2013-08-02, 20:28
Medlem
Orjisols avatar
Riktigt bra bok! Ska köpa den svenska versionen har bara läst den på engelska, det var det enda som fanns att få tag på.
Citera
2013-08-07, 17:00
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingabalk
Den verkar vara slutsåld hos Arminius, http://www.arminius.se/wallin-erik-b...ta-timmar.html
Skicka ett mejl och fråga när dem får in fler exemplar?

Arminius verkar vara en aning dött, semester möjligtvis? Beställde till mina legionärer den 28e juli, har inte hört nåt av dem sen det
Citera
2013-08-08, 08:52
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Arminius verkar vara en aning dött, semester möjligtvis? Beställde till mina legionärer den 28e juli, har inte hört nåt av dem sen det
Jag har för mig att någon skrev i Svenskarnas Parti tråden att förseningar kunde bero på Nordisk Vision.
Citera
2013-08-08, 12:29
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Jag har för mig att någon skrev i Svenskarnas Parti tråden att förseningar kunde bero på Nordisk Vision.

Ja, det kan nog vara så. Paketet är påväg i alla fall. Andra upplagan av Ragnarök var ute på tradera men budet slutade på 680 riksdaler vilket man kan tycka var lite väl mastigt.
Citera
2013-08-11, 22:19
Medlem
Dorniers avatar
Berlins sista timmar (alltså nyutgåvan av Ragnarök) finns på vissa bibliotek, för den som inte kan få tag i boken på annat sätt.

Jag lovade förresten kolla med min originalutgåva om det saknades nåt kapitel i nytrycket, har inte fått tummen ur än att göra detta, men det kommer snart.
Citera
2013-08-27, 17:43
Medlem
8814s avatar
http://fyndiq.se/sok/?q=berlins+sist...s-sista-timmar

Där har ni boys, fram med plånböckerna nu
Citera
2013-08-27, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
http://fyndiq.se/sok/?q=berlins+sist...s-sista-timmar

Där har ni boys, fram med plånböckerna nu
Jag har den varianten tror jag. Spännande bok helt klart, men förordet är lite väl tendentiöst för min smak har jag för mig.
Citera
2013-08-27, 19:41
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag har den varianten tror jag. Spännande bok helt klart, men förordet är lite väl tendentiöst för min smak har jag för mig.

Mjo det är ju en 60 skidor eller så man behöver ta sig igenom för att komma till självaste Ragnarök.
Citera
2013-10-10, 11:09
Medlem
Såg att den inbundna fjärde upplagan från år 2004 finns på Tradera nu. Den kompletta utan Schön.
Citera
2014-07-30, 23:05
Medlem
Recycles avatar
Hej tänkte bara rekommendera Svenskarna Som Stred För Hitler på youtube. Men det har ni självklart redan sett men omförmodan någon skulle missat så finns det på youtube.
Citera
2014-08-09, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recycle
Hej tänkte bara rekommendera Svenskarna Som Stred För Hitler på youtube. Men det har ni självklart redan sett men omförmodan någon skulle missat så finns det på youtube.

Vad är det för bra med den? Den är väl uppbyggd kring intervjuer med den där mytomanen?
Citera
2014-08-26, 20:02
Medlem
Recycles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vad är det för bra med den? Den är väl uppbyggd kring intervjuer med den där mytomanen?

Jovisst är en av dem mytomannen men man får väll spola förbi det. Ändå bra dokumentär tycker jag. Rätt amatörmässigt gjord visst men den enda dokumentären om Svenskar som varit med i Waffen SS så det är väll värt,

Har nyss läst den där nyutgåvan av Ragnarök riktigt bra rekommenderas. Rekommenderar också från Östfronten intet nytt av Erich Maria ReMarque , riktigt bra berättad men väldigt otäck känner verkligen skräcken i skyttegravarna och dessa 18 åringar som dör som flugor eftersom de inte känner igen ljuden från artilleriet var det ska smälla osv. citat från boken :

" Ingen av oss är mer än tjugo år. Men unga? Ungdom? Det var längesedan. Vi är gamla människor "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in