2015-01-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Tja, att polisen redan från början uttryckt det så (hade det inte funnits några tecken hade de kunna släppa det som olycka på en gång, sånt har hänt) och att han sitter anhållen och nu troligen kommer åtalas för just mord. Inte vållande, inte dråp. Mord. Knappast att dom skulle gå ut så hårt om det inte fanns nått att gå på som verkar misstänkt. Alla drunkningsolyckor utreds inte som mord i första läget.

Alla fall där en person hittas avliden under oklara omständigheter utomhus utreds alltid enligt rutin som mord.

Om någon har något konkret som pekar på mord - FRAM MED DET.

Att förtala den anhållna mannen utan någon som helst grund för det är bara larvigt och omoget
Citera
2015-01-26, 19:10
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Har du möjlighet att vara lite trevligare i tonen? Du vänder dig direkt till mig och säger att jag ska gå och lägga mig? Varför då? Tycker du det är moget och vill du att alla ska behandla dig så?

Du säger att jag "hittar på för att kringgå att det är han"? Vad menar du med det?

Varför ligger han pyrt till?

Det här måste vara en av de sämsta trådarna i FBs brottsutredabde historia. Som viskleken. Någon säger att de hört någon som hört någon anonym som sagt att han dricker. Alltså är det inte bara sant att han dricker utan då måste han slagit ihjäl sin fru också? Man tar sig för pannan.

Det är som häxprocesserna. Vad som en framkommer eller inte framkommer - skyldig!

Kan någon av er som pratar om mord bara kort sammanfatta vad som just nu talar för mord förutom att hon är död och han är hennes man?

Vart är Sverige på väg????

Blev du kränkt nu?
Du dementerar och dömer ut allt utan att ens analysera det som kommit oss till del, för det har du bestämt. Innan.
Varför har polisen honom? För att allt tyder på en olycka?
De kanske inte ska skiljas heller, trots att ansökan kommit TR till del idag?
Sverige, kvalitet på trådar, häxprocesser.. Kan inte du hålla dig till ämnet och diskutera kring dessa, istället för att stå där med hornen i väggen och trycka.
Citera
2015-01-26, 19:11
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Då kanske du känner till om det finns någon brevlåda i anslutning till mordplatsen? Eller om det finns någon närmare deras hus?

Hur lång är det ungefär från huset till bryggan?
Vad jag vet en postlåda ca 2-300 m, tror det är närmaste. Sedan avstånd, knappt 10 min promenad så kanske ca 1km. Det som är underligt är ju just den bryggan, de har ju båt men den är alltid på tomten. Finns 5 bryggor relativt nära varandra runt ropsten.
Citera
2015-01-26, 19:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Alla fall där en person hittas avliden under oklara omständigheter utomhus utreds alltid enligt rutin som mord.

Att förtala den anhållna mannen utan någon som helst grund för det är bara larvigt och omoget

Vittnen ska omedelbart höra av sig till polisen, inte oss. Tänk på rättssäkerheten!

Det fetade: En tvåbarnsmor är död och omständigheter misstänkliggör mannen, som är anhållen.
Citera
2015-01-26, 19:15
Medlem
Citat:

Det brukar stå att omständigheterna är oklara men inget tyder på brott. Så nej, alla oklara drunkningsolyckor utreds inte som mord.
Jag har inte förtalat nån? Jag hoppas att det inte är han. Men nu är det han som är anhållen och väntar troligt åtal för mord. Så vi får se. Men jag har svårt att tro att det var en olycka. Och det baserar jag på vetskap om hur hon var som person.
Citera
2015-01-26, 19:19
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vad är det för antika tankar?

Vi som vurmar för deras jämställdhet är alltså falska heteron som egentligen är bi-, homo- och transsexuella? Kanske t o m transvestiter?

Motivlöst!

Det KAN var ett tänkbart scenario, skrev jag. Jag har ingenstans påstått att alla hbtq-aktiva är homo. Jag är också för deras rättigheter , men skulle aldrig för den skull t.ex. gå i en prideparad eller hylla hbtq på min FB.

Läs inte in saker som inte påstås.
Citera
2015-01-26, 19:20
Medlem
Ang brevlådor så kan man söka här. Finns 10 st i Sigtuna

http://www.posten.se/soktjanst/sok_postkontor/sok_servicestallen.jspv
Citera
2015-01-26, 19:27
Medlem
albylens avatar
Tragiskt att en människa är borta,vill inte göra någon på ederna sidan upprörd.Men jag undrar lite hur man kan hålla ner någon i en vak utan att själv åka i? Bara en tanke bland alla spekulationer.
Citera
2015-01-26, 19:28
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Vad jag vet en postlåda ca 2-300 m, tror det är närmaste. Sedan avstånd, knappt 10 min promenad så kanske ca 1km. Det som är underligt är ju just den bryggan, de har ju båt men den är alltid på tomten. Finns 5 bryggor relativt nära varandra runt ropsten.

Ja, då kanske man kan utesluta att hon åkte till bryggan för att posta skilsmässopappren. Om man ska åka till Uppsala där hon bodde .... åker man då förbi bryggan eller är det rent av åt motsatt håll?

Min teori är att hon stannade bilen för att ringa sin väninna och att hon möjligen var uppriven, i så fall är det nästan rimligare att det var en ren olycka och att hon helt enkelt trillade i.

Fan att man ska vara så nyfiken, vill ha FUP nu
Citera
2015-01-26, 19:32
Medlem
SkitNerDigFans avatar
http://i.imgur.com/wjEwF7V.jpg

Rektangel är hemmet, stjärna med cirkel är brevlådor, tror jag har sett dem där. Någon kan vara helt fel. Är säker på den närmast 1, den i nordväst och den norr om största hamnen, (sorry för postlådan med bara stjärna pch utan cirkel, den är jag ej så säker på om den finns för den delen heller). Är inte så säker på postlådan vid den stora grusplanen också. Sedan är stjärnorna bryggor i närheten av brottplatsen, skulle gissa på att någon av dem två till vänster är brottsplatsen.

Hoppas ni får någon syn hur det ser ut, slängde ihop denna snabbt
Senast redigerad av SkitNerDigFan 2015-01-26 kl. 19:40.
Citera
2015-01-26, 19:33
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Ang brevlådor så kan man söka här. Finns 10 st i Sigtuna

http://www.posten.se/soktjanst/sok_postkontor/sok_servicestallen.jspv

Men det är bara på Stora gatan de har tömning 18.00 och helgtömning. Frågade innan om ett brev som läggs på för helgtömning kan hinna komma fram redan på måndagen i Sigtuna.

Annars kan vi minska ner tiden för "olyckan" till efter arbetet - innan 18.00, om han lagt på det. Om de inte har långsam eller avvikande utdelning i Sigtuna och har lagts på redan på torsdagen.

Har hon lagt på det i fredags kan han ha följt efter, för nog fanken har hon varit vid/i sitt gamla hem, annars hade hon inte hittats där.

Nu gäller det för polisen att hitta kuvertet på TR och kontrollera fingeravtryck och tömningar, samt utdelningar av posten.
Citera
2015-01-26, 19:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albylen
Tragiskt att en människa är borta,vill inte göra någon på ederna sidan upprörd.Men jag undrar lite hur man kan hålla ner någon i en vak utan att själv åka i? Bara en tanke bland alla spekulationer.

Han ligger på knä på bryggan och håller ner hennes huvud under vattnet, i håret eller grepp om huvudet. Kylan i vattnet gör kampen ojämn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in