Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
Ok, visa samma ödmjukhet som ni gjorde 2006 och som tog er till andraplatsen som nykomling?
Delar inte heller din syn på att topplagen är omöjliga att ta sig förbi. Tycker många av lagen som legat i toppen de senaste åren ser svagare ut. Helsingborg, Göteborg, Gnaget, Häcken och Kalmar ser alla svagare ut än ifjol i mitt tycke. Tror däremot det blir svårt för någon att ta sig förbi Elsborg och Malmö sett över 30 omgångar.
Är det någonting historien visat är det att det är skillnad på AIK och Bajen
Citat:
Det är klart man ska ha fötterna på jorden men jag utgår ifrån att spelarna siktar på att vinna varje match. Varför delta om man nöjer sig med att hänga kvar?
Vad är det här för skrattretande stycke? Finns det något lag, i någon serie, i något land som inte siktar på att vinna varje match? Tror du på fullaste allvar att det bara är Hammarby vars spelare och tränare går in med ambitionen att vinna?
Citat:
Delar inte heller din syn på att topplagen är omöjliga att ta sig förbi. Tycker många av lagen som legat i toppen de senaste åren ser svagare ut. Helsingborg, Göteborg, Gnaget, Häcken och Kalmar ser alla svagare ut än ifjol i mitt tycke. Tror däremot det blir svårt för någon att ta sig förbi Elsborg och Malmö sett över 30 omgångar.
Helsingborg utan Accam och med Atakora är inget annat än ett ordentligt nedköp. Häckens ambitioner uppe i toppen går att diskutera när dom värvar medelmåttor och Abubakari (underskattad spelare enligt mig). Kalmar var otroligt usla på hösten och inte gjort några klara förbättringar, är fan tveksamt om Elm ens är kapabel att spela en enda match i år. Mitten plus eller minus nån placering är säkert rimligt.
Vad gäller Göteborg håller jag dom tillsammans med Bajen som årets mest oförutsägbara. 12 spelare ut + tränaren kan inte va något annat.
Gnaget är starkare framåt (kom ihåg att vi och MFF gjorde flest mål i serien ifjol) och svagare bakåt om det inte dyker upp förstärkningar.
Att Hammarby ska slå sig in där trots vissa eventuella svagheter hos övriga lagen är inte sannolikt för fem öre, er tro på er själva är i alla fall beundransvärd.