2015-01-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varglada
Hur långt kan blotta ögat se k-strimmor? T.ex om man står i Malmö en dag med optimal sikt och optimala förutsättningar för k-strimmor, kan man se strimmor från plan som befinner sig ovanför Göteborg? (25 mil från Mö)
(Teoretiska gränsen med avseende på jordens krökning lär vara kring 40 mil (tex Malmö-Norrköping) gällande plan kring 10.000 m höjd).
För ett par somrar sedan såg jag ett flyg från Turkiet till norra Norge. K-strimman syntes från horisonten över Finland. Det flög rakt över mig i Luleå och jag kunde följa det tills det doldes av moln. Då var planet i höjd med Gällivare, ungefär 16 mil. Det var nära horisonten, men det borde gått att se den ytterligare några mil.
Citera
2015-01-26, 14:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debunker
Hur jag förklarar att du ljuger? Ja med att du är en lögnare naturligtvis.

Intressant.
Då kallar du även alla andra som ser persistent contrails efter kommersiella plan för lögnare?

Det är en ganska märklig vetenskaplig approach att förkasta alla fakta som inte passar in.
Inte undra på att du tror mer än vet.
Citera
2015-01-26, 14:49
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Pilot som är ärlig, och medger att chemtrails är sanning:

Hur vet du att han är ärlig och inte bara säger det du vill höra?
Citera
2015-01-26, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Intressant.
Då kallar du även alla andra som ser persistent contrails efter kommersiella plan för lögnare?

Det är en ganska märklig vetenskaplig approach att förkasta alla fakta som inte passar in.
Inte undra på att du tror mer än vet.

Du glömde svara på det som var intressant så jag postar igen.
Befinner sig det som kallas chemtrail i filmen under eller över det som kallas contrails i filmen? Det måste tom ni som är selektivt blinda när det passar kunna svara på. Uppenbarligen finns inte dom extrema förhållande som krävs för att persistent contrails överhuvudtaget skall kunna uppstå i filmen när contrail planet syns, det är fakta vi kan konstatera.
Citera
2015-01-26, 15:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du glömde svara på det som var intressant så jag postar igen.
Befinner sig det som kallas chemtrail i filmen under eller över det som kallas contrails i filmen? Det måste tom ni som är selektivt blinda när det passar kunna svara på. Uppenbarligen finns inte dom extrema förhållande som krävs för att persistent contrails överhuvudtaget skall kunna uppstå i filmen när contrail planet syns, det är fakta vi kan konstatera.

Glömde och glömde, jag har inget svar.
Man kan omöjligt avgöra vilken höjd de befinner sig på.

Och vad det är för "fakta" du yrar om begriper jag inte. Du har inte kommit med speciellt mycket fakta över huvud taget.
Citera
2015-01-26, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Glömde och glömde, jag har inget svar.
Man kan omöjligt avgöra vilken höjd de befinner sig på.

Och vad det är för "fakta" du yrar om begriper jag inte. Du har inte kommit med speciellt mycket fakta över huvud taget.

Att det är fakta att planet som vi ser enbart producerar contrails och att det försvinner mer eller mindre direkt som kondensation alltid gör kan ingen förneka. Inget i närheten av persistent contrails där inte.

Du kan säkert gissa om du ser på perspektivet vad som är högst i höjd av dom 2 sakerna. Kan du förklara en extrem minskning i luftfuktighet i samma område som enbart påverkar planet som syns i realtid men som inte har någon effekt alls på chemtrailen? Vilket helt okänt naturfenomen tillskriver ni får detta?
Citera
2015-01-26, 17:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att det är fakta att planet som vi ser enbart producerar contrails och att det försvinner mer eller mindre direkt som kondensation alltid gör kan ingen förneka. Inget i närheten av persistent contrails där inte.

Du kan säkert gissa om du ser på perspektivet vad som är högst i höjd av dom 2 sakerna. Kan du förklara en extrem minskning i luftfuktighet i samma område som enbart påverkar planet som syns i realtid men som inte har någon effekt alls på chemtrailen? Vilket helt okänt naturfenomen tillskriver ni får detta?

Att kondenserat vatten försvinner (förångas) "mer eller mindre direkt" är en absurt påstående.
Har du sett vanliga moln någon gång? Eller dimma? Eller för all del en sjö? De har en förmåga att stanna kvar en stund...

Och nej, jag kan omöjligt se vilken av dem som är högst upp. För att kunna göra det så måste du så klart veta storleken på dem. Och det vet vi inte.

Och eftersom du inte vet höjd så kan du inte heller veta vare sig temperatur eller luftfuktighet.
Därmed faller hela ditt tramsiga "bevis".

Dessutom kan jag förvirra dig ytterligare: det är fullt möjligt att endast ett av två plan som befinner sig i samma miljö (temp, fukt, tryck) ger ifrån sig contrails. Det finns nämligen en faktor till som påverkar: Motorerna och deras arbetssätt. En motor kan t.ex ge ifrån sig varmare avgaser än en annan typ. Eller avgaser med högre tryck.

Så för att föra din teori i bevis behöver du inte bara veta att planen befinner sig i samma miljö. Du måste även veta att de har samma motorer.
Citera
2015-01-26, 20:40
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Uppenbarligen mer än dig, sa ju att jag uppfann flygvapnet för här litar vi ju på folks ord, desto mindre inlägg desto mer trovärdig användare tydligen.

https://www.youtube.com/watch?v=3kcTvqiMNl8
Så pass kort att tom fåren med attention span som en guldfisk bör kunna se hela.

