2015-01-27, 08:41
Medlem
MuppSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Att pensionärer skulle ha fritt internet och dator. Datorn skall vara förinställd vid leverans på https://www.flashback.org

Så kanske de kunde begripa hur det ser ut i samhället.

Finns ett talesätt som lyder "Du kan inte lära en gammal hund att sitta" tror inte att hur mycket du än försöker och vad du än gör kan ändra deras bild av detta. i deras ögon är det synd om dom och därmed punkt, säger du något annat så är du en hemsk människa.
2015-01-27, 09:33
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Finns ett talesätt som lyder "Du kan inte lära en gammal hund att sitta" tror inte att hur mycket du än försöker och vad du än gör kan ändra deras bild av detta. i deras ögon är det synd om dom och därmed punkt, säger du något annat så är du en hemsk människa.

Jag kan ta att gamlingarna anser mig vara en hemsk människa, inga problem.
Frågan är om dom i in tur kan tåla att folk tycker att dom är kompletta idioter som understöder det här vansinnet?
2015-01-27, 09:39
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Att pensionärer skulle ha fritt internet och dator. Datorn skall vara förinställd vid leverans på https://www.flashback.org

Så kanske de kunde begripa hur det ser ut i samhället.

LoL!!!
Alltså, det är faktiskt inte alla panschjos som är tiggarkramare. En del av oss hänger redan här.
2015-01-27, 10:18
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Hur många utländska tiggarziggisar finns det egentligen i Sverige? Ta följande i beaktning:

1. Ingen svensk stad eller samhälle verkar vara fri från tattarplågan. Det blir ett fyrsiffrigt antal ziggisar bara för att få en person/tätort, men betänk då att...

2. ...i många städer sitter det tiggare utanför VARJE livsmedelsbutik, Systembolag, tågstation, bankautomat, etc och längs gågatorna. Det blir flera dussin även för en mindre stad, kanske hundratals för de största städerna. Men för varje person du ser på gatan...

3. ...finns det ett personer i supportorganisationen runt om, och rimligtvis måste röra sig om ett ansenligt antal mellanchefer och koordinatorer för att kunna precisionsbomba svensken med en tiggarmugg i ansiktet så fort han/hon sätter näsan utanför dörren. Samtidigt har jag själv sett kombinationer av typen; hon tigger medan han pantar burkar.

Är det en överdrift att säga att det finns minst 10000 tiggarziggisar i Sverige idag? Hur många fler finns det plats till?
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2015-01-27 kl. 10:24.
2015-01-27, 10:52
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hur många utländska tiggarziggisar finns det egentligen i Sverige? Ta följande i beaktning:

1. Ingen svensk stad eller samhälle verkar vara fri från tattarplågan. Det blir ett fyrsiffrigt antal ziggisar bara för att få en person/tätort, men betänk då att...

2. ...i många städer sitter det tiggare utanför VARJE livsmedelsbutik, Systembolag, tågstation, bankautomat, etc och längs gågatorna. Det blir flera dussin även för en mindre stad, kanske hundratals för de största städerna. Men för varje person du ser på gatan...

3. ...finns det ett personer i supportorganisationen runt om, och rimligtvis måste röra sig om ett ansenligt antal mellanchefer och koordinatorer för att kunna precisionsbomba svensken med en tiggarmugg i ansiktet så fort han/hon sätter näsan utanför dörren. Samtidigt har jag själv sett kombinationer av typen; hon tigger medan han pantar burkar.

Är det en överdrift att säga att det finns minst 10000 tiggarziggisar i Sverige idag? Hur många fler finns det plats till?

Nu gissar jag och med reservation för att jag kan ta grovt fel på frekvensen, men om man tänker sig hur vi brukar reagera när vi exempelvis ser ett par råttor i soprummet, så tenderar vi att överdriva både antalet och storleken på det vi observerar när det är något obehagligt och jobbigt. Vi vet också förvisso att om vi ser två råttor, så kan man räkna med att det finns minst tio till i närheten i deras flock...

I de fyra största kommunerna tror jag nog att vi kan räkna med att det vid varje given dag finns c.a 40 tiggare operativt verksamma. I de 30 s.k förortskommunerna har vi nog c.a 20 tiggare/dag driftsatta i "produktion". Sedan har vi något som kallas "större städer" och det är typ Norrköping, Linköping, Lidköping, Jönköping, Helsingborg, Landskrona, Hässleholm och Borås och det finns 31 sådana kommuner och där hittar vi sannolikt också 20 tiggare i gång med sitt. Så har vi förortskommuner till större städer och de är 22 till antalet. Räkna 20 tiggare där med, så är vi nog hemma.

Sedan alla mindre kommuner och småstäder. 203 till antalet... Där får vi räkna kanske ett uppskattat genomsnitt på 4 tiggare/ort som är driftsatta.

