2015-01-26, 11:12
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, eller också sa hon till honom att hon valde att flytta "på prov" eller för att hon behövde en stunds space för sig själv - för att undvika våldsamheter eller bråk vid själva separationen - och hon nu först presenterade honom med att hon tänkte skiljas ...

Har inte förhållandet varit klockrent utan han visat svartsjuka/våldstendenser etc är ju en rekommendation att man tar sig bort först och inleder den formella separationen i ett senare skede - just för att minska risken för våld/aggressivitet osv..

Om de nu valt att träffats ute - på neutral plats - så talar ju det för att hon kanske inte var bekväm med att prata med honom inomhus i deras tidigare gemensamma bostad..

Väninnan har ju sagt att GM var med TS vid bryggan när hon ringde väninnan .. (om uppgiften stämmer vet vi ju dock inte)

Jo, det finns många tänkbara scenarion men om det nu var så att T*rese kände allvarlig fruktan inför mannens reaktion så vore det naturliga att hon berättade att hon ville skiljas genom telefonkontakt.

Det skulle nog jag gjort om jag var hon.

Annars är det nog ganska troligt att hon var där för att hämta grejer el liknande, mannen har haft några dagar på sig att grubbla, retat upp sig, inbillat sig eller hört rykten om att hon träffat någon annan osv.

Sen när hon väl var där klarade han inte av att kontrollera sig o totalflippade.
Citera
2015-01-26, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han kanske vägrade att skriva på. Tyckte sig ha betalat nog med förlust av hustru, vardagslivet sedan länge mm. En påskrift hade lett till bodelning och efter det (6 mån.) skulle ingenting av hans forna liv och äktenskap finnas kvar. Allt skulle vara borta.
Med tanke på tempen och intensiteten på hennes twittrande och att detta beteende kanske vänt sig mot honom, kan han ha upplevt sig med "grepen mot halsen".

- Skriv på nu!
- Har du ringt mäklaren?
- Då får jag göra det!
- Nå?
- Jag kommer aldrig mer tillbaka. Fatta!

Hon hade ju börjat ett nytt liv och pengarna skulle komma väl till hands. För henne tillföra. För honom beröva.

Oerhört tragiskt för alla inblandade. Det finns ett 14-årigt äktenskap som referens, så någon slags stabilitet i det måste det ha funnits. Den som blir känslomässigt lämnad i relationen mår aldrig bra.
Hon har haft gott om tid att lämna in en ensidig ansökan om äktenskapsskillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Inget alternativt dråp?
Nej, bara mord. Men saken behöver inte alls vara densamma som brottsrubriceringen senare i målet.
Citera
2015-01-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon har haft gott om tid att lämna in en ensidig ansökan om äktenskapsskillnad.

Nej, bara mord. Men saken behöver inte alls vara densamma som brottsrubriceringen senare i målet.

Finns det ens inbillad tendens till våldsamhet från den ena partens sida så lämnar man nog inte in en ensidig ansökan som andra part. Både djur och barn finns dessutom med i bilden, mycket att riskera, mycket att förlora.
Citera
2015-01-26, 11:19
Medlem
Citat:
Nu har TR registrerat målet, mål nr B 551-15, saken: mord, misstänkt: US.

Orsaken till mord är att nu kan man säga till US att du kommer bli häktad för mord. Om US på något sätt är skyldigt till TS bortgång så vill man få honom rädd/nervös/uppgiven. Man ökar chansen till att US börjar prata och förklara sig.
Citera
2015-01-26, 11:27
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Orsaken till mord är att nu kan man säga till US att du kommer bli häktad för mord. Om US på något sätt är skyldigt till TS bortgång så vill man få honom rädd/nervös/uppgiven. Man ökar chansen till att US börjar prata och förklara sig.
Du tittar ganska mycket på deckare va?
Citera
2015-01-26, 11:34
Bannlyst
Citat:
Misstankegrad:
Maken befann sig i närheten av plånboken, dvs den döda kvinnan. På den grunden kan man inte utgå från att plånboken är stulen.
Nu har du virrat till det bäste Quarrel. Plånboken är ju mannen givetvis.....Så har det alltid varit och så lär det förbli....Snyft..
Citera
2015-01-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du tittar ganska mycket på deckare va?

Vad grundar du detta på?
Citera
2015-01-26, 11:58
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Vad grundar du detta på?
För att i verkligheten har inte rubriceringen mord något att göra med att sätta press på MGM.
Citera
2015-01-26, 11:58
Medlem
Efter ett så långt förhållande och dessutom barn med i bilden så är det nog knappast ett enkelt eller lättvindigt beslut att separera eller skiljas.
De kanske tog det stegvis, om inte annat för barnens skull.

Det faktum att US skriver att de är separerade, samt att de inte haft bråttom att ansöka om skilsmässa tycker jag snarare talar för att det inte var någon jättekonflikt. Sen kan det givetvis vara så att ena parten varit mer drivande i separationen och att den andra känt sig överkörd/sviken/lämnad. Jag upplever att de flesta separationer sällan är ömsesidiga eller utan någon form av konflikt, tyvärr.

Sen är det märkligt att US advokat inte vill uttala sig om hans inställning till brottet. Det får mig att tro att han på något sätt har med hennes bortgång att göra. Om det sen handlar om mord, dråp eller vållande till annans död får tiden utvisa. Men om han bara var vittne till en olyckshändelse borde han nekat och kanske blivit släppt efter förhör.

Edit: Förtydligade, bytte det fetade ordet för att undvika förvirring.
Senast redigerad av Boobbo 2015-01-26 kl. 12:14.
Citera
2015-01-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Efter ett så långt förhållande och dessutom barn med i bilden så är det nog knappast ett enkelt eller lättvindigt beslut att separera eller skiljas.
De kanske tog det stegvis, om inte annat för barnens skull.

Det faktum att US skriver att de är separerade och att de inte haft bråttom att ansöka om skilsmässa tycker jag snarare talar för att det inte var någon jättekonflikt. Sen kan det givetvis vara så att ena parten varit mer drivande i separationen och att den andra känt sig överkörd/sviken/lämnad. Jag upplever att de flesta separationer sällan är ömsesidiga eller utan någon form av konflikt, tyvärr.

Sen är det märkligt att US advokat inte vill uttala sig om hans inställning till brottet. Det får mig att tro att han på något sätt har med hennes bortgång att göra. Om det sen handlar om mord, dråp eller vållande till annans död får tiden utvisa. Men om han bara var vittne till en olyckshändelse borde han nekat och kanske blivit släppt efter förhör.

Vart har han skrivit följande?

"Det faktum att US skriver att de är separerade och att de inte haft bråttom att ansöka om skilsmässa tycker jag snarare talar för att det inte var någon jättekonflikt".
Citera
2015-01-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird

"Det faktum att US skriver att de är separerade och att de inte haft bråttom att ansöka om skilsmässa tycker jag snarare talar för att det inte var någon jättekonflikt".

Tydligen på Facebook skrev någon tidigare i tråden. Eller om det var på Badoo.
Att de inte haft bråttom med skilsmässa är min tolkning eftersom de separerade i december då TS flyttade till Uppsala (de kan ju ha "separerat" redan innan flytten) och att det ännu inte inkommit någon ansökan om skilsmässa till tingsrätten (vilket Quarrel kollat upp).
Citera
2015-01-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird

Tror det blev ett syftesfel i den meningen, ett faktum är att US skriver att de är separerade, exempelvis på Badoo. Ett annat faktum är att de inte verkar ha haft bråttom att ansöka om skilsmässa. (Inte att US skulle ha skrivit det sistnämnda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in