2015-01-25, 21:36
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Vad tror du det handlar om?
Ingen aning. Man ska nog akta sig för att hajpa upp det för mycket. Då riskerar man att bli besviken. Jag kommer ihåg att Bitpay hintade om en stor nyhet för ett halvår sen eller så, och sedan handlade det bara om något samarbete med något företag, och jag kommer inte ens ihåg detaljerna nu. Det kan vara något liknande nu.

Å andra sidan så brukar Coinbase vara rätt tystlåtna annars. Så det faktum att man faktiskt lägger upp en nedräkning på sin hemsida och spelar på Bitcoin-communityts "to the moon"-meme tyder på något utöver det vanliga. Dessutom talar timingen med rekordsatsningen i VC-pengar till Coinbase för samma sak. Man fick ju nyligen 75 miljoner USD och det är en lågoddsare att det handlar om något projekt med dessa pengar.

Jag tänker dock inte spekulera i vad det handlar om mer än så, för jag kommer med största sannolikhet bara ha fel. Jag känner mig optimistisk, men har vetskapen att det kan vara en överhajpad flopp. I vliket fall som helst lär det absolut inte skada att hålla ett extra öga på nyhetsrapporteringen runt klockan tre i morgon.
Citera
2015-01-25, 21:39
Medlem
vanillatrillaas avatar
Kanske kommer nasa börjar acceptera BTC

skämt o sido..

Xapo gjorde väl något nyligen med någon satellit i rymden som skulle skydda vaults eller något. (Minns inte alls faktiskt)

Kanske coinbase gör något liknande vem vet
Senast redigerad av vanillatrillaa 2015-01-25 kl. 21:47.
Citera
2015-01-25, 22:23
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ingen aning. Man ska nog akta sig för att hajpa upp det för mycket. Då riskerar man att bli besviken. Jag kommer ihåg att Bitpay hintade om en stor nyhet för ett halvår sen eller så, och sedan handlade det bara om något samarbete med något företag, och jag kommer inte ens ihåg detaljerna nu. Det kan vara något liknande nu.

Å andra sidan så brukar Coinbase vara rätt tystlåtna annars. Så det faktum att man faktiskt lägger upp en nedräkning på sin hemsida och spelar på Bitcoin-communityts "to the moon"-meme tyder på något utöver det vanliga. Dessutom talar timingen med rekordsatsningen i VC-pengar till Coinbase för samma sak. Man fick ju nyligen 75 miljoner USD och det är en lågoddsare att det handlar om något projekt med dessa pengar.

Jag tänker dock inte spekulera i vad det handlar om mer än så, för jag kommer med största sannolikhet bara ha fel. Jag känner mig optimistisk, men har vetskapen att det kan vara en överhajpad flopp. I vliket fall som helst lär det absolut inte skada att hålla ett extra öga på nyhetsrapporteringen runt klockan tre i morgon.
Känns som det måste ligga tyngd bakom detta. Tror inte de skulle spela på The MOOn annars.

Men som sagt, man vet ju aldrig! många spekulerar i en ETF.
Citera
2015-01-25, 23:11
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Det är troligtvis det här:
http://www.wsj.com/articles/first-u-s-bitcoin-exchange-set-to-open-1422221641

Googla på rubriken så kommer man förbi paywallen.
Citera
2015-01-26, 05:45
Medlem
Snart 300$.
Citera
2015-01-26, 07:36
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamwater
Snart 300$.

detta är helt galet hur snabbt mina små 1200 har vuxit.
jag var grym som satte in dom den 19e jan
Citera
2015-01-26, 08:07
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Man fick ju nyligen 75 miljoner USD och det är en lågoddsare att det handlar om något projekt med dessa pengar

Då tänker jag spontant att dessa 75 miljoner redan är inbakade i kursen
och där högsta avkastningen på kort sikt kommer ske fram tills att nyheten släpps.
För att sedan dippa nedåt något.

Å andra sidan har jag inte en jävla aning, så kommer sitta redo på säljknappen.
Citera
2015-01-26, 08:27
Medlem
DuranDurans avatar
Kan någon vara snälla och hjälpa mig, kan ta det via PM.

Jag vill att en person ska överföra till mig ett par bitcoins, h@n ska inte veta vem jag är och ska inte kunna spåra mig.
Hur ska jag gå tillväga?

Jag öppnar ett konto, H@n också. Jag får bitcoinsen skickade. Hur gör jag sen? Att ta ut via banken låter för osäkert tycke rjag men det kanske inte är det.

Vill liksom ha en lätt och enkel guide. Kort sagt. Jag vill få bitcoins skickade och ta ut till pengar. Så anonymt som möjligt.
Citera
2015-01-26, 08:48
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Kan någon vara snälla och hjälpa mig, kan ta det via PM.

Jag vill att en person ska överföra till mig ett par bitcoins, h@n ska inte veta vem jag är och ska inte kunna spåra mig.
Hur ska jag gå tillväga?

Jag öppnar ett konto, H@n också. Jag får bitcoinsen skickade. Hur gör jag sen? Att ta ut via banken låter för osäkert tycke rjag men det kanske inte är det.

Vill liksom ha en lätt och enkel guide. Kort sagt. Jag vill få bitcoins skickade och ta ut till pengar. Så anonymt som möjligt.

dehär med anonymitet.. alltså just den transaktionen dina BTC -> SEK blir svårt att vara anonym, eftersom tex FYBSE.se använder sig av bla Swish för att köpa BTC av dig.
och Swish är ju direkt kopplad till din identitet.

Så jag har ingen aning om hur man säljer bitcoins för pengar, utan att avslöja sin identitet.

Däremot vet ju inte personen i fråga vem du är, om du ger han/hon din wallet - så hon/han kommer ju aldrig veta vem du är.

EDIT:
jag läste i en annan tråd om att Fybse verkar använda lite shady metoder för att betala ut dina BTC i pengar - så jag vet inte.
Dessutom är jag själv riktigt ny på BTC, men å andra sidan hade jag aldrig tanken att ta ut dom i pengar - utan använda dom till att köpa godis, choklad, socker o sånt.
Senast redigerad av J.Booze 2015-01-26 kl. 08:51.
Citera
2015-01-26, 08:54
Medlem
J.Boozes avatar
Nu jävlar vad den stiger!!!!

http://www.coindesk.com/price/
Citera
2015-01-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
detta är helt galet hur snabbt mina små 1200 har vuxit.
jag var grym som satte in dom den 19e jan

Hittills har jag förlorat ca 20000 kr (allt som allt), det är alltid positivt att den stiger just nu. Känns precis som förra uppgången för ca ett år sedan då den steg till 1000 USD+.
Citera
2015-01-26, 09:03
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westeros
Hittills har jag förlorat ca 20000 kr (allt som allt), det är alltid positivt att den stiger just nu. Känns precis som förra uppgången för ca ett år sedan då den steg till 1000 USD+.

på vilket sätt har du förlorat - du menar att du inte har coinsen kvar?
att du sålt dom vid fel tillfälle?

eller hur menar du att du förlorat?
jag fattar inte riktigt hur man kan förlora om man tex har

1 BTC 1 jan 2013 som är värd säg 200 dollar.

ett år senare säger vi att den är värd 100 dollar.

och ett år senare igen är den värd 300 dollar.

så på vilket sätt har du förlorat 20000? Jag är nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in