2015-01-27, 15:32
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -anglofil-
Om man får drömma är han lång, alltså över 185 cm. 20-25 år gammal. Måste inte vara muskulös, men han ska inte se ut som en 15-årig pojke. Han ska alltså ha lite kött på benen. Han ska vara brunett, ögonfärg spelar egentligen ingen roll men jag föredrar blå ögon. Han får gärna ha bra klädsmak, dvs inga swagkepsar eller någon Adrian Hammond-tönt. Det är för pojkar.

Till sättet vill jag ha en mogen, stabil, lugn och ambitiös kille. En som vet vad han vill ha och som kämpar för sina drömmar. Men han får inte ta allt för seriöst, man måste kunna skratta och ha roligt också. Han ska kunna variera mellan romantiskt hemmamys och utgång. Jag är lite traditionell av mig, så jag vill att han ska vara lite av en gentleman. Gillar också balans och rättvisa, så om han är händig och spikar upp några hyllor lagar jag en god middag åt oss då jag är väldigt duktig på att laga mat. Ge och ta. I förhållandet behandlar vi varandra med respekt, och uppstår det konflikter ska vi kunna sätta oss ner och prata igenom det som vuxna människor utan att det blir skrik, tjafs och skällsord. Själv avskyr jag drama, bråk och skitsnack.

Låter lite som mig!
Citera
2015-01-27, 16:09
Medlem
-anglofil-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Låter lite som mig!

Trevligt! Såg dock din drömtjej, och måste tyvärr säga att jag inte passade din beskrivning lika bra.
Citera
2015-01-27, 16:22
Medlem
Ogdens avatar
Trams raderat. Jag skulle också vilja påminna om regel 1.01, kontaktannonser är förbjudet, således också inlägg i stil med "PM:a mig".

/ mod
Citera
2015-01-27, 16:38
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Ursäkta om jag stör men jag måste bara fråga i all välmening! Finns dessa intelligenta kvinnor irl?
Synnerligen en sund infallsvinkel, det här med drömpartners är snarare något som bör placeras i fiktionsforumet eller i forumet för psykiska störningar med tanke på vissa skribenters verklighetsfrånkopplade inställning till idealpartner.

På tal om fiktion så är väl den intelligenta kvinnan något av ett fantasifoster som jag än idag tvångsmatar för att hålla vid liv. Kanske är det ett desperat rop från mitt undermedvetna som inte vill att min världsbild skall rämna.

Det är en rättvis fråga du ställer, på vilken jag inte kan svara jakande. Kanske du kan?
Citera
2015-01-27, 16:40
Medlem
Hassan13371s avatar
Vet inte hur det kommer vara i framtiden men i dagsläget hade jag gjort vad som helst för att ha en donna likt denna vid min sida:
http://distilleryimage0.s3.amazonaws.com/9dac85c0dcdb11e2ad5822000aaa094d_7.jpg
(Hittade denna bild i tråden)

Hennes personlighet är i detta fall mindre viktigt
Citera
2015-01-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggemkay
Haha ja man blir ju chockad om man bara hör någon som säger att man ser bra ut, och kanske inte alltid på ett bra sätt. Själv har det aldrig hänt mig, kanske för att jag är kille så det händer väll inte lika ofta.

Jo själv så har man också spenderat många fredagskvällar med en film, lite gott godis dock inga vänner eller nära som gillar att vara nyktra. Det är ju livet o bara chilla i sängen eller soffan framför TV:n och glo på något och sluta ögonen och somna till filmen/serien. Det som hade förgyllt en sådan stund är någon som tänker och vill göra detsamma näst intill varje fredag (om man inte har annat planerat osv...). Men det verkar som att folk i vår ålder (ca 19 år) inte tycker lika dant vilket suger arsle helt enkelt.

Haha det måste man ju testa någon gång, ragga på vardagen Dock är ju risken att man hittar någon "party-pingla" som inte ser lika dant på saker o ting. Men antar att det är en risk man får ta hehe

Ja om utseendet är det enda man tänker på så går sådana "komplimanger" av någon okänd helt bort. Jag vet att jag har så mycket mer än mitt utseende. Även om jag är medveten om att det är det första man ser så kan man ändå inleda en konversation utan att behöva nämna det. Det kan man ta vid ett senare tillfälle om man ses igen. Ofta märker jag på män vilka som bara ser ytan och vilka som ser hela mig.

