2015-01-27, 12:51
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
http://www.expressen.se/kvallsposten/tiggare-stalls-ut-som-konstverk-pa-galleriet/

Herregud min skapare! Nu vill tydligen folk gå på museum för att studera livs levande tiggarromer. Varför museum kan man undra när ett besök av valfri livsmedelsbutik eller systembolag ger samma upplevelse? Vad är det för fel på det här landet egentligen! Vad är det för sjuk hjärna som är initiativtagare till denna 'utställning'? Frågorna hopar sig.
Det där var riktigt sjukt! De får lön också.... Varför inte låta dem knulla på en porrklubb?
2015-01-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det där var riktigt sjukt! De får lön också.... Varför inte låta dem knulla på en porrklubb?
Jag såg en rom utanför konsumbutiken för åtta minuter sedan och den vill jag helst inte se i en sexuell scen.
Men porrklubb borde ju funka för pappmuggarna(pengar att tjäna)
2015-01-27, 14:53
Medlem
Malingins avatar
Sett en ny sak, iaf för mig, här i Stockholm.
En zigenar kvinna går in på ett cafe med för lite pengar och ber att få köpa en smörgås.
Ziggisen är envis och de bakom kassa tröttnade och ville inte ge henne något.
Då dök en svensk kille upp och betalade för kvinnan .
Där fyllda han på med många PK-poäng.

Såg det en gång till, denna gång hade en ziggis en lapp som vanligt, och försökte få betald mat i kassan på cafeet.
Så går det när man börjar ge dem pengar, det blir bara värre.
2015-01-27, 15:28
Medlem
mjohan84s avatar
http://s15.postimg.org/rz5zftfq3/image.jpg

<<<dagens gärning?
2015-01-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

<<<dagens gärning?
-Nästa dag sitter tiggaren utan vantar igen då det genererar mera pengar..hala tiggare!
2015-01-27, 15:52
Medlem
Golonkas avatar
Citat:

<<<dagens gärning?

"Ohhhhhh fiiiinaste du <3 <3 <3!"

"Va GO' du är, gumman! Det var snällt av dig"

"Vi måste ta fajten mot nazisterna som snodde och brände upp den stackars flickan med svavelstickornas hemvirkade vantar i en jättestor dödsknarknazistugn!"

"Finaste o vackraste du<3!"

Jag spyr! Var fan är "kräkis"?
2015-01-27, 16:03
Medlem
rojass avatar
Citat:
Nu gissar jag och med reservation för att jag kan ta grovt fel på frekvensen, men om man tänker sig hur vi brukar reagera när vi exempelvis ser ett par råttor i soprummet, så tenderar vi att överdriva både antalet och storleken på det vi observerar när det är något obehagligt och jobbigt. Vi vet också förvisso att om vi ser två råttor, så kan man räkna med att det finns minst tio till i närheten i deras flock...

I de fyra största kommunerna tror jag nog att vi kan räkna med att det vid varje given dag finns c.a 40 tiggare operativt verksamma. I de 30 s.k förortskommunerna har vi nog c.a 20 tiggare/dag driftsatta i "produktion". Sedan har vi något som kallas "större städer" och det är typ Norrköping, Linköping, Lidköping, Jönköping, Helsingborg, Landskrona, Hässleholm och Borås och det finns 31 sådana kommuner och där hittar vi sannolikt också 20 tiggare i gång med sitt. Så har vi förortskommuner till större städer och de är 22 till antalet. Räkna 20 tiggare där med, så är vi nog hemma.

Sedan alla mindre kommuner och småstäder. 203 till antalet... Där får vi räkna kanske ett uppskattat genomsnitt på 4 tiggare/ort som är driftsatta.

En god uppskattning är alltså att det dagligen sitter ungefär 2632 "EU-migranter" och tigger i våra kommuner landet runt. Som syns, alltså, och som är direkt verksamma med att spela små trudelutter, skramla med pappmuggar och sitta och "häj-häj" på förbipasserande... Med logistiskt stöd, HR-verksamhet, arbetsledning och administration så är det kanske 3000 som dagligen är verksamma med att tigga eller underhålla tiggeriet varje dag?

Låter det rimligt?
Jag gjorde för en tid sedan en egen beräkning och kom fram till en betydligt högra siffra;
(FB) 15000 SL-biljetter utdelade till tiggare

Citat:

<<<dagens gärning?
Det är ingen god gärning,det är ett sätt att framstå som god utan att behöva göra särskilt mycket gott.
Personer som genuint är god är i regel också ödmjuka och känner inget behov av att skryta och utbasunera sina goda gärningar (förutsatt att främjandet utav det zigenska masstiggeriet är en god gärning).
Senast redigerad av rojas 2015-01-27 kl. 16:05.
2015-01-27, 16:37
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Nu gissar jag och med reservation för att jag kan ta grovt fel på frekvensen, men om man tänker sig hur vi brukar reagera när vi exempelvis ser ett par råttor i soprummet, så tenderar vi att överdriva både antalet och storleken på det vi observerar när det är något obehagligt och jobbigt. Vi vet också förvisso att om vi ser två råttor, så kan man räkna med att det finns minst tio till i närheten i deras flock...

