2015-01-24, 14:07
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Läst lite rykten om ännu en härlig regel som de kompetenta gubbarna i SHL och ishockeyförbundet vill införa, nämligen att SHL-klubbarna fritt ska kunna plocka kontrakterade spelare från Allsvenskan innan Augusti.

Vad tycker vi om detta? Själv skulle jag om detta införs gärna se en total bojkott av samtliga fans i Sverige. 0 i publiksnitt från SHL till Division 4 tills det blir ett slut på all idioti. Tyvärr tycker inte alla som jag.
Avtal i sig är inte fel. Bättre få betalt än att spelare går gratis med SHL klausul som alla ändå har. Problemet är datumet augusti vilket är vidrigt långt in på silly season.
Citera
2015-01-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Avtal i sig är inte fel. Bättre få betalt än att spelare går gratis med SHL klausul som alla ändå har. Problemet är datumet augusti vilket är vidrigt långt in på silly season.

Du tycker det är bra alltså? du välkomnar ju krav på arenor också,det är klart AIK uppfyller ju kraven, men tänk om dom inför samma regler i HA då är det ju hälften av klubbarna som inte uppfyller kraven, hur fasen ska asplöven som ex få 4000 sittplatser? och jag lovar det kommer komma, dom gör allt för att stänga SHL.
hockeyn under SHL kommer dö ut , till och med dom trognaste fansen kommer sluta gå på matcherna.
Citera
2015-01-24, 16:16
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Du tycker det är bra alltså? du välkomnar ju krav på arenor också,det är klart AIK uppfyller ju kraven, men tänk om dom inför samma regler i HA då är det ju hälften av klubbarna som inte uppfyller kraven, hur fasen ska asplöven som ex få 4000 sittplatser? och jag lovar det kommer komma, dom gör allt för att stänga SHL.
hockeyn under SHL kommer dö ut , till och med dom trognaste fansen kommer sluta gå på matcherna.

Man kan ju hoppas det iaf. Har personligen aldrig sett charmen med Elitserien (vägrar kalla det för SHL).
Allsvenskan känns mer äkta. Det är lite mer kallt, "bonnigt", gruffigt och inte så jävla modernt och nyskapande överallt. Förstår inte vad nya moderna arenor och sånt trams har med hockeyn att göra.
Låter som en gammal gubbe, vilket jag inte är. Men jag är allergisk mot sånt som förstör sporten.

Som någon tidigare skrev så skulle det ju vara underbart med en bojkott av matcher (Elitserien till div.4) runt om i landet. Att fansen ställer sig på samma sida och visar att man inte går med på vad som helst. Dock känns det mer som ett önsketänkande.
Citera
2015-01-24, 17:29
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast du borde väl vara smart nog att inse att shl och allsvenskan inte kommer ha samma krav? Säg att allsvenskan har krav på 1 mille och 2500 totalt, 1000 sitt tex.

Sedan att jag tycker de är bra att allsvenska klubbar får betalt för sina spelare? Ja. Men ska shl kunna plocka spelare fram till augusti? Nej. De bör vara sista juni. Men det borde du fattat redan när du läste inlägget du citerade om du kan läsa dvs.
Citera
2015-01-24, 19:49
Bannlyst
Kallade Håkan Södergren nyss Malmö en rik stad?
Citera
2015-01-24, 21:13
Medlem
Elitserien sålde sin själ , nu gör hockeyalsvenskan samma sak.
Hur fan tänker de som styr svensk hockey när de gör dessa beslut.
Att få ta spelare från en serie bara så där?
Idioter.
Citera
2015-01-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Fast du borde väl vara smart nog att inse att shl och allsvenskan inte kommer ha samma krav? Säg att allsvenskan har krav på 1 mille och 2500 totalt, 1000 sitt tex.

Sedan att jag tycker de är bra att allsvenska klubbar får betalt för sina spelare? Ja. Men ska shl kunna plocka spelare fram till augusti? Nej. De bör vara sista juni. Men det borde du fattat redan när du läste inlägget du citerade om du kan läsa dvs.

Det pratas om något liknande , pratas om att vår arena har för lite sittplatser, och arenan i umeå har ju typ 3300 i sitt eller någonting, så måste läggas på en 2-300 sittplatser, och då förstår du ju att kravet verkar ligga på 3500
Citera
2015-01-24, 22:25
Medlem
Brynäs och Leksand körde en gemensam protest mot SHL ikväll, Leksand hade uppe en banderoll "ingen spänning ingen stämning" och bägge klackarna var tysta 5 min under andra periodens början .
Sen satte båda klackarna upp en banderoll med texten "vi kommer alltid va fler än er "
samtidigt som Brynäs klacken skrek SHL och leksingarna svarade hockeymördare, bra aktion.
Antar dom syftade på det nya seriesystemet som träder i kraft.
Citera
2015-01-25, 06:31
Medlem
pokemontrainers avatar
Inte hunnit skriva av mig gällande dem nya kraven från SHL.

Det är så JÄVLA löjligt, argumenten VDn har är ju så efterblivet att jag seriöst har börjat fundera hur han kan sitta på den posten.
Det är så ointilligent och genomskinligt, vad fan är det dem vill uppnå? Att SHL ska bli som NHL? För det kommer fan _ALDRIG_ att ske.
Jag hoppas att klubbarna i HA kommer knyta näven i fickan, det här är fan inte acceptabelt.

Om du Stefan som är VD läser det här, eller någon från liganämnden, så vill jag bara säga att era namn kommer bli memorerade på ett jävligt negativt sätt - dem som dödade svensk hockey.

SHL HOCKEYMÖRDARE
Citera
2015-01-25, 12:48
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Och passande nog går HA:s VD i pension efter säsongen. Jävla pajas.
Citera
2015-01-25, 13:00
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Och passande nog går HA:s VD i pension efter säsongen. Jävla pajas.
Vilken JÄVLA IDIOT som går i pension vid 65, fyfan säger jag!!! undrar vem som är idioten.
Citera
2015-01-25, 13:20
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Vilken JÄVLA IDIOT som går i pension vid 65, fyfan säger jag!!! undrar vem som är idioten.
Bengtsson, Lindgren, förbundet och alla andra som förstör mitt favoritintresse naturligtvis. De inser inte att de håller på att förstöra allt som faktiskt är bra med svensk hockey och i förlängningen sporten i stort.

Jävligt passande att gå i pension just efter man tagit det överlägset sämsta beslutet för svensk idrott i mannaminne. Oavsett ålder. Ser man dessutom till moras och khks uttalanden så verkar det inte ens vara ett dugg förankrat bland föreningarna. Gissar att han knappast kommer behöva köa och betala i periodpauserna för att få sig sin kaffe och mazarin i LLA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in