2015-01-27, 00:06
Medlem
Jag trodde att den här tråden skulle stämplas som listtråd och tas bort av mod så jag skrev ett lite oseriöst inlägg sist. Nu gör jag ett lite seriösare försök. Min drömtjej:

*Jag uppskattar allt från smala och eleganta till kurviga eller t.om. mulliga tjejer - men de måste ha lite rumpa. Det behöver inte vara mycket, bara det inte ser ut som att de har legat i ett mörkt rum, läst Jane Austen och druckit absint tills deras muskler har atrofierat.

*Bröststorlek är inte heller så viktigt, jag uppskattar olika storlekar på olika sätt.

*Jag föredrar oftast blondiner eller svarthåriga. Brukar sällan dras till tjejer med samma mörkbruna hårfärg som mig själv, kanske för att jag får släkt-vibbar eller nåt. Rödhåriga gillar jag också, men mest om de lutar mer åt det vackra hållet på söt/vacker-skalan.

*Föredrar blå eller gröna ögon. Amanda Seyfrieds är de vackraste som jag kan komma på just nu: http://hqpictures.mobi/wp-content/uploads/amanda-seyfried-photos-2.jpg

*När det gäller hudfärg så tenderar jag att dras till antingen väldigt ljushyade tjejer eller till mulatter, men jag tycker ärligt talat att alla färger är vackra på sina egna sätt. "Etniskt diffusa" tjejer brukar jag finna tilltalande.

Personlighet då:

*Godhjärtad
*Trogen
*Inte barnslig (inget bebisspråk t.ex.)
*Inte för grov i munnen
*Ska uppskatta humor
*Ska vara nyfiken på världen, ha intressen och kunna finna något intressant i det mesta.
*Ska kunna stå ut med mig
Citera
2015-01-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randommmmm
Det låter som en film typ jag själv skulle aldrig vågat göra nått sånt skulle gärna vilja våga dock Men kul story

Haha nope, ingen film här inte jodå det är bara att ta lite mod till sig! Men det jobbiga är när man är helt oförberedd, ser någon man skulle vilja prata med och ge nummer, men så har man bara x antal sekunder att agera innan personen är utom räckhåll. Jag hade ju turen att bo precis vid den Ica-affären så jag behövde inte bestämma på en gång vad jag skulle göra :P
Citera
2015-01-27, 00:19
Bannlyst
söt/tjejig/gullig men ändå kvinnlig.

Bra familj, bra bakgrund inte legat runt
Brunett, mörka ögon, ett huvud kortare än mig (är 185)

Som sagt super söt tjej jag kan älska, ha ett intellektuellt och emotionellt utbyte med
Samt söt och tjejig, som jag kan känna att jag skyddar och håller trygg från denna ondskefulla värld när hon ligger i min famn
Citera
2015-01-27, 00:49
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Det låter som en film typ jag själv skulle aldrig vågat göra nått sånt skulle gärna vilja våga dock Men kul story

Jag själv skulle aldrig heller våga göra nått sånt, men tänker man efter så är det ju absolut inget som kan hända om man får ett nej. Det är typ som att vara nervös inför ett föredrag - ingen kommer att skratta åt en men ändå är man nervös. Kontentan är alltså att damma av printern och börja massproducera lappar
Citera
2015-01-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloDarling
Fast där jag jobbar finns bara tjejer och i skolan är alla yngre än mig och jag går på en liten skola, inte ens kollat åt någons håll där

Haha ja det hände nästan mig faktiskt, det hade börjat jobba en ny kille på lokala Icaaffären där jag bodde förut och jag tyckte han såg bra ut och verkade trevlig så när jag skulle betala en gång så såg jag till att det blev jämn summa och betalade kontant med en tjuga, samtidigt så hade jag förberett med en liten lapp med nummer och namn på som jag lade under tjugan så att jag snabbt kunde ta min vara och gå utan att det blev för pinsamt.

Han smsade på kvällen och sade att han tyckte det var väldigt gulligt gjort av mig och så fortsatte vi iaf skriva och sågs på Ica och snackade när han inte hade så mycket kunder. Men när jag frågade en gång om han ville komma hem till mig och umgås så kom det fram att han hade flickvän. Han tyckte det var modigt av mig att lämna lappen och ville därför inte bara dissa mig och han tyckte jag var rolig att prata med och han sade även att han gärna hade umgåtts om han inte haft tjej.

