2015-01-26, 23:06
Medlem
Ferry31s avatar
Med hjälp av modificatori ser det ut som att jag kommer vinna min match med 2-1 eller 2-0 och därmed tar jag hem hela cupen

Men inväntar morgondagen innan jag räknar kycklingarna.

Btw, fattade inget kring coppa di lega så det rör jag aldrig i fortsättningen.
Citera
2015-01-26, 23:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Uselt. Till och med Gomez gör mål på det ihåliga Antico.

Tror definitivt att Higuain fixade oavgjort i Fantacalciomatchen.
Citera
2015-01-26, 23:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tror definitivt att Higuain fixade oavgjort i Fantacalciomatchen.

Nja. Jag tror på uddamålsförlust.
Citera
2015-01-26, 23:45
Medlem
Ferry31s avatar
Alla har fått inbjudningar till ligan nu.

Vad tyckte ni som deltog i vinterns specialturnering? Gillade ni formatet? Tänkte att det kan bli en tradition, något vi kör mellan fyra deltagare varje vinter i mellan de två säsongerna.
Citera
2015-01-27, 08:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Alla har fått inbjudningar till ligan nu.

Vad tyckte ni som deltog i vinterns specialturnering? Gillade ni formatet? Tänkte att det kan bli en tradition, något vi kör mellan fyra deltagare varje vinter i mellan de två säsongerna.

Jag gillade det skarpt.
Citera
2015-01-27, 13:58
Medlem
Ferry31s avatar
Femte raka segern i cupen och jag har därmed vunnit. Får dock erkänna att jag haft en del flyt. Mina motståndare har i nästan varje match endast varit snäppet sämre och jag har alltid undvikit att möta de som har haft kanonomgångar.

Senaste 12 månaderna: 1 titel i Serie B, 1 titel i Serie A och en titel i vintercupen. Då tar vi oss an vårens utmaning också
Citera
2015-01-27, 16:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---Senaste 12 månaderna: 1 titel i Serie B, 1 titel i Serie A och en titel i vintercupen. Då tar vi oss an vårens utmaning också

En taoistisk eremit vid namn Watt Te Fuk sade för omkring artonhundra år sedan: "Ve det högmodiga ginkgoträdet på den mjukt böljande bergssluttningen, som växer sig högt och breder ut sig vitt omkring, som inte sörjer för sina rötters hälsa och sin inre jämvikt, som utan rast och ro strävar mot himlen och ringaktar den anspråkslösa trollhasseln som försmäktar i dess skugga. När stormvinden från Himalaya skoningslöst sveper ned rycks det väldiga ginkgoträdet upp och knäcks, det virvlar bort och försvinner, medan trollhasseln står tryggt förankrad i sin jordnära oansenlighet."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ginkgo

http://www.bakker.se/produkt/kinesisk-trollhassel-boskoop-/

Det blir en intressant asta iniziale nu. Hårda bud om att få de mest eftersökta spelarna, och en balanserad trupp med djup.

Som jag misstänkte räddade Higuain oavgjort åt anteri17 i Vintercupen. Kul att en spelare kan betyda så mycket för laget.
Citera
2015-01-27, 16:28
Medlem
Ferry31s avatar
Ja, det kommer nog bli den tuffaste säsongen i Serie A hittills. Känns som att samtliga är engagerade och kommer göra sitt yttersta för att vinna titeln den här våren.

Lite trist bara att antalet deltagare sjönk från 16 till 8. Jag antar att intresset svalnat lite, så siktar på att vi kan fortsätta med en liga till hösten, men att vi öppnar upp för två nya deltagare och således kör 10 st i en liga.
Citera
2015-01-27, 16:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ja, det kommer nog bli den tuffaste säsongen i Serie A hittills. Känns som att samtliga är engagerade och kommer göra sitt yttersta för att vinna titeln den här våren.

Lite trist bara att antalet deltagare sjönk från 16 till 8. Jag antar att intresset svalnat lite, så siktar på att vi kan fortsätta med en liga till hösten, men att vi öppnar upp för två nya deltagare och således kör 10 st i en liga.

Eller också får vi försöka med en värvningskampanj. Alla som någorlunda regelbundet kollar på italiensk fotboll borde pröva på Fantacalcio, det är kul. Att ha upp-och nedflyttning gör det extra spännande.
Citera
2015-01-28, 10:12
Medlem
Ezzelinos avatar
En omgång kvar av Vintercupen, hemma mot Ale Viola, som dock redan är klar tvåa. Ställer upp med:

Buffon
Abate-Ranocchia-Albiol
S.Mauri-Fernandez-Vazquez-Rigoni
Eder-Toni-Gomez

Den som vill spela mer kan alltid fundera på det innovativa och roliga www.fantasyfoot.fr. Jag ligger på 30:e plats i Serie A-tipset där (tror det är ungefär 1400 deltagare) men hyser gott hopp om att kunna avancera ett antal placeringar. Transferfönstret stänger om några dar, så en trupp för värsäsongen har satts ihop. När det går bra i det spelet ökar truppens värde, så nu rymmer jag 27 starka spelare från 13 lag.
Citera
2015-01-28, 18:38
Medlem
Ferry31s avatar
Buden lagda och klara inför vårens säsong.

Köpte in Parolo till sista omgången så mina chansar ökar lite att vinna sjätte raka. Trolig elva (4-4-2): Sorrentino; Morganella, Glik, Bonucci, Chiellini; Hamsik, Parolo, Moralez, Pogba; Zaza och Dybala
Senast redigerad av Ferry31 2015-01-28 kl. 18:52.
Citera
2015-01-30, 23:49
Medlem
Ferry31s avatar
Kom igen nu slashasar! Ni kan disponera er budget och lägga era bud när ni vill, men gå åtminstone med i ligan så den är fylld så snabbt som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in