2015-01-24, 15:44
Medlem
WalterSullivans avatar
Fortfarande slut hos Arminius och inte finns på den Adlibris, var kan man hitta den "bättre" versionen som inte har Schöns förord?
Citera
2015-01-24, 16:44
Medlem
Halloween2s avatar
Kul tråd. Beställde den från mitt lokala bibliotek. Tog ett tag att hitta den men har den nu väntandes på mig, får gå dit på måndag om jag orkar, verkar vara en riktigt intressant bok iallafall
Citera
2015-01-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Fortfarande slut hos Arminius och inte finns på den Adlibris, var kan man hitta den "bättre" versionen som inte har Schöns förord?
Du kan ju alltid göra en efterfrågan och be dem köpa in fler exemplar till lagret.
Citera
2015-01-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Du kan ju alltid göra en efterfrågan och be dem köpa in fler exemplar till lagret.

Det kan dom knappast, det är slutsåld. Det finns inte att köpa någonstans. Tror inte ens att förlaget som gav ut den finns kvar idag.
Citera
2015-08-07, 13:49
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren

Jag gjorde själv precis just detta, inte ens den nyare utgåvan med schöns förord finns hos deras leverantör längre.

Är det någon här som vet någonstans där man kan få tag i någon av dessa böcker som snackas om här? Nyare utgåvan, äldre utgåvor, spelar ingen större roll.
Citera
2015-08-07, 21:20
Medlem
Dorniers avatar
Den senaste utgåvan med titeln "Berlins sista timmar" finns på vissa bibliotek, så du kan alltid leta på nätet efter nån bibbla som har den och låna hem boken därifrån.

Edit: nån hade visst redan nämnt bibliotek som ett alternativ.
Citera
2015-08-07, 21:26
Medlem
Dorniers avatar
Finns just nu på tradera.

http://www.tradera.com/item/292215/2...s-sista-timmar
Citera
2015-08-07, 23:48
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Finns just nu på tradera.

http://www.tradera.com/item/292215/2...s-sista-timmar

Den är inte ändrad eller "pk-iserad" på nåt sätt förutom förordet?
Citera
2015-12-12, 21:30
Medlem
Dorniers avatar
Ok, jag har nu jämfört Bosse Schöns utgåva av Ragnarök, alltså Berlins sista timmar, med mitt original från 1946.

Det är faktiskt lite små ändringar här och där, och även lite som är uteblivet från originalet. Bosse Schön har alltså inte publicerat boken i sitt originalutförande.

Om jag orkar så ska jag scanna in hela boken Ragnarök så den blir tillgänglig för alla.
Citera
2015-12-12, 21:35
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ok, jag har nu jämfört Bosse Schöns utgåva av Ragnarök, alltså Berlins sista timmar, med mitt original från 1946.

Det är faktiskt lite små ändringar här och där, och även lite som är uteblivet från originalet. Bosse Schön har alltså inte publicerat boken i sitt originalutförande.

Om jag orkar så ska jag scanna in hela boken Ragnarök så den blir tillgänglig för alla.
Skulle vara guld. Har läst den engelska utgåvan "Twilight of the gods" men skulle gärna läsa den på svenska.
Citera
2021-01-25, 11:29
Medlem
Citat:

Orkar du nu?
Citera
2021-01-25, 21:02
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Orkar du nu?

Absolut, jag ska fixa det i år, borde gjort det för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in