2015-01-28, 22:47
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej jag tror du har fel, Palme-mordet har nog ingenting med saken att göra, Vi Vet Vem som mördade Palme, jag tror inte att han har återuppstått för att hämnas alla kroknäsor tecknarna ritade. Nej, eftersom samerna styr över judarna vet du, ta Rothschild. Röd, vad är rött? Rudolfs nos enligt visan, vad var Rudolf? En ren. Sköld, låter som köld, det är kallt där uppe. Därav ordet judelakej också, lake fiskar dom i norr, var från början lakejude men det var svårt uttala. Ja se dessa samer... Alltid på den internationella arenan och styr med sitt joddlande. Resten är lätt uträknat av alla detaljer och spår de inte lämnar efter sig. Den Internationella Samen med många namn, names på engelska blir vad baklänges? Case closed.
det viktiga ordet i din harang är. nog. det bevisar att du bara inte har bevis för din ståndpunkt, på samma sätt du anklagar alla andra att inte ha BEVIS på ett kospirationsforum

Här handlar det om informationsvärdering i första hand.
I andra trådar har dettta inneburit substantiellt i den reela utvecklingen
Du är inte seriös, du har endast en agenda..
Citera
2015-01-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMary
Jag håller helt klart med dig gällande att folk på forumet uttrycker sig och argumenterar extremt dåligt för ev. konspirationsteorier (nästan pinsamt för mig som ibland kan associera mig med de sk. "foliehattarna). Personligen vet inte vad jag tror, kan vara båda sidor helt ärligt, omöjligt att bevisa då median isf styrs även dem.

Men det jag finner som ologiskt är som jag tidigare sagt att ett ID är funnet, att dessa skulle ha lagt dit det för att få ut sitt namn är helt ologiskt med tanke på att de valde att fly. Så då återstår ju delen att man tappat ett isf tappat sitt ID, givetvis är det ju en möjlighet men det gör mig fortfarande skeptisk.
Samt att man väljer en martyrdöd i ett tryckeri där folk ej kan se det istället för mitt i Paris där alla kan se det är väldigt märkligt samt att polisen skulle ej vara förberedda på samma sätt. Hela idén med en martyrdöd är att folk ska se, finns det på sociala medier är det ett extremt stort plus.

Så till er som seriöst tror att detta är annat än muslimer men inte kan argumentera sakligt och hålla er till vettiga resonemang ni själva är säkra på förstör bara tråden och förhoppningen att andra ska tänka i samma banor. Håll er borta från forumet i fortsättningen, tack.
Det är alltid så att alla gärningsmän dör direkt. För annars blir det en massa jobbiga fakta som kommer fram i ljuset. Sedan lägger de ut lite spår, som ni går bananas på. Det tycker de är roligt, och skrattar åt.
Visst var det en konspiration, ett vanligt beställningsarbete. CIA planerar i detalj, och genomför. Alla "misstag". är bara där för att skapar rök och speglar. De vill att det hela ska vara konstigt. Om dessa händelser alltid är konstiga, så blir alla andra falseflags, helt normala. Det är en form av avtrubbning.
Citera
2015-01-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
De vill att det hela ska vara konstigt. Om dessa händelser alltid är konstiga, så blir alla andra falseflags, helt normala. Det är en form av avtrubbning.

Som du vet så har historien lärt oss att false flags är mer regel än undantag. Problemet är bara att sanningen kontrolleras av de som gör det och det brukar inte läcka för än några decenier senare
Citera
2015-01-30, 06:40
Medlem
Känns som om vi är otroligt blinda när det gäller sanningen, det händer saker som är för mycket för oss att förstå. USA sitter och plottar upp massa idéer för att sen kunna dra nytta av det. Iran/Irak kriget så spela de ett dubbelspel genom att hjälpa båda länderna, inte att skapa fred utan tvärtom, att förstöra varandra. Vilket gav de ett mycket enklare byte med ett splittrat och krigsskadat land. Det här är givetvis bara ett exempel ett annat är talibanerna som tränades av CIA och hur det tog USA så långt att fånga Bin Laden (Vi alla vet att de hade kunnat tagit honom direkt), det som hände i Charlie Hebdo har också något annat land nytta, och det är självfallet inte Mellanöstern eller Islam för den delen, de är väl de största offren just nu, från all media hat och angrepp de får.

https://www.youtube.com/watch?v=Myud9CoG26k&bpctr=1422598068
Tycker det här är en mycket intressant konspirations teori.
Citera
2015-01-30, 07:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrpipanan
Känns som om vi är otroligt blinda när det gäller sanningen, det händer saker som är för mycket för oss att förstå. USA sitter och plottar upp massa idéer för att sen kunna dra nytta av det. Iran/Irak kriget så spela de ett dubbelspel genom att hjälpa båda länderna, inte att skapa fred utan tvärtom, att förstöra varandra. Vilket gav de ett mycket enklare byte med ett splittrat och krigsskadat land. Det här är givetvis bara ett exempel ett annat är talibanerna som tränades av CIA och hur det tog USA så långt att fånga Bin Laden (Vi alla vet att de hade kunnat tagit honom direkt), det som hände i Charlie Hebdo har också något annat land nytta, och det är självfallet inte Mellanöstern eller Islam för den delen, de är väl de största offren just nu, från all media hat och angrepp de får.

https://www.youtube.com/watch?v=Myud9CoG26k&bpctr=1422598068
Tycker det här är en mycket intressant konspirations teori.