Jag håller med dig om att åldern spelar in mycket! Det är i vår ålder folk verkar befinna sig mest på krogen och vill supa så ofta det går. Men jag tror samtidigt att de i slutändan (om de har någon självinsikt) kommer inse att alkohol är inte allt och att de kommer kunna förstå vårt val att inte bli fulla och feta utan att tycka att man är konstig. Är det konstigt att vara mån om både hälsa, kropp och sinne?
Citera
2015-01-27, 18:01
Medlem
Nu när jag ändå deltagit i tråden så kan jag lika gärna spalta upp min drömkille!

Utseende:

- Gärna brunett (allt från ljust till mörkt)
- Ögonfärg kvittar, tycker bruna är fina men blå funkar också och gröna gillar jag då jag själv har det
- Långa killar faller mig mest i smaken. Runt 185 är väl ideal (är själv 175)
- Bryr sig om sin fysik, regelbundna träningspass av valfri sort, det är både hälsosamt och snyggt
- Passar han i det så får han gärna ha lite skäggstubb
- Klädstilen får gärna vara lite i business-stuk, skjortor, kostym m.m.
- Är inte så mycket för tatueringar och piercingar
- Skarpa ansiktsdrag är snyggt och manligt
- Härligt leende

Personlighet:

- Rolig, kunna bjuda på sig själv
- Snäll och omtänksam
- Intelligent
- Ha mål i livet, både karriärsmässigt och på andra plan
- Lojal
- Inte vilja festa så mycket
- Romantisk
- Djurvän
- Gärna bra på att laga mat
- Tycka att familjen är viktig
- Älska sex
- Gilla närhet och mys

Något sådant, har säkert glömt några punkter men som sagt detta är ju en drömman och då har man höga krav. Passar mannen man träffar inte in på varenda liten punkt så är väl det inte hela världen
Citera
2015-01-27, 18:56
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Jag tror jag skrivit i säkert 10 trådar angående utseenden men jag tycker faktiskt det är roligt så jag gör det igen.

Utseende : Drömtjej

-170-180cm.
-Blond eller brunett. (långt och fint hår skall det vara, dofta gott då jag är en stor hårfantast)
-Inga tatueringar.
-Inga piercingar.
-Fräsch klädstil (inga converseskor, eller myskläder)
-Blåa ögon.
-Feminint ansikte samt kropp.
-Vältränad (ur ett kvinnligt perspektiv)

Personlighet :

-Inga sjukdomar eller defekta gener. Jag gillar inte skavanker.
-Tillhöra överklassen åtminstone vilja vara del av överklassen.
-Feminin av sig. Inget trams med feminism och liknande, hon är kvinna och gör vad kvinnor skall.
-Svartsjuk.
-Sitter inte och umgås med manliga bekanta.
-Rätt politisk åsikt.
-Sunda värderingar gällande allt. Även om jag finner det attraktivt när kvinnor håller med mig så vill jag att drömtjejen redan skall besitta alla åsikter jag eftertraktar.

-Aggressiv
-Inte rebellisk.
-Bra koll i köket samt städning.
-Snäll
-Ska vilja ha 2 barn.
-En god lyssnare
-En förståelse för vem jag är samt vad jag vill
-Kärleksfull
-Underbar
-Ha ett eget liv, helt ärligt så vill ingen att en kvinna svansar efter en 24/7.
-Inga ursäkter så som pms eller liknande.
En mycket föredömlig kravspec.

Vad är dina åsikter om rött och svart hår? Vad skulle du helst välja ifall du var tvungen?

Hur tycker du att blont hår och bruna ögon gör sig?

Hur mycket svartsjuka är lagom i din mening? Illustrera gärna!
Citera
2015-01-27, 19:17
Medlem
Menardus avatar
Utseende

Längre än mig
Skäggstubb
0 st tatueringar
Inga extra kilon

Personlighet

Intellektuell
Humor humor humor
Jordnära
Förstående
Snusar ej, röker ej

Han kan ha allt det ovanstående och ändå inte väcka mitt intresse alls, personkemi kallas det.
Citera
2015-01-27, 19:48
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Över en knastrig telefon förklarade en kompis till mig varför hans bättre hälft var perfekt och varför han älskade henne efter alla år.

