2015-01-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Sånt där garderar de sig för genom att skriva att ritningen inte överensstämmer med verkligheten. På dessa ritningar står finstilt: Med reservation för avvikelser.
Här är det löjligt uppenbart förvanskade ritningar och man undrar ju om de vinner något på detta, tror de att de lurar till sig fler spekulanter som inte bryr sig om foton utan enbart går på ritningar...Hur som helst så tror jag att de kan rita in ett matsalsbord, tresittssoffa och nästan dubbelt så stort sovrum osv. om de vill, bara de garderar sig med att skriva ut att ritningen kan avvika från verkligheten. Klantigt om det är en miss, fult om det är medvetet.

Jo, att de friskriver sig från allt är jag medveten om... Men här är det ganska uppenbart att vi pratar om "avvikelser", frågan är väl om det kan räknas som en "avvikelse" eller om det inte borde vara uppenbart att vi pratar om fulspel...
Vet som sagt vem mäklaren är, och han har fulspelat mot mig så förvånar mig inte ens att han gör något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina

Notera kodlåset på vinkällaren. Kan man anta att det finns tonåringar i huset som inte bör ha tillträde?

Skulle gissa på att man inte vill att obehöriga ska kunna ta sig in, t.ex under hemmafester, och därför har man satt lås på. Det har även vi hemma så folk inte ska kunna ta sig in och roffa åt sig riktigt dyra viner.

Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Även kameraövervakat, real USA-style!

http://www.vincent.se/wp-content/uploads/2015/01/4AL2M4JTI05298DB.jpg

Känns inte helt överraskande, många dyrare kåkar har idag övervakningssystem installerat.
Citera
2015-01-28, 14:57
Medlem
http://www.maklarringen.se/Templates/Public/Pages/ObjectImages.aspx?objectid=OBJ16280_1389498580
Vidrig lägenhet, tycker det liknar ett spökhus. Väggarna och även taket ser ut att ha fått en dusch av rostigt vatten, och hur tänker mäklaren när han skriver att det är en "perfekt ungdoms och övernattningslägenhet"? Utan att ens nämna att den kan behöva renoveras? Jag skulle iallafall aldrig spendera en natt där utan totalrenovera lägenheten. Vad tycker ni?
Citera
2015-01-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HammarbyFotboll
http://www.maklarringen.se/Templates/Public/Pages/ObjectImages.aspx?objectid=OBJ16280_1389498580
Vidrig lägenhet, tycker det liknar ett spökhus. Väggarna och även taket ser ut att ha fått en dusch av rostigt vatten, och hur tänker mäklaren när han skriver att det är en "perfekt ungdoms och övernattningslägenhet"? Utan att ens nämna att den kan behöva renoveras? Jag skulle iallafall aldrig spendera en natt där utan totalrenovera lägenheten. Vad tycker ni?
Mäklaren låter bilderna tala för sig själva. Ja det är äckligt med nikotingula väggar och lister, tak mm. Väggarna i vardagsrummet såg ganska vita ut jämfört med övrigt, kan vara ganska nyligt målat/tapetserat men är troligen en synvilla, spegelväggen måste ju vara en kvarleva från flera årtionden bakåt och talar väl för att någon ny tapet inte är troligt, iaf. inte bakom spegelväggen. Något jag alltid lägger märke till är att duschslangar i vit plast verkar dra åt sig nikotinet i en inrökt lägenhet. Även tex. lampans tak-kåpa i vit plast är gulare än övrigt, plast och nikotin går inte ihop.
Citera
2015-01-28, 17:13
Medlem
Vedspiss avatar
http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-bortomta-enkopings-kommun-simtuna-stora-bortomta-1-och-2-6871355

Bor man verkligen så här trashigt om man sitter på en gård för 27 miljoner?
Citera
2015-01-28, 18:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis
http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-bortomta-enkopings-kommun-simtuna-stora-bortomta-1-och-2-6871355

Säljs ju av kronofogden vilket besvarar din fråga. Ingen ordning på ekonomin och ingen ordning på hemmet. Ingen ordning någonstans..
Citera
2015-01-28, 18:24
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis

Jag sätter en femöring på att det är andrahandshyresgäster som huserat på bilderna.
Citera
2015-01-28, 18:29
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag sätter en femöring på att det är andrahandshyresgäster som huserat på bilderna.
Tror jag med. Marken som betingar värdet, men skumt att man hamnar hos fogden med de tillgångarna. Någon som vet vem som äger?
Citera
2015-01-28, 18:32
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Även kameraövervakat, real USA-style!

http://www.vincent.se/wp-content/uploads/2015/01/4AL2M4JTI05298DB.jpg

Något säger mig att det är det här huset som är granne med det som DR Brasa eldade upp (Dr åsas man, finns en stor tråd om det) För det ligger ju också i Kevinge, och dåvarande grannen hade nån säkerhetsvakt/securitas utanför då han hade nån koppling till Carema/Attendo/något liknande bolag och det var i samma veva som det var skriverier om vägningen av blöjor osv. Det förklarar ju avsaknaden av specifik adress, då säljaren vill vara så anonym som möjligt...
(trots allt så brukar de flesta hus även i de dyrare områdena ha sin adress i annonsen...)
Citera
2015-01-28, 18:47
Medlem
Vedspiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax

Ah, såklart.
Citera
2015-01-28, 18:50
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Något säger mig att det är det här huset som är granne med det som DR Brasa eldade upp (Dr åsas man, finns en stor tråd om det) För det ligger ju också i Kevinge, och dåvarande grannen hade nån säkerhetsvakt/securitas utanför då han hade nån koppling till Carema/Attendo/något liknande bolag och det var i samma veva som det var skriverier om vägningen av blöjor osv. Det förklarar ju avsaknaden av specifik adress, då säljaren vill vara så anonym som möjligt...
(trots allt så brukar de flesta hus även i de dyrare områdena ha sin adress i annonsen...)

Kevinge Strand låg den villan.
Senast redigerad av Mr.Mackz 2015-01-28 kl. 18:57.
Citera
2015-01-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Kevinge Strand låg det villan.
Ja jag vill minnas att det var närmare vattnet, någon som vet exakt adress på det huset? Rustades huset eller revs det?
Citera
2015-01-28, 19:09
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja jag vill minnas att det var närmare vattnet, någon som vet exakt adress på det huset? Rustades huset eller revs det?

Kevinge Strand 7B låg villan, sedan vet jag inget mer.

Edit: Ingen skriven på adressen.
Senast redigerad av Mr.Mackz 2015-01-28 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in