Citat:
Om man vill höja levnadsstandarden så kan man börja med att tvångssterilisera fattiga istället för att finansiera deras oskyddade knullande.
Det föds fler människor varje dag än vad det någonsin har gjort tidigare och bara för att detta avtar om ca 80 år så betyder inte det att saker och ting blir frid och fröjd efteråt.
Dessutom så finns det inte tillräckligt med resurser för att kunna skapa en globalt hög levnadsstandard.
Låt mig citera ifrån en ny rapport ifrån WWE
The report concludes that today’s average global rate of consumption would need 1.5 planet Earths to sustain it. But four planets would be required to sustain US levels of consumption, or 2.5 Earths to match UK consumption levels.
Och ni SD'are som inte ser kopplingen mellan överbefolkning och invandring är fan i mig de mest idiotiska jävlarna som finns. Invandring är ett globalt problem som är direkt relaterat till överbefolkning och religion.
Enbart Afrika kommer att fördubbla deras befolkning om ca 35 år. Krig eller inte, religiösa parasiter kommer att vilja söka lyckan i I-länder som Sverige och trycket kommer oundvikligt hela tiden att öka.
Det finns bara ett land som har gått emot det som Hans Rosling dagligen förespråkar och det är Kina.
Jag tror knappast att varken de eller resten av jorden skulle ha gynnats med ca 400 miljoner fler kineser idag.
Det föds fler människor varje dag än vad det någonsin har gjort tidigare och bara för att detta avtar om ca 80 år så betyder inte det att saker och ting blir frid och fröjd efteråt.
Dessutom så finns det inte tillräckligt med resurser för att kunna skapa en globalt hög levnadsstandard.
Låt mig citera ifrån en ny rapport ifrån WWE
The report concludes that today’s average global rate of consumption would need 1.5 planet Earths to sustain it. But four planets would be required to sustain US levels of consumption, or 2.5 Earths to match UK consumption levels.
Och ni SD'are som inte ser kopplingen mellan överbefolkning och invandring är fan i mig de mest idiotiska jävlarna som finns. Invandring är ett globalt problem som är direkt relaterat till överbefolkning och religion.
Enbart Afrika kommer att fördubbla deras befolkning om ca 35 år. Krig eller inte, religiösa parasiter kommer att vilja söka lyckan i I-länder som Sverige och trycket kommer oundvikligt hela tiden att öka.
Det finns bara ett land som har gått emot det som Hans Rosling dagligen förespråkar och det är Kina.
Jag tror knappast att varken de eller resten av jorden skulle ha gynnats med ca 400 miljoner fler kineser idag.
Mot bättre vetande så väljer jag att svara dig, i förhoppning om att du tar till dig vad jag säger.
Ingen kommer någonsin att ta dig seriöst som debattör ifall du inte kan resonera och uttrycka dig utan ordval som får dig att framstå som en redbull-driven ilsken gymnasieelev. Kan du inte föra din talan utan invektiv så försvinner vikten av dina resonemang då du bevisar att du saknar förmågan att ens resonera till hur du ska uttrycka dig.
Till dina påståenden.
- Hög levnadsstandard är inte ekvivalent med hög konsumtion på nivåer av Storbritannien.
- Att det föds mera människor varje dag än tidigare är givet då vi inte har en minskande eller stagnerande befolkningsökning.
- Att sterilisera fattiga är redan en vedertagen metod för att minska befolkningsökningen bland fattiga i Indien, däremot är tvångssterilisering av människor som är fattiga en väldigt ogenomtänkt ide som saknar resonemang.
- Invandring är inte direkt relaterad till överbefolkning och religion, då det är mycket mer komplicerat än så.
- Vad är det egentligen som Hans Rosling dagligen förespråkar?