Men det är nog enda gången jag raggat i vardagen

Fan vad coolt gjort. Jag skulle gärna våga ragga i vardagen faktiskt. Skulle även gärna bli raggad på i vardagen.
Citera
2015-01-27, 02:51
Medlem
Ansikte: Blåa ögon och svart hår eller blont hår och bruna ögon.
Kropp: Solbränd, formad och vältränad.
Personlighet: Självsäker, tuff, mentalt stark - en personlighet som är extremt svår att knäcka. Hon ska vara lite elak och kaxig samtidigt som hon är godhjärtad. Jag är ju själv inte likadan. Men det är ju inte konstigt att man letar efter något som är motpol till en själv.
Citera
2015-01-27, 03:04
Medlem
Ansikte: Betonade drag
Ögon: Blå eller gröna
Hår: Blond, Brunett, Rött, allt funkar
Kropp: Ej tjock eller mullig, gärna lite muskler också men det är inte så viktigt
Längd: Kvittar också, finns få tjejer som är längre än mig och om hon är det så bryr jag mig inte
Personlighet: Dela min humor(gilla torsk på tallin och skämt som inte är PK, inga bajs och kiss skämt helst), frisspråkig, intelligent, lugn, prata bebisspråk med djur(brukar jag göra själv, är väl typ enda killen som gör detta haha). Självklart bör hon även vara schysst och inte något svin.
Citera
2015-01-27, 08:45
Medlem
Citat:
Ja precis, och oftast så får man in någon slags vardagsrutin över vart man är på en vanlig dag. Därmed söker man inte ytterligare kontakt med andra människor som också är mitt uppe i rutinrutten.
Bara senast för några dagar sedan så var jag påväg till skolan precis som vanligt när en kille skulle hoppa in i en bil men stannar upp när han ser mig och råglor tills jag kommit tillräckligt inom höravstånd, då öppnar han munnen och säger något i stil med "abow shit va fin, riktig modell asså" och jag undrar bara varför? Vad tror han att han ska få för respons? Om man nu ska prata med främlingar så kan man väl försöka föra en civiliserad konversation åtminstone..

Jag vet inte hur många fredagskvällar och lördagskvällar jag spenderat hemma i myskläder framför en bra film och tända ljus i brist på nyktert umgänge. Kan vara rätt avslappnande ibland

Haha ja man blir ju chockad om man bara hör någon som säger att man ser bra ut, och kanske inte alltid på ett bra sätt. Själv har det aldrig hänt mig, kanske för att jag är kille så det händer väll inte lika ofta.

Jo själv så har man också spenderat många fredagskvällar med en film, lite gott godis dock inga vänner eller nära som gillar att vara nyktra. Det är ju livet o bara chilla i sängen eller soffan framför TV:n och glo på något och sluta ögonen och somna till filmen/serien. Det som hade förgyllt en sådan stund är någon som tänker och vill göra detsamma näst intill varje fredag (om man inte har annat planerat osv...). Men det verkar som att folk i vår ålder (ca 19 år) inte tycker lika dant vilket suger arsle helt enkelt.

Citat:
Haha ja det hände nästan mig faktiskt, det hade börjat jobba en ny kille på lokala Icaaffären där jag bodde förut och jag tyckte han såg bra ut och verkade trevlig så när jag skulle betala en gång så såg jag till att det blev jämn summa och betalade kontant med en tjuga, samtidigt så hade jag förberett med en liten lapp med nummer och namn på som jag lade under tjugan så att jag snabbt kunde ta min vara och gå utan att det blev för pinsamt.

Han smsade på kvällen och sade att han tyckte det var väldigt gulligt gjort av mig och så fortsatte vi iaf skriva och sågs på Ica och snackade när han inte hade så mycket kunder. Men när jag frågade en gång om han ville komma hem till mig och umgås så kom det fram att han hade flickvän. Han tyckte det var modigt av mig att lämna lappen och ville därför inte bara dissa mig och han tyckte jag var rolig att prata med och han sade även att han gärna hade umgåtts om han inte haft tjej.

Men det är nog enda gången jag raggat i vardagen

Haha det måste man ju testa någon gång, ragga på vardagen Dock är ju risken att man hittar någon "party-pingla" som inte ser lika dant på saker o ting. Men antar att det är en risk man får ta hehe
Citera
2015-01-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Självklart, dels är ju målet att ta fram "den där" kvinnan. Dels är ingen kvinna lik den andra i det avseendet.

