2015-01-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är orimligt att använda trådens placering i Flashbacks delforumhiererki som argument för att det måste röra sig om ett brott. Vi moderatorer flyttar trådar så gott vi kan, men vi är naturligtvis inte klärvoajanta, och vet inte mer om ett givet fall än vad användarna i tråden gör.

Förstår inte hur du kan tro att jag anser att ett brott är styrkt bara för att tråden ligger här? Däremot pekar allt i nuläget på att det rör sig om ett brott.
Och jag förstår fortfarande inte vitsen med att kritisera alla som spekulerar om ett brott i en brottstråd.
Citera
2015-01-26, 10:51
Moderator
blomvattnares avatar
Det är väl inte särskilt ovanligt att par separerar men väntar ett tag med att formellt inleda skilsmässan?
Citera
2015-01-26, 10:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är väl inte särskilt ovanligt att par separerar men väntar ett tag med att formellt inleda skilsmässan?
Det är väl inte heller särskilt ovanligt att par separerar tillfälligtvis.
Citera
2015-01-26, 10:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, av jourdomstolen. Attunda hade inte registrerat målet när jag fick svar.
Nu har TR registrerat målet, mål nr B 551-15, saken: mord, misstänkt: US.
Citera
2015-01-26, 10:55
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Men skilsmässor kan inte ske utan att domstolen får veta det.

Korrekt. Ber om ursäkt ifall jag uttryckte mig oklart.
Citera
2015-01-26, 10:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det är väl inte heller särskilt ovanligt att par separerar tillfälligtvis.
Nej, det är heller inte ovanligt.

Alltså. Detta par kan mycket väl ha separerat och planerat att skilja sig. Att en formell skilsmässa inte har inletts har ingen som helst betydelse, som jag ser det. Hon hade flyttat, och därmed tycks någon form av separation ha inletts.

Och då blir det ju oundvikligen spekulationer i stil med "var de oense om separationen?". Kan denna oenighet ha utlöst ett mord eller dråp?
Citera
2015-01-26, 10:58
Medlem
Lost-Souls avatar
Att MGM och offret fortfarande är vänner på Facebook tyder på att det inte varit någon större konflikt dem emellan. FB-vänskapen brukar ju vara det första som ryker vid konflikt i samband med separation.

Jag tippar på att oddsen är runt 50/50 för mord/olycka.
Citera
2015-01-26, 11:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Att MGM och offret fortfarande är vänner på Facebook tyder på att det inte varit någon större konflikt dem emellan. FB-vänskapen brukar ju vara det första som ryker vid konflikt i samband med separation.

Ja, eller också sa hon till honom att hon valde att flytta "på prov" eller för att hon behövde en stunds space för sig själv - för att undvika våldsamheter eller bråk vid själva separationen - och hon nu först presenterade honom med att hon tänkte skiljas ...

Har inte förhållandet varit klockrent utan han visat svartsjuka/våldstendenser etc är ju en rekommendation att man tar sig bort först och inleder den formella separationen i ett senare skede - just för att minska risken för våld/aggressivitet osv..

Om de nu valt att träffats ute - på neutral plats - så talar ju det för att hon kanske inte var bekväm med att prata med honom inomhus i deras tidigare gemensamma bostad..

Väninnan har ju sagt att GM var med TS vid bryggan när hon ringde väninnan .. (om uppgiften stämmer vet vi ju dock inte)

Edit:
Att de inte sagt upp bekanskapen på Facebook säger ingenting - de är få av mina separerade vänner som inte har kvar den kontakten fast de inte ens pratar med varandra irl (av olika skäl).
Alla vill inte skylta med sina känslor - och TS verkar ha varit ganska restriktiv med att vara privat på sin F-book.
Senast redigerad av micro113 2015-01-26 kl. 11:07.
Citera
2015-01-26, 11:06
Medlem
Citat:

Utan att lägga någon värdering i oddsen: Facebookvänskapen säger ingenting om eventuella konflikter. Kan likväl visa på en allvarlig konflikt som gör att en av parterna inte vågar klippa kontakten.
Citera
2015-01-26, 11:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Men skilsmässor kan inte ske utan att domstolen får veta det.

Han kanske vägrade att skriva på. Tyckte sig ha betalat nog med förlust av hustru, vardagslivet sedan länge mm. En påskrift hade lett till bodelning och efter det (6 mån.) skulle ingenting av hans forna liv och äktenskap finnas kvar. Allt skulle vara borta.
Med tanke på tempen och intensiteten på hennes twittrande och att detta beteende kanske vänt sig mot honom, kan han ha upplevt sig med "grepen mot halsen".

- Skriv på nu!
- Har du ringt mäklaren?
- Då får jag göra det!
- Nå?
- Jag kommer aldrig mer tillbaka. Fatta!

Hon hade ju börjat ett nytt liv och pengarna skulle komma väl till hands. För henne tillföra. För honom beröva.

Oerhört tragiskt för alla inblandade. Det finns ett 14-årigt äktenskap som referens, så någon slags stabilitet i det måste det ha funnits. Den som blir känslomässigt lämnad i relationen mår aldrig bra.
Citera
2015-01-26, 11:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Nu har TR registrerat målet, mål nr B 551-15, saken: mord, misstänkt: US.

Inget alternativt dråp?
Citera
2015-01-26, 11:08
Medlem
second2opinions avatar
Citat:

Det fetade. Det tyder inte på avsaknad av större konflikt. Snarare på t.ex. hänsyn till barnen eller att han velat hålla sig informerad om hennes uppdateringar och hon inte brytt sig om vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in