2015-01-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Gå till AppStore alternativt Google Play, sök efter "högskoleprovet", "ordprovet" och "memrise", testa

Tänkte mer om nån kunde nämna mer specifikt att just den där eller den där är bra på google play... har tankat ner alla gratisversioner du nämnde nu
Citera
2015-01-28, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polar10
Tänkte mer om nån kunde nämna mer specifikt att just den där eller den där är bra på google play... har tankat ner alla gratisversioner du nämnde nu
Jag har inte använt någon app själv. Hur som helst tycker jag att det är bäst att testa. Återkom sedan, om du hittat en bra app
Citera
2015-01-29, 08:52
Medlem
Mattebok hp

Hej, vilken av matematik 5.000 böckerna lämpar sig bäst för hp?
Citera
2015-01-29, 09:58
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsbanan
Hej, vilken av matematik 5.000 böckerna lämpar sig bäst för hp?
Matte 1b eller 1c. Sen tycker jag vissa saker som kommer på HP finns först i 2b/2c. Men man får ut det mesta av 1b/1c.
Citera
2015-01-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Sen tycker jag vissa saker som kommer på HP finns först i 2b/2c.

Vad tänker du på då?
Citera
2015-01-29, 13:20
Avslutad
Sitter och gör ett gammalt högskoleprov och stötte precis på den här uppgiften.

81^(1/m) = 9^n

Vad menas med alla tecken, och vilken mattekurs tar upp detta?
Citera
2015-01-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenbombs
Sitter och gör ett gammalt högskoleprov och stötte precis på den här uppgiften.

81^(1/m) = 9^n

Vad menas med alla tecken, och vilken mattekurs tar upp detta?

^ betyder "upphöjt i", vilket tas upp i 1a/1b (troligtvis också i årskurs 9?). Samma med variabler, vilket är bokstäverna.
Parenteser betyder att man ska räkna det först, vet inte i vilken kurs det introduceras.
Besvarar det din fråga?
Citera
2015-01-29, 13:58
Medlem
Citat:
Matte 1b eller 1c. Sen tycker jag vissa saker som kommer på HP finns först i 2b/2c. Men man får ut det mesta av 1b/1c.
Allting ska nog finnas med i 1c om jag förstått det rätt. Dock ger det självklart en djupare förståelse om man läst matte 2, vilket kanske gör att man upplever det som att man lärt sig det i matte 2.
Citera
2015-01-29, 15:39
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Vad tänker du på då?
Det kändes personligen som man lärde sig en del saker som är viktiga på HP mycket grundligare i andra mattekursen. Typ parantesräkning och olika potensregler. Minns inte att jag lärde mig dessa i matte 1.

Edit: med parantesräkning menar jag konjugatregeln och den där andra, vad den nu hette haha
Citera
2015-01-29, 20:15
Medlem
Citat:
Edit: med parantesräkning menar jag konjugatregeln och den där andra, vad den nu hette haha
Förmodligen menar du kvadreringsregeln.
Citera
2015-01-29, 21:53
Avslutad
Har gjort fruktansvärt dåliga prov tidigare, så tänkte att nu är det dags att "levla" upp lite.

Någon som har mer förslag på hur man ska lägga upp för att förbättra sig? (förutom dom gamla klassiska plugga på gamla prov, det kör jag redan.)

Det är ju bara cirka två månader kvar, tror ni det är för lite för att kunna ordna ett hyfsat prov?

Hur många timmar om dagen sitter ni andra? Med jobb å så har jag svårt att få in mer än max 6-8timmar per vecka...

Vilken är bästa appen för svensk ordförståelse?

Glhf
Citera
2015-01-29, 22:03
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thugdog
Har gjort fruktansvärt dåliga prov tidigare, så tänkte att nu är det dags att "levla" upp lite.

Någon som har mer förslag på hur man ska lägga upp för att förbättra sig? (förutom dom gamla klassiska plugga på gamla prov, det kör jag redan.)

Det är ju bara cirka två månader kvar, tror ni det är för lite för att kunna ordna ett hyfsat prov?

Hur många timmar om dagen sitter ni andra? Med jobb å så har jag svårt att få in mer än max 6-8timmar per vecka...

Vilken är bästa appen för svensk ordförståelse?

Glhf

Det beror ju helt på hur många timmar och energi du är villig att lägga ner. 6-8 timmar per vecka är lite enligt mig om du ska höja dig mycket, men som sagt det är upp till dig hur mycket du verkligen vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in