I de fyra största kommunerna tror jag nog att vi kan räkna med att det vid varje given dag finns c.a 40 tiggare operativt verksamma. I de 30 s.k förortskommunerna har vi nog c.a 20 tiggare/dag driftsatta i "produktion". Sedan har vi något som kallas "större städer" och det är typ Norrköping, Linköping, Lidköping, Jönköping, Helsingborg, Landskrona, Hässleholm och Borås och det finns 31 sådana kommuner och där hittar vi sannolikt också 20 tiggare i gång med sitt. Så har vi förortskommuner till större städer och de är 22 till antalet. Räkna 20 tiggare där med, så är vi nog hemma.

Sedan alla mindre kommuner och småstäder. 203 till antalet... Där får vi räkna kanske ett uppskattat genomsnitt på 4 tiggare/ort som är driftsatta.

En god uppskattning är alltså att det dagligen sitter ungefär 2632 "EU-migranter" och tigger i våra kommuner landet runt. Som syns, alltså, och som är direkt verksamma med att spela små trudelutter, skramla med pappmuggar och sitta och "häj-häj" på förbipasserande... Med logistiskt stöd, HR-verksamhet, arbetsledning och administration så är det kanske 3000 som dagligen är verksamma med att tigga eller underhålla tiggeriet varje dag?

Låter det rimligt?

Vet inte om det är rimligt eller inte, kan bara konstatera att promenerandes från Centralen till riksdagen såg jag tio "operatives"och två "handlers" på vägen nu i eftermiddag. Hur detta hänger ihop med det totala antalet vågar jag inte ens gissa kring.
2015-01-27, 16:46
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Men om vi räknar upp oss lite då? Justerar sysselsättningstalen i storstäderna till jämt hundratalet och ökar på försörjnings och logistikpersonal? Säg att det är en sju-åtta tusen glada romer som förser svenska folket med möjlighet att känna sig riktigt goda och empatiska?

Japp, då är jag med.
Funderade i somras på att ungefär tusen svenskar fick samsas om en ztiggare. Litet flera här på sommarn, ju. Det behövs inte att så många av dessa tusen ger klirr särskilt ofta för att det ska bli en slant att skicka hem till Rumänien - utan att det för en förbipasserande aldrig-givare ser ut som om dom får något alls i koppen. Särskilt inte om där är någon glad idiot som köper godhet för en femhundring ibland (som sker; det är ett ögonblicks verk då det händer).

Sedan har det väl åtminstone tidigare varit typ två arbetslag som löser av varandra, så att det har varit sådär en femtontusen ztiggare som har turistat här på ett år. Finns många hoppfulla kvar därnere, alltså.
2015-01-27, 16:46
Bannlyst
Citat:

<<<dagens gärning?
Spyr på såna människor.

Var på IKEA idag. När jag kommer ut så ser jag en kvinna kolla i sin plånbok samtidigt som hon hopplöst försöker kommunicera med en tiggare. "En tjugolapp hade jag", säger kvinnan och ger den till tiggaren. Usch för såna människor.
2015-01-27, 16:49
Medlem
Citat:

I de fyra största kommunerna tror jag nog att vi kan räkna med att det vid varje given dag finns c.a 40 tiggare operativt verksamma.

Det stämmer definitivt inte för Göteborg i alla fall. Här finns en tiggare utanför VARJE mat-butik, stor som liten. Bara där har du alltså runt 100 tiggare. Sen har vi tiggare i centrala stan som sitter lite varstans och det är nog i alla fall 50 st. Tillkommer systembolagstiggarna, Öob-tiggarna och tiggarna utanför alla andra varuhus och butiker som inte är mataffärer, säkert runt 50 bara det. På spårvagnarna finns sed rörliga tiggare, åtminstone 10 st i Göteborg. 300 tiggare stämmer nog bättre med verkligheten i fallet Göteborg än dina 40.
2015-01-27, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Sett en ny sak, iaf för mig, här i Stockholm.
En zigenar kvinna går in på ett cafe med för lite pengar och ber att få köpa en smörgås.
Ziggisen är envis och de bakom kassa tröttnade och ville inte ge henne något.
Då dök en svensk kille upp och betalade för kvinnan .
Där fyllda han på med många PK-poäng.

Såg det en gång till, denna gång hade en ziggis en lapp som vanligt, och försökte få betald mat i kassan på cafeet.
Så går det när man börjar ge dem pengar, det blir bara värre.

Har sett detta ske på Coop med zigenare som köper färdiga kycklinglår, de går fram till kassan och slänger några mynt i maskinen, när kassörskan försöker säga att det inte räcker så tjaffsar de en stund tills de antingen går iväg självmant utan maten eller någon i kön betalar åt dem.

Vid sidan om detta så har vi ju så klart metoden att bara kasta sin mat bland någon annans på bandet och säga "plis".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in