2015-01-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varglada
Hur långt kan blotta ögat se k-strimmor? T.ex om man står i Malmö en dag med optimal sikt och optimala förutsättningar för k-strimmor, kan man se strimmor från plan som befinner sig ovanför Göteborg? (25 mil från Mö)
(Teoretiska gränsen med avseende på jordens krökning lär vara kring 40 mil (tex Malmö-Norrköping) gällande plan kring 10.000 m höjd).

Bara som ett rent exempel så flög jag Arlanda>Rom för ett par år sedan, och vi flög söderut över Öland och passerade södra Sverige på ca 10 000 m höjd med Blekinge och Skåne strax till höger nedanför oss och då kunde jag med egna ögon se Öresundsbron mellan Sverige och Danmark och halva Danmark ungefär. Vilket betyder att vid klart väder så bör en person i Danmark kunna se en kondesstrimma på andra sidan Sverige, typ över Östersjön.
Citera
2015-01-27, 09:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tagit upp detta med egna föräldrar och kompisars föräldrar, och de har ALDRIG sett dessa chemtrails i sin ungdom eller tidiga vuxenliv

Att de inte sett chemtrails är väl inte så jävla konstigt, det är tack och lov väldigt få människor som "ser chemtrails".

Om du däremot pratar om contrails så finns det såklart massor av människor som sett dem. Idag, på 90-talet och på 70-talet. Jag är en av dem om jag lovar och svär att jag såg "persistent trails" redan på 70-talet.

Men mitt och alla andra vittnesmål kommer du såklart att bemöta på samma sätt som du alltid bemöter människor som har kunskap: Du kommer kalla mig och alla andra för lögnare.
Citera
2015-01-27, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debunker
Att det är fakta att planet som vi ser enbart producerar contrails och att det försvinner mer eller mindre direkt som kondensation alltid gör kan ingen förneka. Inget i närheten av persistent contrails där inte.

Du kan säkert gissa om du ser på perspektivet vad som är högst i höjd av dom 2 sakerna. Kan du förklara en extrem minskning i luftfuktighet i samma område som enbart påverkar planet som syns i realtid men som inte har någon effekt alls på chemtrailen? Vilket helt okänt naturfenomen tillskriver ni får detta?

Vanliga moln är just resultatet av kondensation, moln försvinner inte mer eller mindre direkt vilket vi kan se under t ex målningar mulna dagar.
Citera
2015-01-27, 09:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
SEN SÅ STRUTSAR DU FÖLJANDE FRÅGA:

Chemtrails som fångats av radar i torra, varma sommar-öknen i Phoenix, då kondensstrimmor inte ens kan bildas i teorin - hur bortförklarar du detta?

Jag "strutsar" ingen fråga men vissa frågor är så jävla dumma så man inte vet vad man ska svara på dem.

Det finns två förklaringar:
1) De har läst av radarn fel
2) Det finns förutsättningar för att vatten ska kondenseras.

Troligast är att puckona bakom "scoopet" tror att det är samma väder på marknivå som på 10000m höjd. Att det är torrt och varmt i Nevadaöknen säger inte ett smack om temp, tryck och luftfuktighet i troposfären.

Att diskutera med dig är att som att diskutera med en 5-åring som dessutom har minne som en guldfisk.
Citera
2015-01-27, 09:38
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Här debunkas denna din debunkarvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=D304eiQLr54

Okej?

Det är DU som påstår att dessa chemtrails sprutas av propellerplan, medan jag hävdar att det är chemtrailplan!

Här kan ni alla se att desinformatören ulfsas återigen dragit en vals för oss:

https://www.youtube.com/watch?v=stsRS_AcWWA

Det kan omöjligt vara frågan om rök från propellerplan, eftersom en text skriven med vanlig rök omöjligt kan kvardröja intakt på himlen i timtal som här, en text som alltså är skriven av ett chemtrailplan, inte propellerplan som du fabulerar om!

Du har fått detta förklarat för dig gång efter annan, men att du VÄGRAR ta in detta och fortsätter med ditt nonsens, bevisar för alla vilken mytoman du är!

Varför visa en film där en person som inte förstår skillnaden på bränsledumpning och vanlig kondens talar. Du kunde ju lika gärna visat en bebis som jollrar. Är du/ni så himla okunniga? Tydligen.

Det är endast små propellerplan som sysslar med skywriting.

Den som behöver få detta förklarat är du och Debunker som inte ens förstår de enklaste samband.

Flyg har ni noll kol på. Ni är rädda för moln.
Citera
2015-01-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debunker
Nähä tom 1 min och 28 sekunder var alltså för långt för dig guldfisken? Eller skulle du bara ot svamla och syssla med debattsabotage i vanlig ordning?
Aha, numera anses det som "debattsabotage" att efterfråga fakta. Att förvänta sig svar på frågor ska väl anses som oförskämt.
Citat:
Det kan omöjligt vara frågan om rök från propellerplan, eftersom en text skriven med vanlig rök omöjligt kan kvardröja intakt på himlen i timtal som här, en text som alltså är skriven av ett chemtrailplan, inte propellerplan som du fabulerar om!
Det kan inte vara omöjligt då jag varit med och gjort det. Vill du vara med nästa gång så du blir övertygad om att du har fel?
Citat:
Vattenånga?
Hur går det med din molberäkning av C12H26? Kom inte och säg att du inte kan. Tystnad likställs med det.
Citera
2015-01-27, 10:45
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
.
NY VIDEO FRÅN DET HÅRT CHEMTRAILS-DRABBADE KALIFORNIEN:

3 Chemtrails-plan som parallella till varann, omväxlande chemtrailar kvardröjande och korta chemtrails:

Hårt drabbat? Enligt videon så "trailas" ju enbart korta stråk där foliehatten som lade upp filmen bor!

