2015-01-25, 20:26
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
don't blow it now

Ur en mer allvarlig vinkel:

Hon bör vara tio centimeter kortare än mig, men inte under 80% av min längd.
Vikten bryr jag mig inte om, den får gärna vara proportionell.
Hårfärg är irrelevant men jag tänder inte på blondiner.
Ögonfärgen får vara vad som helst utan blå.
Ogärna tatueringar eller piercingar, kan du inte få en anställning med dem så kan du inte vinna mitt hjärta heller.
Hudfärg är irrelevant, gärna vit.
Det bör finnas någon form av utbildning utöver gymnasieutbildning, deltidsarbete eller heltidsarbete är en bonus. Drivenhet eller någon form av ambition är attraktivt, dumhet och oambition är anledning för skilsmässa.
Lyssnar mer än hon pratar, men är självklart socialt kompetent.
Inga funktionshinder eller sjukdomar.

Visst låter allt det där bra, men säg att du skulle möta ett x antal personer som skulle uppfylla alla de där kriterierna, skulle du då inte gå på känsla och vem du faktiskt gillar istället för alla de ytliga kraven? Eller skulle du börja jämföra ytterligare och väga in fler ytliga aspekter?
Citera
2015-01-25, 20:31
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Visst låter allt det där bra, men säg att du skulle möta ett x antal personer som skulle uppfylla alla de där kriterierna, skulle du då inte gå på känsla och vem du faktiskt gillar istället för alla de ytliga kraven? Eller skulle du börja jämföra ytterligare och väga in fler ytliga aspekter?
Självklart, dels är ju målet att ta fram "den där" kvinnan. Dels är ingen kvinna lik den andra i det avseendet.

De inre kriterierna är:
Begränsad snällhet, hon skall vara snäll mot mig och min familj. Jag tycker inte om när tid som hade kunnat läggas på mig läggs på andra främlingar av godhjärtlighet.

Intelligens är också viktigt, kan hon inte förstå mig på ett djupare plan så blir det väldigt tråkigt. Jag vill inte ha en mentor/lärlingrelation till min kvinna. Den intellektuella klyftan skall med andra ord vara minimal.

Hon skall ha kultiverat både sin allvarliga och icke-allvarliga sida. Endera är ensamt ohållbart i längden.

En viss form av självständighet, hon skall vara min kvinna inte min medfånge.

Mogen, ansvarsfull och medelvägen är andra ledord som bör genomsyra henne.
Citera
2015-01-25, 20:32
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Relativt lång, 170-175, smärtgräns på 180.
Smal med muskler. Inte jättestora bröst men a-kupa är för litet.
Ansiktet är likt Kiera Knightleys: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/a8/94/76/a89476f7088544fd0f936780ee251086.jpg

Personligheten är självklart det viktigaste men beskrev henne utseendemässigt!
Citera
2015-01-25, 20:33
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randommmmm
Jag fattar inte riktigt att man vill att ens partner ska vara svartsjuk? :P De är la bara jobbigt eller?

Lite svartsjuka är alla, det är helt naturligt. Den som påstår sig vara helt fri från svartsjuka ljuger(framförallt för sig själv) eller är inte intresserad av sin partner. Men det är förstås enorm skillnad på vanlig, naturlig svartsjuka(som man håller för sig själv) och den typ av svartsjuka som går igång på minsta lilla och vill kontrollera sin partner.
Att två personer i tråden skrev det som kriterie har delvis med bekräftelsebehov att göra(bekräftelsebehov är också en naturlig, mänsklig egenskap, så länge det inte går till överdrift förstås), men är också en reaktion på trådskaparens mening "han ska inte vara svartsjuk på mina killkompisar". Man vill på ett sätt poängtera, genom att ha med svartsjuka på sin "vill ha" lista, att det är just en naturlig egenskap(i måttlig mängd). Att skriva svartsjuka är också ett annat sätt att skriva "jag vill att min partner verkligen är intresserad av mig".
Citera
2015-01-25, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Lite svartsjuka är alla, det är helt naturligt. Den som påstår sig vara helt fri från svartsjuka ljuger(framförallt för sig själv) eller är inte intresserad av sin partner. Men det är förstås enorm skillnad på vanlig, naturlig svartsjuka(som man håller för sig själv) och den typ av svartsjuka som går igång på minsta lilla och vill kontrollera sin partner.
Du kan inte ha träffat särskilt många människor om du generaliserar på det sättet. Alla är inte svartsjuka av sig helt enkelt.
Citera
2015-01-25, 20:39
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Om det blir bröllop så vill jag gärna komma!

