2015-01-19, 20:20
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Mycket möjligt! Kan vara så att jag misstar min misskötta hals från bränna från hjärttrakterna. Känns som att det går en smärtlinje från halsen hela väge ner till hjärtat. Har ätit mycket och druckit mycket under de senaste dygnen. Svettningarna är borta och dödsångesten har börjat ta sig. Har väl sovit ungefär 12-14 timmar totalt nu. Mår jag inte bättre imorgon ska jag nog ändå kanske kontakta sjukvården.
Låter klokt.

Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Jag försöker inte låta som någon superhjälte, men 1g utdraget på en helg utan sömn är väl ingenting? Jämför bara med mina bekanta när vi har varit på diverse festivaler.
Man reagerar olika på samma substanser helt enkelt. Jag har personligen knappt varit i närheten av någon nämnvärd AT (på enbart amfetamin alltså) men kan knappast förneka att andra verkar ha ett rent helvete när dom kliver av.
Citera
2015-01-20, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Man reagerar olika på samma substanser helt enkelt. Jag har personligen knappt varit i närheten av någon nämnvärd AT (på enbart amfetamin alltså) men kan knappast förneka att andra verkar ha ett rent helvete när dom kliver av.

Folk brukar säga att desto längre man håller på med tjack desto mindre AT får man, jag hade aldrig AT i början när jag började med tjacket, efter ett år började det komma och nu kan jag inte ta en enda lina utan att jag måste ta benso när jag kommer ner, att bomba var inga problem första året, tar jag en bomb nu snackar vi om AT, illamående m.m i 2-3 dagar, får helvetes AT efter en kväll, en enda bomb eller lina räcker.
Det e väldigt tråkigt då jag har tagit dom flesta drogerna och tjack e det enda jag får AT på, det är även den drogen jag gillar mest.

Kan tillägga att jag aldrig kör längre tjackrace utan det är mest bara en kväll 1-2 linor max.
Senast redigerad av qirtero 2015-01-20 kl. 05:28.
Citera
2015-01-20, 07:56
Medlem
Skäggbiffs avatar
Ohhh... Tjack AT är det värsta jag vet och därför den största anledningen varför jag tagit det relativt sällan. Tjackruset är fantastiskt men kraschen är ren tortyr.

Som 18-åring blev det tjack 1-2 gånger i månaden när man festade och då härdade man ut ATn genom att tokrunka.

Nu.. ca 10 år senare så hjälper endast opiater mot ATn.

Jag förstår inte hur tjackisar klarar det... jag vet att man lär sig både sova och äta när man brukat ett tag men... det tar ju mer än 5 dagar på tjack 2 utan 4 på tjack 1 utan 5 på tjack 1 utan... enligt egen erfarenhet då.

Måste tillägga att ATn på bra tjack är mkt mildare än vad den är på skittjack som är bankat med koffein, efedrin osv.

tips..
Lös ert tjack i aceton och rör om.. häll över kaffefilter... det som stannar på filtret är renare.. men inte nödvändigtvis rent tjack.
Citera
2015-01-20, 12:55
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Folk brukar säga att desto längre man håller på med tjack desto mindre AT får man, jag hade aldrig AT i början när jag började med tjacket, efter ett år började det komma och nu kan jag inte ta en enda lina utan att jag måste ta benso när jag kommer ner, att bomba var inga problem första året, tar jag en bomb nu snackar vi om AT, illamående m.m i 2-3 dagar, får helvetes AT efter en kväll, en enda bomb eller lina räcker.
Det e väldigt tråkigt då jag har tagit dom flesta drogerna och tjack e det enda jag får AT på, det är även den drogen jag gillar mest.

Kan tillägga att jag aldrig kör längre tjackrace utan det är mest bara en kväll 1-2 linor max.
Okej så du upplever alltså att du är undantagen den regeln? Att du inte fick AT i början man med tiden så började det komma? Lite som folk beskriver baksmälla – det blir värre med åren.
Citera
2015-01-21, 02:22
Medlem
Hur sköter ni matintag allmänt?