En god uppskattning är alltså att det dagligen sitter ungefär 2632 "EU-migranter" och tigger i våra kommuner landet runt. Som syns, alltså, och som är direkt verksamma med att spela små trudelutter, skramla med pappmuggar och sitta och "häj-häj" på förbipasserande... Med logistiskt stöd, HR-verksamhet, arbetsledning och administration så är det kanske 3000 som dagligen är verksamma med att tigga eller underhålla tiggeriet varje dag?

Låter det rimligt?
2015-01-27, 11:04
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag brukar stanna precis framför slöddret på väg ut från affären och börja leta i fickorna, precis som om jag känner efter om jag har växelpengar.
Direkt ser man att hela ansiktet på slöddret riktigt lyser upp. Nästan som en glad hundvalp. Sen börjar jag skramla lite i fickan och hade slöddret haft svans hade den viftat förväntansfullt.
Därefter tar jag upp bilnycklarna ur fickan och går nonchalant därifrån och man kan riktigt se hur slöddret psykiskt viker ihop inombords.

Ibland går det omkring slödder och rotar efter pantflaskor i soptunnorna. Då skär jag bort pantkoden på en pet-flaska sen låtsas jag dricka upp sistan för att sedan trycka ner den i soptunnan. Bonus om det är kletig mos eller annat mysigt att marinera den med. Det är lika kul varje gång att se slöddret dyka ner efter skatten och sen veta att fanskapet släpar runt på en värdelös flaska hela dagen.
De går på det varenda gång.

Hehe...

Bra idé. Jag har lite tyska ölburkar liggande som inte går att panta. Nu har jag fått en idé hur jag skall hantera dem.

Zigenare-parasiterna breder ut sig hela tiden. Det verkar som om folk inte märker hur de flyttar fram positionerna. Från att vara några tiggare i storstäderna sitter de framför i stort sett alla större livsmedelsaffärer och systembolag i hela landet. Otroligt!

Deras slum-bosättningar som i början revs blir mer och mer permanenta. Myndigheterna verkar ha tröttnat. Vi skall på skatt-sedeln betala folk som går och plockar upp deras skit och avföring!

Nu börjar de ta över återvinningsstationerna och sitter under bankomater. Inser inte pk-dårarna vad nästa steg är? Du skall "betala" dem för att lägga ditt skräp på återvinningsstationen eller få tillgång till bankomaten.

Nästa snäpp är förmodligen P-platser i städer. De kommer att bevakas av zigenare. Du kommer bara att få P-plats om du "betalar" dem.

Jag tycker kakburk gör rätt. Vi måste hela tiden motarbeta zigenare-packet. Inte ge upp eller acceptera att de flyttar fram positionerna. Det hela är en multi-kriminell verksamhet. Vilka tror ni rånar pensionärer? Vilka skimmar kredit-kort, stjäl diesel...

Deras verksamhet skall försvåras och motarbetas i alla lägen. Att ge pengar, panter eller annat till en zigenare är att stödja att dina gamla släktingar blir rånad av någon annan medlem i deras klan. Folk som skriver här att det är "synd" om den måste ha en skruv lös.
2015-01-27, 11:20
Medlem
För Stockholm är det enkelt att räkna. Det sitter en utanför varje mataffär. En vid varje tunnelbaneuppgång. En vid ca var tredje 7/11 eller pressbyrå (dessa kommer att ha full beläggning redan till sommaren med den förestående invasionen i åtanke). 3-4 stycken vid varje galleria. En vid varje systembolag. En vid ca var tredje återvinnings- eller pantstation (här har vi ju fått tydliga indikationer på att Romerna håller på att bredda sin affärsverksamhet till att 'betjäna' återvinningsstationer)

Om man räknar samman ovan försäljningsställen samt lägger på uppskattningsvis 20% för att täcka logistiken samt diverse kringspatserande individer så tror jag man hamnar nära sanningen.

Apropå kringspatserande undrar jag var gentlemännen med de extremt korta och tillika stulna landstingskryckorna tagit vägen? Gav agerandet måhända en för aggressiv framtoning med vikande intäkter som följd? Var i alla fall länge sedan jag behövde ta omvägar för att undgå kontaktsökande män med kryckor och klumpfot.
2015-01-27, 11:34
Medlem
-Slaktavfall,hushållssopor kan man tippa av och skynda på deras egen nedskräpning lite..drar råttor nånting gröndjävligt.
2015-01-27, 12:17
Medlem
MuppSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Jag kan ta att gamlingarna anser mig vara en hemsk människa, inga problem.
Frågan är om dom i in tur kan tåla att folk tycker att dom är kompletta idioter som understöder det här vansinnet?

Jag vet av erfarenhet att det finns pensionärer som tycker illa om tiggare. men den gruppen som har sin bild om att det är synd om dom, den gruppen kommer aldrig förstå den bilden du beskriver.
2015-01-27, 12:20
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Nu gissar jag och med reservation för att jag kan ta grovt fel på frekvensen, men om man tänker sig hur vi brukar reagera när vi exempelvis ser ett par råttor i soprummet, så tenderar vi att överdriva både antalet och storleken på det vi observerar när det är något obehagligt och jobbigt. Vi vet också förvisso att om vi ser två råttor, så kan man räkna med att det finns minst tio till i närheten i deras flock...