Citat:
Ursprungligen postat av thesecretgirl
Du är så välkommen!
Saken är den att min målsättning inte är giftermål. Varför skall en ens gifta sig? Det kostar pengar och det leder bara till förlorad egendom i slutet.
Citera
2015-01-25, 20:43
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Du kan inte ha träffat särskilt många människor om du generaliserar på det sättet. Alla är inte svartsjuka av sig helt enkelt.

Jo, ALLA är mer eller mindre svartsjuka. Som sagt, den typen av naturlig svartsjuka jag talar om är den man håller för sig själv. Den som påstår annat sysslar med självbedrägeri.
Citera
2015-01-25, 21:03
Medlem
Hon skall:

* Ha ett sådant utseende som vittnar om att hon en gång varit riktigt snygg, men numera är halvsnygg
* Bära för mycket smink
* Klä sig i mysbyxor alt. trasiga jeans de allra flesta dagar på året
* röka
* Bära foppatofflor på sommaren
* Ha minst två olika färger på håret, gärna blonderad med råttfärgad utväxt
* Tatuerad
* Jobba som vårdbiträde/undersköterska/på dagis i en ICA-kassa
* Inte vara dum, men lite under normalnivå i IQ. runt 95.
* ha fött ett barn, tidigt, och inte vilja ha fler.
* Föredra öl alt. bag-in-box framför dyrt vin
Citera
2015-01-25, 21:04
Medlem
Längd spelar ingen roll, men inte längre än mig (1,79 m)
Rödhårig, blond eller brunett. Spelar ingen roll
Icke-Rökare
Gärna med några piercingar, men inte för många, samma sak gäller tatueringar. Men som sagt, det spelar ingen roll
Hon ska även acceptera att jag ska göra de flesta kvinnojobb hemma när jag är ledig
Vill inte ha någon som har bly istället för olja i sin skalle.
Citera
2015-01-25, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Jo, ALLA är mer eller mindre svartsjuka. Som sagt, den typen av naturlig svartsjuka jag talar om är den man håller för sig själv. Den som påstår annat sysslar med självbedrägeri.
Att inte vara svartsjuk handlar bara om att förstå att det är en meningslös instinktiv respons, inte självbedrägeri. Om du däremot mår bättre av att tro att alla är dumma nog att gå runt svartsjuka så är det helt och hållet upp till dig.
Citera
2015-01-25, 21:08
Medlem
Out-of-lines avatar
1.7m+
brunett/blondin/rödhårig
Blåa ögon (helst stora)
Vältränad
INGA tatueringar
EJ rökare
Fylliga läppar
rak o fin näsa
Stora bröst
Citera
2015-01-25, 21:11
Medlem
R.Rs avatar
Tycker det är svårt att bestämma sig för ett specifikt utseende, folk kan se väldigt bra ut på olika sätt. Menmen kan ge ett exempel på en vän som skulle kunna definieras som min drömtjej utseendemässigt.

-Latina
-Långt lockigt mörkbrunt hår
-Ljusbruna ögon typ
-Kring 1,60 och normalviktig, gränsar till smal
-Väldigt kurvig, enorm rumpa samt E kupa eller någonstans där
-Rätt småväxt små fötter inte så stora händer osv
-Väldigt fint ansikte på ett sött/charmigt sätt

Personlighetsmässigt tycker jag det är viktigt att:

-Hon är snäll och empatisk
-Hyfsat smart iaf
-Har humor
-Är mogen. Orkar inte med folk som är så fruktansvärt barnsliga och självupptagna

Utseende kan jag tumma på väldigt mycket. Personligheten är betydligt viktigare att den stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in