Jag upplever att det gör hela skillnaden, ät och problemen försvinner. Magnesium hjälper också.
Citera
2015-01-21, 03:37
Medlem
Eisels avatar
Om jag äter mycket frukt, yoghurt, dricker mycket vatten och äter brustabletter så brukar jag mest njuta av avtändningen. Inte lika kul som ruset men helt underbart jämfört med alkohol, opiater och kokain. Äter man dåligt så mår man dåligt. Så enkelt är det.
Citera
2015-01-22, 18:33
Medlem
ProblemSolveds avatar
Får inga direkt värsting avisar, lite slö men funktionerar helt okej.

Extra mycket kärlek, bra mat och regelbundet med vatten. Gärna en naturpromenad också.
Citera
2015-01-22, 19:09
Medlem
Dagen efter har jag en fin afterglow, kan man slappa så är det bara skönt. Dock dagen efter det känner man sig fortfarande snurrig och distanserad, även dagen därpå.

Det är dom där sista två dagarna som är ett helvete. Man är normal men snurrig och efterbliven.
Citera
2015-01-23, 18:32
Medlem
Pissrannans avatar
Jag har faktiskt inte fått några kraftiga besvär på tjack. Har upplevt en kraftig yrhet när jag ställer mig upp och så länge jag står upp så snurrar det i skallen till och från. Samma känsla som man kan få ibland när man har legat ner och ställer sig upp snabbt fast det sitter i så länge man står upp vilket är jobbigt. Bra att landa på är ju så klart benzo men inget man ska inta för snabbt förens man känner sig redo att sova och inte har tagit något tjack på länge. Väldigt påfrestande för hjärtat att blanda lugnande medans du fortfarande är ganska påtänd. Polarn har haft Seroquel (antipsykotiskt) utskrivet vilket är ganska bra. 300 mg blir man helt knockad av vilket är en tablett bara och eftersom det är antipsykotiskt så klipper det av dopaminet direkt och du kan koppla av och somna lugnt.

Jag brukar faktiskt låta AT'n ha sin gång och jag klarar av den eftersom jag får rätt bra tjack utan några besvär på under avtändningen. Kan känna mig lite mera lättretlig och känslosam men inget som besvärar så.
Citera
2015-01-23, 18:36
Medlem
KringExs avatar
Körde ett minirace på bara 8 timmar igår och blev väldigt deppig i typ två timmar när ruset la sig, men sen mådde jag som vanligt igen
Använder nästan aldrig amfetamin längre men förr när jag gjorde det så hade jag som regel att aldrig hålla igång mer än ett dygn!
Citera
2015-01-23, 19:25
Medlem
Pissrannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Körde ett minirace på bara 8 timmar igår och blev väldigt deppig i typ två timmar när ruset la sig, men sen mådde jag som vanligt igen
Använder nästan aldrig amfetamin längre men förr när jag gjorde det så hade jag som regel att aldrig hålla igång mer än ett dygn!

Två dygn klarar man rätt bra men efter 3 dygn börjar hjärnan säga ifrån. Polarn var så bränd efter 3 dagar att han fick feta hallisar på morgonkvisten när 4 dygn nästan gått. Han såg en cheerleeder komma mot han från balkongen och på mig växte det massa hår på mina armar så att jag såg ut som en hårig apa. Jag kör aldrig ett rejs på mer än 2 dygn men då är det skönt när man äntligen somnar då man är helt slut. Kan vara skönt att bränna ut sig lite utan att gå så långt att man börjar hallucinera pga sömnbrist och då är ca 2 dagar max.
Citera
2015-01-23, 22:11
Medlem
MindWalker86s avatar
Ingen avtändning, bara en korrekt bild av verkligheten tyvärr.. Därför man längtar efter att få dra nästa lina, så man kommer upp igen/bedövar sig ifrån omvärlden Ju sämre man mår när man är nykter, desto goare blir det att skjuta i sig nästa race Utan alla droger hur skulle man orka vara med i livet, tack vare dem sitter jag kvar än idag.. Man får lära sig leva med avtändningarna, de är värt allt när man får nästa lina/fix
Senast redigerad av MindWalker86 2015-01-23 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in