Förklara detta. Vi kan inte se chemtrail planet men vi ser chemtrailen, vi ser också contrailen. Är din uppfattning att planet som enbart producerar contrails i filmen är högre eller lägre än chemtrailen? Isåfall förklara detta eftersom luftfuktigheten uppenbarligen för planet som enbart producerar contrails inte tillåter er lilla myt om persistent contrails överhuvudtaget. Det kan ju alla se.

Som jag antog. Du har noll erfarenheter av flyg i verkligheten. Har du flugit som passagerare någon gång då? Gör det för det är kul.

Din film visar två plan på olika höjd. Det är då helt naturligt att luften kan vara olika och då endast det ena planet lämnar en k-strimma av det längre slaget efter sig. Båda strimmorna är kondens och inte några chemtrails.

Det existerar för övrigt inga strimmor lägre än ca 8000m och uppåt. Detta om man inte räknar in plan som sprutar rök under uppvisning men det är ju sällsynt. Några chemtrails finns det inte. Du visste ju inte bättre än så när du la ut tunnor som hade med testflygning att göra. Samma brukar DoÅ göra. Ni är tydligen på samma basala nivå.

Hur kom det sig att du började bli rädd för detta? För rädd måste du ju vara för annars finns det ju knappast någon mening med att hetsa upp sig, eller?
Citera
2015-01-26, 20:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att det är fakta att planet....

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Varför inte moderna flygmotorer kan skapa kondensstrimmor? Om du nån gång tog del av det vi svarar, så skulle du inte ständigt behöva upprepa ditt svammel.

Om ni mot förmodan vill läsa på lite så finns det en tysk studie där man tittar lite djupare på kondensstrimmor bakom äldre och modernare motorer. Förutom att studien självklart visar att moderna motorer kan skapa k-strimmor så belyser den även det faktum att moderna motorer skapa k-strimmor på lägre höjd jämfört med äldre motorer:
Citat:
Contrails of more efficient engines form at smaller altitudes than those of less efficient engines.
http://elib.dlr.de/9281/1/AIAA-2715-2000.pdf

Och en speciell liten hälsning till DoÅ. Följande bild visar en maffig 777 som har jättemoderna "high bypass" motorer. I alla fall jag tycker det ser ut som om motorerna skapar contrails...
http://www.airliners.net/photo/Air-France/Boeing-777-228-ER/0504781/
Citera
2015-01-26, 23:07
Medlem
KungPungPats avatar
Det är fortfarande utomjordingar som terraformar Jorden till en kall ökenplanet genom att spraya chemtrails, genmodifiera plantor och förgiftar haven.

Annie Löv sa att svenska folket inte är redo att prata om chemtrails än för såklart har svenska politiker sålt sig själva till utomjordingarna och lyder nu deras order.

Det finns inte många politiker som är riktiga människor utan dom är hybrider dvs utomjordingar som ser halvt ut som vanliga människor på utsidan. Dom har mixat DNA för att framställa politikerna som sitter på maktpositioner.

För mer info om chemtrails och vad utomjordingarna gör för att terraforma planeten kan ni lyssna på här om ni kan engelska: Governments Terraforming Earth https://www.youtube.com/watch?v=82b62QsIU7Q
Citera
2015-01-27, 00:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är fortfarande utomjordingar som terraformar Jorden till en kall ökenplanet genom att spraya chemtrails, genmodifiera plantor och förgiftar haven.

Annie Löv sa att svenska folket inte är redo att prata om chemtrails än för såklart har svenska politiker sålt sig själva till utomjordingarna och lyder nu deras order.

Det finns inte många politiker som är riktiga människor utan dom är hybrider dvs utomjordingar som ser halvt ut som vanliga människor på utsidan. Dom har mixat DNA för att framställa politikerna som sitter på maktpositioner.

För mer info om chemtrails och vad utomjordingarna gör för att terraforma planeten kan ni lyssna på här om ni kan engelska: Governments Terraforming Earth https://www.youtube.com/watch?v=82b62QsIU7Q

Jag tror två FBI agenter söker dig den ena av dem hete tydligen Fox Mulder.

Nej skämt och sida, har du försökt att prata med någon som arbetat professionellt med o lyssna typ en psykolog eller något?

Eller ska du komma med påståenden om att jordbävningar samt vulkanutbrott även är skapta av dessa hybrider?
Citera
2015-01-27, 00:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Sorry, hoppas det fungerar nu då.
http://www.infowars.com/pilot-forgets-to-turn-off-chemtrails-debunked/

Här debunkas denna din debunkarvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=D304eiQLr54

Okej?

Citat:
Att jag nämner k-strimmor är att det är de enda strimmor som existerar på hög höjd. Det brukar vara vad vår vän DoÅ också brukar länka till. Fast han tror i tillägg att små propellerplan som sprutar rök också är chemtrailsplan.

Det är DU som påstår att dessa chemtrails sprutas av propellerplan, medan jag hävdar att det är chemtrailplan!

Här kan ni alla se att desinformatören ulfsas återigen dragit en vals för oss:

https://www.youtube.com/watch?v=stsRS_AcWWA

Det kan omöjligt vara frågan om rök från propellerplan, eftersom en text skriven med vanlig rök omöjligt kan kvardröja intakt på himlen i timtal som här, en text som alltså är skriven av ett chemtrailplan, inte propellerplan som du fabulerar om!

Du har fått detta förklarat för dig gång efter annan, men att du VÄGRAR ta in detta och fortsätter med ditt nonsens, bevisar för alla vilken mytoman du är!

Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-27 kl. 00:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in