De inre kriterierna är:
Begränsad snällhet, hon skall vara snäll mot mig och min familj. Jag tycker inte om när tid som hade kunnat läggas på mig läggs på andra främlingar av godhjärtlighet.

Intelligens är också viktigt, kan hon inte förstå mig på ett djupare plan så blir det väldigt tråkigt. Jag vill inte ha en mentor/lärlingrelation till min kvinna. Den intellektuella klyftan skall med andra ord vara minimal.

Hon skall ha kultiverat både sin allvarliga och icke-allvarliga sida. Endera är ensamt ohållbart i längden.

En viss form av självständighet, hon skall vara min kvinna inte min medfånge.

Mogen, ansvarsfull och medelvägen är andra ledord som bör genomsyra henne.

Ursäkta om jag stör men jag måste bara fråga i all välmening! Finns dessa intelligenta kvinnor irl?
Citera
2015-01-27, 11:07
Medlem
Jag tror jag skrivit i säkert 10 trådar angående utseenden men jag tycker faktiskt det är roligt så jag gör det igen.

Utseende : Drömtjej

-170-180cm.
-Blond eller brunett. (långt och fint hår skall det vara, dofta gott då jag är en stor hårfantast)
-Inga tatueringar.
-Inga piercingar.
-Fräsch klädstil (inga converseskor, eller myskläder)
-Blåa ögon.
-Feminint ansikte samt kropp.
-Vältränad (ur ett kvinnligt perspektiv)

Personlighet :

-Inga sjukdomar eller defekta gener. Jag gillar inte skavanker.
-Tillhöra överklassen åtminstone vilja vara del av överklassen.
-Feminin av sig. Inget trams med feminism och liknande, hon är kvinna och gör vad kvinnor skall.
-Svartsjuk.
-Sitter inte och umgås med manliga bekanta.
-Rätt politisk åsikt.
-Sunda värderingar gällande allt. Även om jag finner det attraktivt när kvinnor håller med mig så vill jag att drömtjejen redan skall besitta alla åsikter jag eftertraktar.

-Aggressiv
-Inte rebellisk.
-Bra koll i köket samt städning.
-Snäll
-Ska vilja ha 2 barn.
-En god lyssnare
-En förståelse för vem jag är samt vad jag vill
-Kärleksfull
-Underbar
-Ha ett eget liv, helt ärligt så vill ingen att en kvinna svansar efter en 24/7.
-Inga ursäkter så som pms eller liknande.
Citera
2015-01-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ja det är hon. Nu va det dock ganska längesen som hon va med då hon är upptagen med sina egna videoklipp. Men kanske borde ha med henne mer? Fick ju 500k träffar på en video som hon va med i, så kanske borde utnyttja detta

Är väl uppe i 600k nu? Skatta dig lyckad i alla fall, för det är inte alla av oss som får en sådan partner i livet som både har utseende och personlighet.

Citat:
Men det kan hända så passa på o stå i en Ica kö

Det är ju i Ica kön allt händer. Man står där och lägger upp varorna, sen får man se kassörskan eller någon het tjej före i kön. Man börjar snacka lite, och vips är man tillsammans och lever lyckliga i alla sina dagar........
Citera
2015-01-27, 13:02
Medlem
-anglofil-s avatar
Om man får drömma är han lång, alltså över 185 cm. 20-25 år gammal. Måste inte vara muskulös, men han ska inte se ut som en 15-årig pojke. Han ska alltså ha lite kött på benen. Han ska vara brunett, ögonfärg spelar egentligen ingen roll men jag föredrar blå ögon. Han får gärna ha bra klädsmak, dvs inga swagkepsar eller någon Adrian Hammond-tönt. Det är för pojkar.

Till sättet vill jag ha en mogen, stabil, lugn och ambitiös kille. En som vet vad han vill ha och som kämpar för sina drömmar. Men han får inte ta allt för seriöst, man måste kunna skratta och ha roligt också. Han ska kunna variera mellan romantiskt hemmamys och utgång. Jag är lite traditionell av mig, så jag vill att han ska vara lite av en gentleman. Gillar också balans och rättvisa, så om han är händig och spikar upp några hyllor lagar jag en god middag åt oss då jag är väldigt duktig på att laga mat. Ge och ta. I förhållandet behandlar vi varandra med respekt, och uppstår det konflikter ska vi kunna sätta oss ner och prata igenom det som vuxna människor utan att det blir skrik, tjafs och skällsord. Själv avskyr jag drama, bråk och skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in