2014-12-01, 23:11
Medlem
IKEA mellandagsrea?

Kommer IKEA få mellandagsrea? Har de hagt det tidigare år?
Citera
2014-12-07, 12:46
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, det är förmodligen inget fel på knivarna, men snart kommer någon komma och förklara för dig att "en bra kockkniv går på minst 1500 spänn och är gjord av japanska oskulder i höghöjdsfabriker vilket gör stålet i dem mindre syresatt. Det går inte att laga mat med andra knivar helt enkelt. En bra kniv är värd att satsa pengar på" o.s.v.

Det finns verkligen få andra grupper som är lika lättuppretade som "dyra knivar"-fantasterna.

Anledningen till att IKEA har låga priser är logistiken, inte dålig kvalitet, så köp en kniv och testa. Gillar du den inte så har du iaf inte spenderat en förmögenhet.

Haha, been there, done that.
Jag var inne på deras domän och gjorde någon kommentar om att det kanske gick att göra anständig mat med en något billigare kniv, j*vlar vad sågad jag blev

Jag har släktingar och bekanta som jobbar på Ikea i lite högre befattningar och har jag uppfattat det som ett ganska bra företag, tex deras IT-avdelning har i princip obegränsat med resurser, finns inget tak i hur mycket det får kosta.

Jobbar man på golvet misstänker jag att det är en helt annan situation.
Citera
2014-12-07, 18:37
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag har tittat lite på kockknivar där. Dom har allt från 99:- med 15 års garanti upp till 499:- med 25 års garanti. Vissa möbler har dom också väldigt lång garantitid på.

Tittar man efter kockknivar på IKEA så talar det lite grann om vad man är för slags person. Ingen vettig människa börjar kolla efter kockknivar på IKEA, då kan du lika köpa en från Jysk eller hos classe.
Citera
2014-12-07, 19:34
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
men snart kommer någon komma och förklara för dig att "en bra kockkniv går på minst 1500 spänn och är gjord av japanska oskulder i höghöjdsfabriker vilket gör stålet i dem mindre syresatt. Det går inte att laga mat med andra knivar helt enkelt. En bra kniv är värd att satsa pengar på" o.s.v.

Det finns verkligen få andra grupper som är lika lättuppretade som "dyra knivar"-fantasterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Tittar man efter kockknivar på IKEA så talar det lite grann om vad man är för slags person. Ingen vettig människa börjar kolla efter kockknivar på IKEA, då kan du lika köpa en från Jysk eller hos classe.

Ganska exakt 10 månader tog det.
Citera
2014-12-07, 19:42
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
"Behind every great fortune lies a great crime."
Honore de Balzac

Jobbar du på IKEA?
Citera
2014-12-08, 19:11
Medlem
Sökte deras traineeprogram och blev jävligt besviken att jag inte ens fick en telefon intervju, de sa att jag kan va med i ''the second screening''.... Någon annan som har sökt eller vet vad de kräver ?
Uppfyller för övrigt alla krav dem hade med 1 års erfarenhet som ledare och en uni utbildning.
Citera
2014-12-08, 23:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Men snälla rara, slipar du din billiga kockniv och vässar den emellanåt så skär den tomat fantastiskt bra.
En dyr kniv är ingenting utan underhåll.
En billig kniv funkar tillräckligt bra, så länge du inte ska rida ut och slåss för ditt liv med den.
Citera
2015-01-24, 19:51
Medlem
Ikeas nybygge kan öppna för 400 nya arbetsplatser vid Pildammsvägen i Svågertorp i Malmö.
Även ett hotell på g.

http://www.expressen.se/kvallsposten/ikeas-nybygge-kan-ge-400-nya-jobb-i-malmo/
Citera
2015-01-27, 01:44
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av free4you
Ikeas nybygge kan öppna för 400 nya arbetsplatser vid Pildammsvägen i Svågertorp i Malmö.
Även ett hotell på g.

http://www.expressen.se/kvallsposten/ikeas-nybygge-kan-ge-400-nya-jobb-i-malmo/

Det är inte så många nya arbetsplatser, utan man håller på och flyttar från framförallt helsingborg. Då ett av argumenten är att man vill ha kontoren nära ett Ikea-varuhus tyder på att man kanske kommer att lägga ner varuhuset i Helsingborg.
Citera
2015-01-27, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är inte så många nya arbetsplatser, utan man håller på och flyttar från framförallt helsingborg. Då ett av argumenten är att man vill ha kontoren nära ett Ikea-varuhus tyder på att man kanske kommer att lägga ner varuhuset i Helsingborg.
Oj, det blir i så fall en liten bomb. Ikea i Hbg har de ju nyligen byggt ut rätt rejält och jag antar att Ikea är ett rätt stort dragplåster till köpcentret Väla.
Eller så har Ikeas betydelse sjunkit i takt med att Väla blivit så jävla stort, vad vet jag.
Citera
2015-01-27, 05:51
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Fast det bygget är ett nytt hk, dom flyttar från det nuvarande i Danmark. Skulle vara förvånande om dom la ner i Helsinborg, vart har du fått det ifrån?
Citera
2015-01-27, 08:48
Medlem
pingvinens avatar
Citat:

Visst, men närheten till Kastrup är mycket viktigare.

Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Oj, det blir i så fall en liten bomb. Ikea i Hbg har de ju nyligen byggt ut rätt rejält och jag antar att Ikea är ett rätt stort dragplåster till köpcentret Väla.
Eller så har Ikeas betydelse sjunkit i takt med att Väla blivit så jävla stort, vad vet jag.

IKEA i Helsingborg ligger nästan en mil från hamnen och Sockerbruket. I Malmö kommer det att vara runt hörnet. Detta har inget med varuhuset i Helsingborg att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Fast det bygget är ett nytt hk, dom flyttar från det nuvarande i Danmark. Skulle vara förvånande om dom la ner i Helsinborg, vart har du fått det ifrån?

Danmark? Var får ni alla era "fakta" ifrån . Det handlar om Helsingborg och supportfunktioner som idag finns i Sockerbruket. Stor artikel i HD.se idag om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in