2015-01-26, 19:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
http://i.imgur.com/wjEwF7V.jpg

Rektangel är hemmet, stjärna med cirkel är brevlådor, tror jag har dem där. Någon kan vara helt fel. Är säker på den närmast 1, den i nordväst och den norr om största hamnen, (sorry för postlådan med stjärnan, den är jag ej så säker på om den finns). Är inte så säker på postlådan vid den stora grusplanen. Sedan är stjärnorna bryggor i närheten av brottplatsen, skulle gissa på att någon av dem två till vänster är brottsplatsen.

Hoppas ni får någon syn hur det ser ut, slängde ihop denna snabbt

Alla lådor töms klockan 13.00, utom de på Stora gatan.
Citera
2015-01-26, 19:40
Medlem
Mack-Bolans avatar
Det finns ju en anledning till att man anhåller för mord.
Skador på kroppen tex. eller att man konstaterat att TS inte drunknat (ej vatten i lungorna).
Citera
2015-01-26, 19:40
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Alla lådor töms klockan 13.00, utom de på Stora gatan.
Var mest för vilken som är närmast
Citera
2015-01-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Alla fall där en person hittas avliden under oklara omständigheter utomhus utreds alltid enligt rutin som mord.

Om någon har något konkret som pekar på mord - FRAM MED DET.

Att förtala den anhållna mannen utan någon som helst grund för det är bara larvigt och omoget

Men det finns ju en grund som som säger att det KAN vara det. Det är ju det du vägrar inse verkar det som. Det finns inget som säger att det 100% är det, men hade det inte funnits en grund alls hade inte så pass många skrivit tvärtemot dig här på forumet.

Några saker som pekar på att det är så är att:

* polisen säger "Det finns ett antal omständigheter som gör att det finns anledning att tro att ett brott har begåtts."

* mannen har suttit anhållen för mord ganska länge (enligt mig). Hade dem trott att han inte har med detta att göra hade de kunnat släppa honom tidigare. Något gör att dem vill hålla honom kvar.

* Det finns tänkbara motiv, några som pratats om är deras färska skilsmässa, vissa som vet/känner personerna pratar om problem inom familjen m.m.

* Fortis et liber skriver detta inlägg: Ja just det, enligt min vän så hade BO ringt sin väninna när hon och MGM var ute vid vattnet. Hon kände sig inte bekväm och mycket trängd och sen gick hon inte att få tag på. Vet inte hur mycket rykte och hur mycket sant det är då jag då är tredje hand i kedjan.

* De söker väldigt länge på platsen där TS hittades. Hade dem trott att det var en olycka hade dem nog inte stannat kvar så länge där.

* Att dem började söka efter TS så pass snabbt efter anmälan kan ha att göra med att den som ringde in och anmälde henne försvunnen hade bra indikationer på att något FAKTISKT kan ha hänt TS.

Detta är bara några saker jag kom på nu i all hast. Vissa saker ska givetvis tas med en nypa salt. Vi kan givetvis inte veta om det stämmer, det som "grannar" och andra folk säger om de inblandade. Men om man lägger ihop 1+1 så verkar det bli 2. Och jag skriver VERKAR. De flesta här på forumet har inte sagt att det är ett mord, men vi spekulerar om det är så, just p.g.a. att saker verka peka i den riktningen.
Citera
2015-01-26, 19:41
Medlem
albylens avatar
Ok vet vi att det var på armlängd från bryggan?
Citera
2015-01-26, 19:42
Medlem
Bild med texten från BOs Twitter:

http://imageshack.com/a/img538/8725/OCl7MG.png

Obs! Hakkapeliitta75 har tagit bort sitt konto.
Citera
2015-01-26, 19:43
Bannlyst
obduktionen kommer visa allt.. antingen har hon tagit bort sig själv/olycka hon själv tjorvat till.

alt. är ju att han har dränkt hon. Men som sagt det kommer visa sig.

Så alla härinne kan chilla ner några grader...svar kommer vi få.
Citera
2015-01-26, 19:45
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det finns ju en anledning till att man anhåller för mord.
Skador på kroppen tex. eller att man konstaterat att TS inte drunknat (ej vatten i lungorna).

Precis. Hon kan ha förts medvetslös till vaken och fått drunkna, men att hennes glasögon inte finns att hitta, trots upprepade dyk. Glasögon bär hon på alla bilder.
Citera
2015-01-26, 19:46
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
US har haft alla papper och post hos sig, även TS:s, då hon fortfarande var skriven på adressen.
Kan tänka mig att hon skrivit på, men han vägrat/avvaktat/velat förhandla och dragit ut på tiden för..
..som jag skrivit innan, påbörjas bodelning och det inbegriper huset med pool.

Kan hon ha haft eftersändning av sin post?
Citera
2015-01-26, 19:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Kan någon av er som pratar om mord bara kort sammanfatta vad som just nu talar för mord förutom att hon är död och han är hennes man?

Det är uppenbart, nämligen att han anhållen misstänkt för att ha mördat henne.

Vad gäller de faktiska omständigheterna så vet vi inte mycket. Det kan vara så att hon har uppenbara spår av knivskador på kroppen och att hon tidigare hotats av mannen. Det kan också vara så att hon var självmordsbenägen och efterlämnade sig ett självmordsbrev. Vi vet alltså inte.

Det är möjligt att åklagaren gjort ett misstag, och felbedömt omständigheterna, man jag tycker inte det finns anledning att utgå från det. Vi får nog anta att åklagaren gjort en korrekt bedömning, vägt vad som talar för och mot mannens skuld, och kommit fram till slutsatsen att begära honom anhållen. Men det är viktigt att komma ihåg att det är just skälig misstanke, skulle tro att imorgon kommer han antingen släppas fri (om än fortfarande misstänkt) eller anhållas på sannolika skäl.
Citera
2015-01-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ja, då kanske man kan utesluta att hon åkte till bryggan för att posta skilsmässopappren. Om man ska åka till Uppsala där hon bodde .... åker man då förbi bryggan eller är det rent av åt motsatt håll?

Min teori är att hon stannade bilen för att ringa sin väninna och att hon möjligen var uppriven, i så fall är det nästan rimligare att det var en ren olycka och att hon helt enkelt trillade i.

Fan att man ska vara så nyfiken, vill ha FUP nu

Nej, man åker inte förbi bryggan. Det är åt helt fel håll!
Citera
2015-01-26, 19:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -EJ-
Bild med texten från BOs Twitter:

http://imageshack.com/a/img538/8725/OCl7MG.png

Obs! Hakkapeliitta75 har tagit bort sitt konto.

Spännande! Vårdnadstvistindicier för framtiden möjligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in