Eller också visar videon en zon där skilda atmosfäriska förhållanden råder!

Vattenånga,JA! Utan vatten som binder till partiklar i luften så bildas inga moln alls.

Läs mer HÄR:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Moln
Citera
2015-01-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Låt chemtrailsförnekarna vara i fred för som en vis man en gång sa..

dom flesta är inte redo att bli urkopplade ur matrixet dom lever i..
matrixet är det enda dom vet och dom kommer slåss med dig om du försöker koppla ur dom ur matrixet.. dom kommer slåss för att försvara matrixet.
Det är dom vi försöker rädda men tills dom är urkopplade så är dom fortfarande en del av matrixet och därför en del av fienden.

Hette denne "vise man" möjligen Neo?
Citera
2015-01-27, 11:05
Medlem
Citat:

Det är ytterst få människor som någonsin sett en endaste kondensstrimma !!!

Blir det inte PINSAMT när du i post #4684 länkar till en film där t.om en foliehatt pekar ut kondensstrimmor?
Citera
2015-01-27, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Din film visar två plan på olika höjd. Det är då helt naturligt att luften kan vara olika och då endast det ena planet lämnar en k-strimma av det längre slaget efter sig. Båda strimmorna är kondens och inte några chemtrails.

Det existerar för övrigt inga strimmor lägre än ca 8000m och uppåt. Detta om man inte räknar in plan som sprutar rök under uppvisning men det är ju sällsynt. Några chemtrails finns det inte. Du visste ju inte bättre än så när du la ut tunnor som hade med testflygning att göra. Samma brukar DoÅ göra. Ni är tydligen på samma basala nivå.

Hur kom det sig att du började bli rädd för detta? För rädd måste du ju vara för annars finns det ju knappast någon mening med att hetsa upp sig, eller?

Du är inte pilot och kommer inte lyckas övertyga någon här heller så lägg ner det nu.

Olika höjd ja men sluta snömosa nu och säg vilken du uppskattar som högst? Det är allt annat än naturligt att ha högre luftfuktighet på lägre höjder nämligen. Planet vi ser producerar uppenbarligen bara contrails som försvinner direkt likt kondens alltid gör, andra är en chemtrail eftersom det ligger kvar och breder ut sig. Varför skulle luftfuktigheten ha en tja säg 50% skillnad på samma område, vad skiljer det som max i höjd mellan dessa strimmor enligt dig?

Ehh vad i helvete menas med "inga strimmor lägre än ca 8000m och uppåt"? Försök i alla fall att inte svamla. Du försökte påskina att det inte gick att lösa rent tekniskt och då visade jag dig att det finns precis hur många lösningar som helst så du behöver inte fortsätta ta upp det för du kommer inte undan med att du hade tokfel och bara ljög.

Rädd? Nej jag började mest funderade på vilka dessa omarkerade plan var som konstant flög med transpondern av och som tydligen ingen myndighet kunde svara på vilka dom var och vad dom gjorde för något med himlen så att jag längre inte kunde kolla solen, månen eller stjärnor eftersom klara blåa dagar byttes mot molniga dagar och mjölkigt vitt skräp i luften istället. Sen började läsa på och saken blev rätt solkar, chemtrails, chembombs, chemorbs, agenda 21, 160 patent på aerosol osv osv sen kartlade jag flygen och vad som skedde efter deras framfart och den som förnekar att något ytterst märkligt pågår i vår himmel är antingen rakt igenom okunnig eller en medveten desinformatör så enkelt är det för ingen med kunskap förnekar längre chemtrails, ingen.
Citera
2015-01-27, 11:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Det är fascinerande att foliehattar inte tror att det här är chemtrails
http://3.bp.blogspot.com/-M8ZwiHjKl5U/TZylaJWIYfI/AAAAAAAAAFE/mVruFTSU08I/s1600/kronhjort_i_dimma_trohultsv_62803385.jpg
Trots att det bara någon meter uppåt inte finns någon dimma och trots att dimman kan ligga kvar i timmar.

Men när flygplan skiljer flera hundra jävla meter i höjd, med allt vad det kan innebära, då är plötsligt allt som stannar kvar mer än några sekunder per automatik chemtrails. En smula inkonsekvent kan tyckas.

En annan fråga som kan vara av intresse:
OM det nu inte är kondensvatten från avgaserna som syns. Vad är det då, och varför ser det ut precis som vatten? Det brukar talas om aluminium, men sen när ser aluminium ut som kondensvatten? Någon som vill upplysa mig?
Citera
2015-01-27, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Aha, numera anses det som "debattsabotage" att efterfråga fakta.

Efterfråga fakta? Jag ställde några väldigt simpla frågor till dig och postade en kort video som referens men då försökte du bara slingra dig och svarar man på frågor med frågor så har man enbart avslöjat sig själv som en lallande ohederlig pajas som inte kan föra ett eget resonemang.
Senast redigerad av Debunker 2015-01-27 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in