Citat:
Ursprungligen postat av
DuranDuran
Kan någon vara snälla och hjälpa mig, kan ta det via PM.
Jag vill att en person ska överföra till mig ett par bitcoins, h@n ska inte veta vem jag är och ska inte kunna spåra mig.
Hur ska jag gå tillväga?
Jag öppnar ett konto, H@n också. Jag får bitcoinsen skickade. Hur gör jag sen? Att ta ut via banken låter för osäkert tycke rjag men det kanske inte är det.
Vill liksom ha en lätt och enkel guide. Kort sagt. Jag vill få bitcoins skickade och ta ut till pengar. Så anonymt som möjligt.
dehär med anonymitet.. alltså just den transaktionen dina BTC -> SEK blir svårt att vara anonym, eftersom tex FYBSE.se använder sig av bla Swish för att köpa BTC av dig.
och Swish är ju direkt kopplad till din identitet.
Så jag har ingen aning om hur man säljer bitcoins för pengar, utan att avslöja sin identitet.
Däremot vet ju inte personen i fråga vem du är, om du ger han/hon din wallet - så hon/han kommer ju aldrig veta vem du är.
EDIT:
jag läste i en annan tråd om att Fybse verkar använda lite shady metoder för att betala ut dina BTC i pengar - så jag vet inte.
Dessutom är jag själv riktigt ny på BTC, men å andra sidan hade jag aldrig tanken att ta ut dom i pengar - utan använda dom till att köpa godis, choklad, socker o sånt.