Citat:
Ursprungligen postat av
G.Sjoberg
Vet inte riktigt vad man ska säga. Senaste matcherna har jag spelat fizz eller morde. Alltid minst 15kills och mindre än 10 deaths.. 25/4/12 22/10/18 etc etc etc. Jag vinner min lane, snowballar utav bara i helvete. Men vi förklorar. Antingen går någon afk, eller så är vår junglare så oduglig. Vi hade en jarvan, 25 minuter i gamet: 0/0/0. Det är oacceptabelt bara.
Jag vann 4 av mina matcher för att se var jag hamnar. Jag var G1 förra säsongen, är S3 nu och gissa vad? Förlorar hela tiden.
Kör jag jungle för att försöka ändra gamet så funkar det skitbra! Bot, mid eller top feedas järnet, men av någon anledning hamnar man med t.ex en adc som står och väntar på att alla ska dö.
Summa sumarium, jag har RIKTIGT dåliga matcher ibland. Men herregud, jag förtjänar inte detta.
Jag får i stort sett varje match honorable opponent, jag får även folk som alltid säger "how the fuck do you do that" "How do you land your skillshots every time?"
Ett game där jag körde blitz, jag landade 100% av alla mina shots. Men det hjälper inte. ADC:n flamar mig för att han tycker inte att jag ska pulla utan att blitz är gjord för sin ulty...........!
Så, summa sumarium:
Någon som vill duolana i ranked? Skype är ett stort plus. Jag spelar allt UTOM adc..
Jag tror du tänker lite bakfram här. Du hör uppenbarligen hemma i högre Elo i lane än din motståndare, därför vinnare du farm och kills. Men om du konsekvent har mer guld än alla andra och ändå förlorar så har du svårt att bära ditt lag. Det är det du måste träna på om du vill klättra. Att ta till vara på det överläge du skaffar dig i lane.
Dom gubbarna du spelar är du kanske bäst på i lane, men det finns troligen andra champs som du inte dominerar lanephasen lika mkt men är bättre på i teamfighter.
Sen gäller det såklart att inte gå in i god mode i huvudet och alltid dö först genom att tradea dig mot en kill som har 30% mindre guld än dig. Lätt att det händer. Och då förlorar ni nog den fighten. Även om du tar dig in och ut med en svag kill, måste du lämna fighten för att gå hem så är det fortfarande inte värt det.
Tankeperspektivet ska alltid vara att maximera lagets styrka när det är samlat.
Även om några har misslyckats i lane.