I de fyra största kommunerna tror jag nog att vi kan räkna med att det vid varje given dag finns c.a 40 tiggare operativt verksamma. I de 30 s.k förortskommunerna har vi nog c.a 20 tiggare/dag driftsatta i "produktion". Sedan har vi något som kallas "större städer" och det är typ Norrköping, Linköping, Lidköping, Jönköping, Helsingborg, Landskrona, Hässleholm och Borås och det finns 31 sådana kommuner och där hittar vi sannolikt också 20 tiggare i gång med sitt. Så har vi förortskommuner till större städer och de är 22 till antalet. Räkna 20 tiggare där med, så är vi nog hemma.

Sedan alla mindre kommuner och småstäder. 203 till antalet... Där får vi räkna kanske ett uppskattat genomsnitt på 4 tiggare/ort som är driftsatta.

En god uppskattning är alltså att det dagligen sitter ungefär 2632 "EU-migranter" och tigger i våra kommuner landet runt. Som syns, alltså, och som är direkt verksamma med att spela små trudelutter, skramla med pappmuggar och sitta och "häj-häj" på förbipasserande... Med logistiskt stöd, HR-verksamhet, arbetsledning och administration så är det kanske 3000 som dagligen är verksamma med att tigga eller underhålla tiggeriet varje dag?

Låter det rimligt?

Jag tror du är försiktig något i överkant när det gäller de största städerna. I Göteborg kan jag oftast lätt räkna in 30 aktiva tiggare genom att ta spårvagnen in till stan och gå en promenad längs de mest välfrekventerade gatorna. Om man då tänker på alla livsmedelsbutiker och systembolag som ligger perifert i förhållande till denna runda, men som alltid brukar vara bemannade vid stickprovsbesök (även nu i vinterslasket), så får man dubbla den siffran. Mja, 60 stycken känns också som lågt räknat under normaltrafik. Här var någon vecka efter helgerna, mitt i deras skiftbyte, när de var färre - men i somras kunde jag räkna in 60 tiggare på standardrundan.

Tror också att du räknar lågt på supportverksamheten. Tänker då på de synliga klasar av ztiggartyper som brukar hänga kring Famnen, Bethehemskyrkan, Nordstans ingång o Centralen (dom räknar jag inte in); samma sort som brukar dra omkring och kolla upp/dela rökpaus med sittarna (dom brukar jag nog räkna in, när de är på arbetsplatsbesök s.a.s). The upper echelons ser man väl inte så ofta, är väl inte heller så många som the middle management/nattskiftet.
2015-01-27, 12:43
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/tiggare-stalls-ut-som-konstverk-pa-galleriet/

Herregud min skapare! Nu vill tydligen folk gå på museum för att studera livs levande tiggarromer. Varför museum kan man undra när ett besök av valfri livsmedelsbutik eller systembolag ger samma upplevelse? Vad är det för fel på det här landet egentligen! Vad är det för sjuk hjärna som är initiativtagare till denna 'utställning'? Frågorna hopar sig.
2015-01-27, 12:45
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsalt
Jag tror du är försiktig något i överkant när det gäller de största städerna. I Göteborg kan jag oftast lätt räkna in 30 aktiva tiggare genom att ta spårvagnen in till stan och gå en promenad längs de mest välfrekventerade gatorna. Om man då tänker på alla livsmedelsbutiker och systembolag som ligger perifert i förhållande till denna runda, men som alltid brukar vara bemannade vid stickprovsbesök (även nu i vinterslasket), så får man dubbla den siffran. Mja, 60 stycken känns också som lågt räknat under normaltrafik. Här var någon vecka efter helgerna, mitt i deras skiftbyte, när de var färre - men i somras kunde jag räkna in 60 tiggare på standardrundan.

Tror också att du räknar lågt på supportverksamheten. Tänker då på de synliga klasar av ztiggartyper som brukar hänga kring Famnen, Bethehemskyrkan, Nordstans ingång o Centralen (dom räknar jag inte in); samma sort som brukar dra omkring och kolla upp/dela rökpaus med sittarna (dom brukar jag nog räkna in, när de är på arbetsplatsbesök s.a.s). The upper echelons ser man väl inte så ofta, är väl inte heller så många som the middle management/nattskiftet.
Men om vi räknar upp oss lite då? Justerar sysselsättningstalen i storstäderna till jämt hundratalet och ökar på försörjnings och logistikpersonal? Säg att det är en sju-åtta tusen glada romer som förser svenska folket med möjlighet att känna sig riktigt goda och empatiska?

Det är ett ganska stort företag det? Hur många jobbar idag på Volvo? SSAB? Kockums? Atlas-Copco?

Tänka sig, va! Så bra det går för Sverige!!! Humanitär stormakt och allt!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in