Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Du tycker det är bra alltså? du välkomnar ju krav på arenor också,det är klart AIK uppfyller ju kraven, men tänk om dom inför samma regler i HA då är det ju hälften av klubbarna som inte uppfyller kraven, hur fasen ska asplöven som ex få 4000 sittplatser? och jag lovar det kommer komma, dom gör allt för att stänga SHL.
hockeyn under SHL kommer dö ut , till och med dom trognaste fansen kommer sluta gå på matcherna.
Man kan ju hoppas det iaf. Har personligen aldrig sett charmen med Elitserien (vägrar kalla det för SHL).
Allsvenskan känns mer äkta. Det är lite mer kallt, "bonnigt", gruffigt och inte så jävla modernt och nyskapande överallt. Förstår inte vad nya moderna arenor och sånt trams har med hockeyn att göra.
Låter som en gammal gubbe, vilket jag inte är. Men jag är allergisk mot sånt som förstör sporten.
Som någon tidigare skrev så skulle det ju vara underbart med en bojkott av matcher (Elitserien till div.4) runt om i landet. Att fansen ställer sig på samma sida och visar att man inte går med på vad som helst. Dock känns det mer som ett önsketänkande.