Citat:
Ursprungligen postat av
kloxie
Förlåt att jag lägger mig i men det här har spårat ut helt o hållet!
Ni som tagit ut 90% av kapitalet och bara klagar och gnäller.
Om ni (någon) antar att förlusterna ska ligga på 2-4% per år och sparare så betyder det ju att de där 2-4% borde vara del av era 100%-iga tillgången när pengen togs ut (90%-en).
Så i princip, ni har säkrat 90% av kapitalet, och nu förväntar ni er att vi andra som sparar ska ta smällen för att ni ska få ut de övriga 10% som är låsta.
Snälla lägg ner klagandet och vänta på återbetalningar samt förlustregleringen.
Se er omkring. Snart är det sportlov, sen vår, ... Pengen kommer tillbaka i vilken omfattning som det nu kan bli. 10%, 8% eller 5%.
Varför citerade du mitt inlägg?
Jag försöker ta ut 90 % av mitt kapital. Inte "resterande" 10 %. Jag skulle vara väldigt glad i dagsläget om jag kunde få ut 90 % och förlora "bara" 10 %.
Och det jag klagar på är att VD:n säger att de inte erbjuder att man kan ta ut 90 % av lånen och sedan skriver trustbuddy här att villkoren inte ändrats och de erbjuder att man plockar ut 90 % av kapitalet förutsatt att kapital finns eller andra långivare kan ta över lånen.
Och ifall pengar hade rullat in lite sakta vid låsning av mina utlåningar hade jag inte heller klagat. Men som du ser på mina tidigare inlägg så får jag tillbaka mellan -1% och 1 % OM ÅRET. Därför känner jag att detta med att plocka ut 90 % av kapitalet i princip är den sista utvägen. Som nu är stängd.
Läs historiken innan du citerar mig. Tack