Det finns framförallt två aktörer som har ett intresse i att skapa kaos i Europa bl a. genom terror. Ryssland och USA vars ekonomier inte är vad de borde vara. IS tjänar inget på en terrorattack av det slag vi har fått se, tvärtom. Ett nålstick helt utan positiva konsekvenser för IS.
Citera
2015-01-30, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns framförallt två aktörer som har ett intresse i att skapa kaos i Europa bl a. genom terror. Ryssland och USA vars ekonomier inte är vad de borde vara. IS tjänar inget på en terrorattack av det slag vi har fått se, tvärtom. Ett nålstick helt utan positiva konsekvenser för IS.

Det är inga länder som har intresse, länder används av ekonomiskt mycket inflytelserika grupper. Exempelvis är största ägarna i Citigroup från Saudiarabien. Citigroup är vad jag vet nu det "företag" som sponsrar amerikanska politiker mest.

Remarks by Senator Warren on Citigroup and its bailout provision

Varför åker massa politiker från olika länder och hedrar den avlidna Kung Abdullah i Saudiarabien?
Citera
2015-01-30, 08:00
Medlem
Xeliouss avatar
Jag tror konspirationen är att det finns en massa folk där ute som konspirerar mot de utbildade och intelligenta judarna, de producerar till och med en massa dåliga videos de lägger ut på nätet där hatet visas. Flagrant antisemitism som verkar ligga bakom dessa mord, det är ingen slump att en judisk butik valdes... Nej det här har planerats länge av en antisemitisk grupp som är ett hot mot vårt Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av klokochsnygg
Varför åker massa politiker från olika länder och hedrar den avlidna Kung Abdullah i Saudiarabien?
Du är på rätt spår, Saudiarabien. Många liknande attentat som planerats där.
Citera
2015-01-30, 09:34
Medlem
Citat:
Jag tror konspirationen är att det finns en massa folk där ute som konspirerar mot de utbildade och intelligenta judarna, de producerar till och med en massa dåliga videos de lägger ut på nätet där hatet visas. Flagrant antisemitism som verkar ligga bakom dessa mord, det är ingen slump att en judisk butik valdes... Nej det här har planerats länge av en antisemitisk grupp som är ett hot mot vårt Europa.

Du är på rätt spår, Saudiarabien. Många liknande attentat som planerats där.

Du är beviset på varför jag skrev att vi inte har någon idé om vad som händer. Du tror på vad du ser, vilket är i människonaturen. Men vem styr männen?, Varför gjorde de dådet? Vad tjänar de på? Hur kommer det sig att de "Råka" glömma sina pass i bilen, de hade ju planerats länge". "Varför kom de inte en enda droppe blod när terroristen sköt polisen?". Tro inte på allt du ser.
Citera
2015-01-30, 09:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrpipanan
Du är beviset på varför jag skrev att vi inte har någon idé om vad som händer. Du tror på vad du ser, vilket är i människonaturen. Men vem styr männen?, Varför gjorde de dådet? Vad tjänar de på? Hur kommer det sig att de "Råka" glömma sina pass i bilen, de hade ju planerats länge". "Varför kom de inte en enda droppe blod när terroristen sköt polisen?". Tro inte på allt du ser.
Att tro att det man inte ser på grund av dålig inzoomning kan ligga som grund för en alternativ teori, ja alternativ mot min korrekta teori, är banalt. Får ett fåtal är verkligheten ett mysterium, hur andra människor tänker likaså. De måste vara "styrda" och har inga egna bevekelsegrunder menar du? Jag tror ni är marionetter åt denna antisemitiska komplott, att skylla attentat mot judar på judar för att dölja det stora projektet. Ni får vakna och se sanningen, att tralla på visan de vill förolämpar förhoppningsvis ert intellekt. Bryt mönstret, våga tänka!
Citera
2015-01-30, 14:23
Medlem
Xeliouss avatar
Vi har nu i vår hemliga facebook-grupp haft möte om den antisemitiska konspirationen.
Enligt vår bedömning har deras desinformationskampanj misslyckats: deras mål att få morden på judar och tecknare som skymfat Allah att se ut som en judisk konspiration har misslyckats totalt. Antalet nyttiga idioter som sprider deras desinformation är få, inte i närheten av deras gamla visa om 9/11. Vår fiendes fiende, demokratins försvarare USA, har knappt alls registrerat denna antisemitiska smörja. Tvärtom ser de klart och tydligt vilka de antisemitiska förövarna är, och detta illa utförda försök till kamouflage av sammansvärjningen av antisemitiska makter. För att tala klarspråk, den islamistiska sammansvärjningen med deltagare från många olika grupper. Utredningen från vår facebook-grupp fortsätter, bland annat om varifrån de nyttiga fåren styrs. Det ser ut som om en av deras största finansiärer nyligen avlidit...
Senast redigerad av Xelious 2015-01-30 kl. 14:25.
Citera
2015-01-30, 14:29
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
....Flagrant antisemitism som verkar ligga bakom dessa mord, det är ingen slump att en judisk butik valdes... Nej det här har planerats länge av en antisemitisk grupp som är ett hot mot vårt Europa......
Avser du antismitism eller antisionism eller bägge?
Citat:
Det är en medveten politisk strategi, att ta varje tillfälle att slå larm om och utpeka antisemiter.

Sionismen är, enkelt uttryckt, ideologin om judarnas exklusiva hemortsrätt i och rätt att återvända till landet Israel.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article12229182.ab

Citera
2015-01-30, 14:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Avser du antismitism eller antisionism eller bägge?
"antismitism" menar jag inte, vad är det? Jag menar den antisemitiska konspirationen, inget annat. Den samling judehatande får som lyder uppdragsgivare världen över, som försöker sprida deras desinformation de hjärntvättas med genom antisemitiska kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in