-Hon är den ända kvinna som står ut med mina sämre sidor och kan parera dem.
Citera
2015-01-27, 20:52
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Haha tyvärr inte, störde mig riktigt mycket på honom när det var Game of thrones eftersnack på SVT, vilket de hade i samband med att säsong ett visades? Upplevde att han mer eller mindre sågade Tolkiens verk och då ryker man ganska kvickt.. ja så nördig är jag.

I ärlighetens namn någon mer som Tom Hiddleston

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2024&artikel=5035126

Hittade det här klippet med Kodjo efter en snabb googling. Han verkar inte gilla Sagan om ringen-trilogin, för att händelseutvecklingen i böckerna går för långsamt. Så han har inte ens läst böckerna. Han gillar filmerna bättre.
Han läser annars mycket fantasy, vad jag har förstått från radiolyssnandet.
Men jag tyckte även humorn hos Kodjo borde passa in hos dig. Om jag inte missminner mig, så vann han en stand up-tävling i England. Så omm han har lyckats charmat den engelska publiken, så borde han kunna charma dig också.

Tom Hiddleston är hemsk. I alla fall i Marvel-rullarna. Hemska Loke. Alltid något djävulskt på gång.
Citera
2015-01-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloDarling
Ja om utseendet är det enda man tänker på så går sådana "komplimanger" av någon okänd helt bort. Jag vet att jag har så mycket mer än mitt utseende. Även om jag är medveten om att det är det första man ser så kan man ändå inleda en konversation utan att behöva nämna det. Det kan man ta vid ett senare tillfälle om man ses igen. Ofta märker jag på män vilka som bara ser ytan och vilka som ser hela mig.

Jag håller med dig om att åldern spelar in mycket! Det är i vår ålder folk verkar befinna sig mest på krogen och vill supa så ofta det går. Men jag tror samtidigt att de i slutändan (om de har någon självinsikt) kommer inse att alkohol är inte allt och att de kommer kunna förstå vårt val att inte bli fulla och feta utan att tycka att man är konstig. Är det konstigt att vara mån om både hälsa, kropp och sinne?

Precis, alkohol är verkligen inte allt och det är synd att det har blivit så. Jag är ganska mån om min hälsa vilket är en av många anledningar till varför jag inte drar mig till krogen.

Citat:
Ursprungligen postat av HelloDarling
Nu när jag ändå deltagit i tråden så kan jag lika gärna spalta upp min drömkille!

Utseende:

- Gärna brunett (allt från ljust till mörkt)
- Ögonfärg kvittar, tycker bruna är fina men blå funkar också och gröna gillar jag då jag själv har det
- Långa killar faller mig mest i smaken. Runt 185 är väl ideal (är själv 175)
- Bryr sig om sin fysik, regelbundna träningspass av valfri sort, det är både hälsosamt och snyggt
- Passar han i det så får han gärna ha lite skäggstubb
- Klädstilen får gärna vara lite i business-stuk, skjortor, kostym m.m.
- Är inte så mycket för tatueringar och piercingar
- Skarpa ansiktsdrag är snyggt och manligt
- Härligt leende

Personlighet:

- Rolig, kunna bjuda på sig själv
- Snäll och omtänksam
- Intelligent
- Ha mål i livet, både karriärsmässigt och på andra plan
- Lojal
- Inte vilja festa så mycket
- Romantisk
- Djurvän
- Gärna bra på att laga mat
- Tycka att familjen är viktig
- Älska sex
- Gilla närhet och mys

Något sådant, har säkert glömt några punkter men som sagt detta är ju en drömman och då har man höga krav. Passar mannen man träffar inte in på varenda liten punkt så är väl det inte hela världen

Haha, ända punkterna som jag inte matchade var:
- Klädstilen får gärna vara lite i business-stuk, skjortor, kostym m.m. (Använder skjortor dock)
- Gärna bra på att laga mat (Skulle kunna kompromissa lite men i dagens läge så är detta inget jag är bra på)

Synd att det inte är fler som har dessa kriterier, då det är många av dessa som jag står på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in