2015-01-09, 22:33
Medlem
BreEEeevs avatar
Jensens Bøfhus är ingen höjdare. Dessutom läser jag påfallande ofta på sociala medier hur folk klagar på både mat och service... hur går de runt?
Citera
2015-01-10, 01:49
Medlem
Slints avatar
Det enda jag kommer att tänka på är Jensens Bœghaus. Åt där för säker 15 år sedan på Vasagatan iSthlm.. Fick vänta typ en timme på maten, köttet var kallt när jag fick det, det fanns en bit aluminiumfolie inbakat i köttet.. Fyfan vilket skit, har inte satt min fot där sedan dess. Bojkottar att köpa deras produkter i mataffären också..

Edit: måste tillägga ett ställe i sydostasien, beställde in en müsli med yoghurt till frukost..skiten rörde sig. Det kryllade av larver och insekter i skiten. Sa att jag inte kan äta den här skiten. De tog tallriken och kom tillbaka efter en stund. Samma tallrik, samma müsli. De hade bara plockat bort larverna. Då reste jag på mig och gick
Senast redigerad av Slint 2015-01-10 kl. 01:54.
Citera
2015-01-29, 12:11
Medlem
CygneRouges avatar
En lite allmän fråga: Har någon i Sverige hittat en restaurang som har både Jack Vegas-maskiner och vettig mat?
Eller är förekomsten av JV en signal till att du bör vända på klacken?
Citera
2015-01-29, 13:01
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
En lite allmän fråga: Har någon i Sverige hittat en restaurang som har både Jack Vegas-maskiner och vettig mat?
Eller är förekomsten av JV en signal till att du bör vända på klacken?

Det är väl en signal om vilket klientel som besöker inrättningen. Ett klientel som värdesätter hyfsat billig Mariestads framför kulinariska höjdare..
Citera
2015-01-29, 22:58
Medlem
Största besvikelsen är ju jensens.... Så jävla dyrt för mat som levereras på löpande band.
Citera
2015-01-30, 00:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Största besvikelsen är ju jensens.... Så jävla dyrt för mat som levereras på löpande band.

Vill man betala för usel mat tillagad i en microvågsugn, gå till Jensens Böffhus i Malmö.
Citera
2015-01-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vill man betala för usel mat tillagad i en microvågsugn, gå till Jensens Böffhus i Malmö.
Huga! Micromat, nerbajsade lokaler och skåningar till det smala priset av 200+? Nä, hellre äter jag på Ahmeds kebab & skattesmitarstuga i Rosengård.
Citera
2015-01-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Någon som har erfarenhet av skitdåliga matställen i Dalarna?
Kanske lite sent osv. Men McDonalds i Falun innan de byggde om var fan hemskt. Första och enda gången jag har spytt efter att ha smakat på en milkshake.
Citera
2015-01-30, 17:27
Medlem
Det verkar som att alla, inte bara här utan även på tex FB, klagar på Jensens Böfhus. Jag har varit där två gånger och har varit jättenöjd båda gångerna. Hur är det möjligt Kommer nog inte våga gå dit igen dock, känns som att tre gånger i rad blir för svårt för dem att lyckas med...
Citera
2015-01-30, 20:37
Medlem
Rymdarens avatar
Ja, vad är det för klagosång man hör om Jensens här egentligen? Var på en sån senast i Köpenhamn, helt ok hamburgare. Kanske inte det mest spännande, men jag har sett värre liknande ställen förr..

Värsta stället jag käkat på var en kinesisk buffé i USA. Fick salmonella efter det besöket.

Aldrig i helvete att jag käkar på en kinesisk buffé igen!
Citera
2015-01-30, 20:44
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdaren
Ja, vad är det för klagosång man hör om Jensens här egentligen? Var på en sån senast i Köpenhamn, helt ok hamburgare. Kanske inte det mest spännande, men jag har sett värre liknande ställen förr..
Sämsta stället jag någonsin käkat på är just Jensens i Köpenhamn, det låg vid ett torg ett stenkast från Ströget. Tog en timme att få in maten. Drickan kom strax därefter efter en påminnelse. I bordet bredvid blev en herre i sällskapet utan mat då personalen tydligen glömde bort hans beställning. Har aldrig besökt någon av Jensens restauranger sedan dess. Fy fan sånt ställe!
Citera
2015-01-30, 21:23
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Det verkar som att alla, inte bara här utan även på tex FB, klagar på Jensens Böfhus. Jag har varit där två gånger och har varit jättenöjd båda gångerna. Hur är det möjligt Kommer nog inte våga gå dit igen dock, känns som att tre gånger i rad blir för svårt för dem att lyckas med...

Citat:
Ursprungligen postat av Rymdaren

Värsta stället jag käkat på var en kinesisk buffé i USA. Fick salmonella efter det besöket.

Aldrig i helvete att jag käkar på en kinesisk buffé igen!

Det går mode även i vad man klagar på.
Man får det man betalar för på Jensens, det är ett franchisekoncept som är ett alternativ till burgarsällen. Vapiano är ett annat sådant ställe.

Jag tror att folk här har trott att de gått på en bra köttrestaurang när de valde Jensens. När de sedan märker att så inte är fallet blir man besviken och kräker av sig här.
Om man tror att man ska få något fantastiskt på tallriken för 120-220kr är man idiot på riktigt, betalar man de priserna har man liksom inte rätt att begära mer än det Jensens serverar.

Jag skulle tro att de betalar pissigt och har hög omsättning på personalen och att de anställer folk med noll eller mycket ringa erfarenhet av köksarbete.

Personligen har jag ätit på Malmöavdelningen 2-3 tillfällen kvällstid och Göteborg vid lunchtid en gång.
Jag har inte mycket att klaga på faktiskt. Trevlig servis som var lyhörd för specialbeställning och för priset duglig mat. Göteborg lunchtid var ingen höjdare men som sagt, för det priset ska jag inte klaga. Servitrisen där gjorde fel men kompenserade och jag har full förståelse då hon hade omänskligt många bord och det var fullspikat.

Vill jag ha en fin köttupplevelse vet jag att jag måste lägga på flera hundralappar på min portion, vilket givetvis medför att jag kan ställa andra krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in