, ram dass - be here now och eckhart tolle - the power of now och så kan du börja meditera. Du kanske finner genuin lycka efter ett halvår.
Citera
2015-01-23, 23:43
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Du fyller ett tomrum inom dig, ingen genuin lycka och den enda lyckan du känner är temporär lycka följt av signalsubstanser som föser ut när du använder droger. Jag tvingar inte dig att söka någonting annat men jag rekommenderar att du läser ett par böcker såsom, ram dass - be here now och eckhart tolle - the power of now och så kan du börja meditera. Du kanske finner genuin lycka efter ett halvår.

Jag håller med. Tolle är fin. Man måste inte vara Tolle men att ge honom en timme av ens tid är fan det minsta man kan göra för sig själv, innan man söker sig till självmedecinering med tjack. I vart fall om man känner att man har den styrkan att försöka, är ju inte alltid man har det kanske. Så jag menar inte att peka med moralhanden, bara ren och skär omtanke till er, mina medhumanoider.

edit: ok, tycker man han är full av skit har jag respekt för det med
Senast redigerad av svampsson 2015-01-23 kl. 23:46. Anledning: tillägg
Citera
2015-01-24, 00:21
Medlem
WeAreAlls avatar
En veckas race med lite sömn varannn natt. Nu blev det lite käk, 4mg xanor och ca 1 dL whiskey. Kommer sova gött inatt. Brukar vanligtvis inte köra såhär länge, men va riktigt bra tjack och då har jag svårt att sluta. 5 gram på 7 dagar ungefär. Har fått massa bra saker gjort som jag vanligtvis inte skulle göra,,och massa andra saker ogjort som jag skulle görss. Finns inge bättre att snöa in på saker flera timmar, dock är jag ingen tjackrunkare( okej 2 ggr) utan gör kreativa saker. Har skapt musik mestadelen under tiden.

Nå väl nu börjar xanoren sätta igång, Tack och och godnatt folk folk.
Citera
2015-01-28, 20:25
Medlem
Om man är mitt i en jobbig AT, kan man avbryta den med en lina och gå tillbaka till eufori-mode?
Eller måste man vänta ut ATn innan man börjar om från noll, så att säga?

Jag undrar för en bok som jag skriver... *host* *host*
Citera
2015-01-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Om man är mitt i en jobbig AT, kan man avbryta den med en lina och gå tillbaka till eufori-mode?

Räkna inte på det. Snarare en känsla av normal, eller en grad av normal som du vant dig vid under ruset. AT'n utspringer från en obalans i kroppen, vilket gör att det inte kommer kännas som det gjorde första dosen då du var mätt och utvilad.

Kommer det få slut på din AT? Ja. Kommer din AT bara bli värre senare? Ja.
Citera
2015-01-29, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12

euforimode kan du uppnå om du kanske tredubblar dosen under AT annars ere som föregående skriver att du blir normal typ att ångesten går över i mitt fall. Sen vet jag inte om det gäller alla men kör du kanske 7 dagar i sträck så kommer du inte få AT efteråt (egen erfarenhet).

btw: Vad tänkte du ha för titel på boken?
Senast redigerad av MrBrick1988 2015-01-29 kl. 15:30.
Citera
2015-01-30, 03:00
Medlem
Hur många är det som låter ruset och amfetaminet bara gå ur kroppen utan att tillsätta några andra mediciner/droger?

Personligen så gillar jag att tända av på stillisar och benso. Sedan tycker jag att det beror väldigt mycket på vad för slags tjack man kört på.

Kommer köra 2 dygn nu (ca 2-3gram, inget överdrivet), får se om jag tänder av utan att slänga i mig benso. Förhoppningsvis kommer jag över zolpidem imorgon, annars om man stöter på någon med lite CB. I värsta fall får jag helt enkelt rida ut stormen

edit: kom på att en polares polare kommer med dolcontin imorrn, i värsta fall får det komma in i bilden. Ingen direkt favorit, men
Senast redigerad av rus1 2015-01-30 kl. 03:05.
Citera
2015-01-30, 17:58
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rus1
Hur många är det som låter ruset och amfetaminet bara gå ur kroppen utan att tillsätta några andra mediciner/droger?
Jag använder knappt amfetamin överhuvudtaget sedan ett antal år tillbaka, men även förr när det var mer regel än undantag i min vardag körde jag på den metoden. Då ska det dock tilläggas att jag aldrig varit särskilt förtjust i att hålla igång i flera dygn i sträck.
Citera
2015-01-30, 18:16
Medlem
basseakers avatar
Citat:

Kör på nyponsoppa fungerar skit bra för mig. Äter nog mer när jag är på tjo än när jag inte är det för att kompensera liksom.
Citera
2015-01-30, 20:30
Bannlyst
Citat:
har iktorivil men föredrar att ta dem tillsammans med affet och använder zyprexa i nödfall ifall jag behöver somna i tid men måste då förberedda frukosten kvällen/natten innan p.g.a. tröttheten som håller ca 18 timmar.
Citera
2015-02-01, 12:59
Medlem
Var ute och festade igår, blev full på cider och jäger, tog sedan en och en halv lina (första gången någonsin) runt 03.30. Kom hem ca 08 och har "sovit" i ca fyra timmar nu. Ska jobba kl 16, kommer jag att ha min at då? Hur behandlar jag en sådan vid ett kontorsjobb?
Citera
2015-02-01, 15:17
Medlem
WeAreAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siscily
Var ute och festade igår, blev full på cider och jäger, tog sedan en och en halv lina (första gången någonsin) runt 03.30. Kom hem ca 08 och har "sovit" i ca fyra timmar nu. Ska jobba kl 16, kommer jag att ha min at då? Hur behandlar jag en sådan vid ett kontorsjobb?

Ta en till liten lina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in