2015-03-27, 10:45
Medlem
vanligvaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Ja dra åt helvete. Hur kommer jag ifrån silver 5?

Spelar ingen roll vilken champ jag pickar eller vad jag gör in-game.

"I hope your mom gets cancer" typ varje match...Varför måste 90 % av alla LoL-spelare vara så sjukt otrevliga och efterblivna.
Tja jag var diamond 3 förra säsongen och kan ge mitt bästa tips till dig som jag använder mig mycket utav för flame tär på psyket. DIREKT och då menar jag DIREKT när du ser någon som är toxic, MUTE, svårare än så är det inte. Du mutear och kan njuta av spelet medans han som är toxic kommer vara kvar i den elon med tanke på hans attityd. MUTE MUTE MUTE.
Citera
2015-03-30, 13:24
Medlem
Lixxor: Du kan omöjligt ligga på 74% winrate och få 10LP för vinst och minus 30 för förlust. Winrate på 74% efter säg 100+ games är otroligt sällsynt. De bästa ligger på 60-70% och en median guld-spelare på kring 50. Allt över 50 är hyffsat. 74% skulle innebära att du har 200 spelade games varav 148 är vinster och 52 förluster. Det stämmer inte.

Lyckades själv med bedriften att gå från D5 på min smurf, vann 8/10 placements och hamnade i Guld 3. Visst, man tar sig snabbt upp igen men systemet är ju broken om man inte spelat på ett tag. Jag tycker det var bättre med ELO, men det är för litet för detta spel, och det är därför vi blivit större än exempelvis DoTA.
Citera
2015-06-18, 01:42
Medlem
Något tips på hur man kan carria på bästa sätt i silver?
Citera
2015-08-03, 16:04
Bannlyst
Kan någon svara varför jag 9 av 10 får folk som lämnar gamet eller trollar?
Är fast i silver 3/4.
Citera
2015-08-03, 16:24
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellder

Ta en cleanup-champ/assassin typ Yi eller Akali. Vinn din lane hårt och roama, alternativt ganka hårt om du junglar. Ta alla kills! Peppa ditt lag och se till att ni tar varje dragon.
Citera
2015-08-04, 14:51
Medlem
Citat:

Det finns inget magiskt tips. Är diamond 1 och kommer ihåg när jag själv var silver och trodde det fanns något magiskt tips för att vinna, det gör inte det.

Handlar helt enkelt om att bli bättre. Mitt största råd är att du bara fokuserar på dig själv och skiter i dina teammates. Klandra bara dig själv.

Jag har boostat accounts från bronze 4 till diamond 5 och på hela den sträckan vilket är typ 55-60 games förlorade jag 3-4 games. I silver, om du är tillräckligt bra så spelar det inte ens någon roll om du har en afk, du kan vinna 4vs5 enkelt.

Det kan vara svårt att se sina egna misstag eller vad man kan göra bättre dock och fastna. Om du har någon kompis som är högre än dig själv be han specca nåt game och fråga vad du kan göra bättre. Alternativt, köp coaching lektioner (jag säljer ifall du är intresserad).
Senast redigerad av Echo-93 2015-08-04 kl. 14:57.
Citera
2015-08-05, 10:37
Medlem
Punaviivas avatar
Citat:
Ta Master Yi, bygg full damage och gå 20-5 varje game.
Citera
2015-08-05, 11:24
Medlem
FIAF97s avatar
Citat:
Spela champions som motståndarlagen i de här divisionerna inte kan hantera, som Fiora, Yi, Akali. Enkla att spela och enkla att bli feedad med.

Om du spelar Akali tex så ska du roama mycket då folk har någon tendens att glömma Calla SS, vilket gör det sjukt enkelt att få kills på andra lanes.

Om du inte redan gör det så måste du även kunna vänta ut dina spells för att dodga eventuella enemyspells med exempelvis Yi's Q. Du tänker förmodligen redan på detta men finns många som inte tänker på detta!
Citera
2015-08-05, 12:40
Medlem
Punaviivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIAF97
Spela champions som motståndarlagen i de här divisionerna inte kan hantera, som Fiora, Yi, Akali. Enkla att spela och enkla att bli feedad med.

Om du spelar Akali tex så ska du roama mycket då folk har någon tendens att glömma Calla SS, vilket gör det sjukt enkelt att få kills på andra lanes.

Om du inte redan gör det så måste du även kunna vänta ut dina spells för att dodga eventuella enemyspells med exempelvis Yi's Q. Du tänker förmodligen redan på detta men finns många som inte tänker på detta!
Exakt, det enklaste sättet att vinna är att spela cheese-champions, typ Yi, Kata, Akali, även Vayne om du faktiskt kan lira henne.
Citera
2015-08-16, 13:00
Bannlyst
Är dessa champion bra att maina för att komma ur silver (är i silver 1): mid: malzahar, kennen
top: rumble, trynda, nasus, teemo
jungle: zac, fiddlesticks
adc: kennen, corki, tristana
sup: veigar, morgana, thresh, lulu
Tror att det funkar att maina dessa champions till guld, åtminstone?
Citera
2015-08-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Är dessa champion bra att maina för att komma ur silver (är i silver 1): mid: malzahar, kennen
top: rumble, trynda, nasus, teemo
jungle: zac, fiddlesticks
adc: kennen, corki, tristana
sup: veigar, morgana, thresh, lulu
Tror att det funkar att maina dessa champions till guld, åtminstone?

Haha nej, glöm fiddle, veigar som support, teemo top, nasus och trynda är inte så starka i denna meta just nu, och glöm zac.

Rumble top är bra om du kan köra, kennen malza kan vara bra att carria med men malza är enkel att countra. Kennen adc? wtf.

Btw jag är plat
Citera
2015-08-16, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Haha nej, glöm fiddle, veigar som support, teemo top, nasus och trynda är inte så starka i denna meta just nu, och glöm zac.

Rumble top är bra om du kan köra, kennen malza kan vara bra att carria med men malza är enkel att countra. Kennen adc? wtf.

Btw jag är plat
Just att spela veigar sup, och kennen adc trodde jag förekom i plat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in