Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortronsalt
Dåligt väglag för poliosimulanterna på vintern. Dom med äkta klumpfot brukar vilja visa upp att de har äkta vara; litet för kallt för blottade kroppsdelar nu. I.o.f.s. så var det inte länge sedan jag såg Gallerbenet på Hamngaran i Gbg. Och häromdagen stod en orakad snubbe med helt blottad vänsterarm vid en av utgångarna från Frölunda Torg. Blev inte riktigt klok på om det var en protes, eller vad det skulle vara för fel på den. Skulle ha hämtat en liten pinne och knackat på den...
Alternativet med kortkryckemännen är att de har blivit så avslöjade så de har övergett det momentet i showen. Men det tror jag nog ändå inte; kommer säkert tillbaka till våren. Deras bofasta hjälpare kan också ha snappat upp att för dom som ger så spelar uppenbart fusk och båg ingen avskräckande roll, utan är bara ett ytterligare tecken på den "desperata fattigdomen".
Det verkar inte spela nån roll hur uppenbart den än är, folk skänker pengar ändå.
Idag såg jag en lumphög med en mugg ovanpå, ingen tiggare i sikte.
Hon var väl inne i affären för att tigga till sig nåt av folk som handlade?
Men tror ni inte att folk ändå la pengar i muggen???
Fatta, man kan tigga utan att ens vara på plats, folk är så förbannat puckade att det räcker med en mugg på ett täcke