DoÅ. Debunked m.fl.
Det är så att kondens från motorerna bildas genom förbränning av bränsle. Därav följer att det inte spelar någon roll om det är en ny eller gammal jetmotor för bildandet av kondensstrimmor.
För övrigt så är det få plan som använder gamla jetmotorer numera. T.o.m gamla DC-9, B737-500 m.fl har high bypass motorer och de stammar från 50 och 60-talet. MD80 där jag vet styrman stammar just från 1980 och även den hade high bypass motorer. Du får leta om du skall hitta några sådana motorer nuförtiden
Det innebär att alla k-strimmor som ni ser kommer från moderna motorer.
För att klargöra en sak till. I och med att det så sällan är så kallt som -40C på marken eller kallare och samtidigt rätt fuktighet så är det sällsynt men inte omöjligt med en k-strimma redan från start.
Jag skulle kunna tänka mig att jag skulle kunna åstadkomme en sådan om jag har tur vid start från Kiruna men i år har det inte varit kallt nog ens där.
Det innebär att man måste upp till den höjd där det är så kallt vilket brukar vara på över 8000m höjd. Vad temperaturen är på marken spelar oftast ingen roll för på den höjde har vi jetströmmar med allt från ca 50-200 knops vind och ned till -82C (mitt rekord över norra Kanada på hemväg från Seattle).
En annan lustighet är att ni hela tiden länkar till helt tokiga saker som Debunkers tunnor och brandbekämpningsplan.
GoÅ har sina små rökplan som han tror sprutar chems. Saken är den att det bara är propellerplan som används vid skywriting för att de dels svänger mycket bättre än jetplan och så är de billigare. De är också så små och de kan inte flyga på 10000m höjd heller. Därav så håller de sig på låg höjd.
http://theskywriters.com
Sedan var det en som (hoppas han skojade) tror på utomjordingar som skall ta över jorden.
Ja, då skulle knappast piloter hjälpa till med det och döda oss själva och våra barn. Dumt så det förslår.
Att gå på allt som är tokigt gör att ni verkar extra okunniga och det vill inte säga lite det.
Skulle vara kul att få höra om er ålder och om ni har några jobb eller om det är bidrag som gäller? GoÅ han går ju runt och sjunger om dagarna, hare rama, hare rama så då förstår man varför han är som han är.
För övrigt så är det min hatt ni ser på bilden tagen från min arbetsplats.