Citat:
Ursprungligen postat av
DAEN
Alla fall där en person hittas avliden under oklara omständigheter utomhus utreds alltid enligt rutin som mord.
Om någon har något konkret som pekar på mord - FRAM MED DET.
Att förtala den anhållna mannen utan någon som helst grund för det är bara larvigt och omoget
Men det finns ju en grund som som säger att det KAN vara det. Det är ju det du vägrar inse verkar det som. Det finns inget som säger att det 100% är det, men hade det inte funnits en grund alls hade inte så pass många skrivit tvärtemot dig här på forumet.
Några saker som pekar på att det är så är att:
* polisen säger "Det finns ett antal omständigheter som gör att det finns anledning att tro att ett brott har begåtts."
* mannen har suttit anhållen för mord ganska länge (enligt mig). Hade dem trott att han inte har med detta att göra hade de kunnat släppa honom tidigare. Något gör att dem vill hålla honom kvar.
* Det finns tänkbara motiv, några som pratats om är deras färska skilsmässa, vissa som vet/känner personerna pratar om problem inom familjen m.m.
*
Fortis et liber skriver detta inlägg:
Ja just det, enligt min vän så hade BO ringt sin väninna när hon och MGM var ute vid vattnet. Hon kände sig inte bekväm och mycket trängd och sen gick hon inte att få tag på. Vet inte hur mycket rykte och hur mycket sant det är då jag då är tredje hand i kedjan.
* De söker väldigt länge på platsen där TS hittades. Hade dem trott att det var en olycka hade dem nog inte stannat kvar så länge där.
* Att dem började söka efter TS så pass snabbt efter anmälan kan ha att göra med att den som ringde in och anmälde henne försvunnen hade bra indikationer på att något FAKTISKT kan ha hänt TS.
Detta är bara några saker jag kom på nu i all hast. Vissa saker ska givetvis tas med en nypa salt. Vi kan givetvis inte veta om det stämmer, det som "grannar" och andra folk säger om de inblandade. Men om man lägger ihop 1+1 så verkar det bli 2. Och jag skriver VERKAR. De flesta här på forumet har inte sagt att det är ett mord, men vi spekulerar om det är så, just p.g.a. att saker verka peka i den riktningen.