2015-01-23, 19:23
Medlem
€rics avatar
Att ha arenakrav i sig är inte fel, problemet är att man ALDRIG kan säga det en eller två säsonger innan. Minst 3 säsonger innan regeln går blir aktuell bör den slås igenom.

Hörde förövrigt att timrå konkar på måndag. Inget jag vill lova dock, då jag inte själv pratade med förstakällan.
Citera
2015-01-23, 20:18
Medlem
VIK hockey klarar inte av publikkravet och i Västerås är det säkert politiskt självmord att kommunen ska gå in och bygga en arena för tiotals miljoner när vägarna faller sönder.
Citera
2015-01-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Att ha arenakrav i sig är inte fel, problemet är att man ALDRIG kan säga det en eller två säsonger innan. Minst 3 säsonger innan regeln går blir aktuell bör den slås igenom.

Hörde förövrigt att timrå konkar på måndag. Inget jag vill lova dock, då jag inte själv pratade med förstakällan.

Mångmiljonären som skulle hjälpa dem då? Kan bli en intressant serieavslutning om båda lagen med ekonomiska problem går i konkurs.
Citera
2015-01-23, 22:35
Medlem
MangoChutneys avatar
Så där ja, där tog BIK segersvit slut. Dags för Malmö att inledda en ny svit nu, ta tillbaka serieledningen och befästa den.

De nya arena och ekonomikraven på SHL-lagen är i högsta grad relevanta och nödvändiga. Frågan är snarare om inte kravet på eget kapital är för lågt ställt. Sedan bör det inte vara långt borta att man ställer liknande typ av krav på lagen som spelar i HA, säg 1 mille i eget kapital och en arena som tar minst 2500 åskådare varav minst 2000 sittande. Dagens krav är patetiska och alldeles för lågt ställda...
Citera
2015-01-23, 22:42
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Mångmiljonären som skulle hjälpa dem då? Kan bli en intressant serieavslutning om båda lagen med ekonomiska problem går i konkurs.
Han vill inte köpa arenan för välgörenhet utan för att tjäna pengar.
Citera
2015-01-23, 22:48
Medlem
Citat:
VIK hockey klarar inte av publikkravet och i Västerås är det säkert politiskt självmord att kommunen ska gå in och bygga en arena för tiotals miljoner när vägarna faller sönder.

Ja det är väl inte bara vägar som faller sönder, men absolut, jag vistas mkt på våra vägar i olika fordon och det är ingen höjdare. Konstigt nog går det ju bra att punga in 25 millar per år i en flygplats med lika mycket trafik som en nordkoreansk motorväg, för Ryanair.

Rocklundahallen går säkert att ordna så den uppfyller kraven (den uppfyller ju typ till 95% redan), är inte ett dugg orolig för det. Men det är lite som att lappa vägnätet i kommunen, kortsiktigt, men kortsiktig är också sporten. Bygger man nytt och misslyckas sportsligt, då sitter man i skiten.

I övrigt en perfekt kväll för VIKare, trenden är jävligt bra, men för fan håll tyst om det! Vi försöker hålla oss under radarn, då kanske det kan gå vägen efter 15 års väntan.
Citera
2015-01-23, 23:23
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Håller med. Arenakrav i sig har jag inget emot egentligen, men orimligt att kräva en ny arena på 3 månader. Bör finnas nån form av inspelningsperiod där du får spela i befintlig arena(sålänge den uppfyller kraven för tv-avtalet) i åtminstone 3-5 år.
Vill inte se flera lag som går upp och tvingas bygga ny arena för att sedan åka ur efter 1-2 säsonger bara och stå där med dyra driftkostnader för en arena de egentligen saknar behov av..

Citat:

Han erbjöd 29 miljoner för arenan, men ville då skriva ett 20 årigt avtal med Timrå kommun med en hyra på 7,5milj/år(idag är den 4,5).
Timrå kommun tänker inte ingå det avtalet och lägger då fram ett skambud på 15 miljoner för arenan, det ser minst sagt mörkt ut. Men hoppas det löser sig i slutändan, även om en konkurs skulle föra upp BIK i topp igen..
Citera
2015-01-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Håller med. Arenakrav i sig har jag inget emot egentligen, men orimligt att kräva en ny arena på 3 månader. Bör finnas nån form av inspelningsperiod där du får spela i befintlig arena(sålänge den uppfyller kraven för tv-avtalet) i åtminstone 3-5 år.
Vill inte se flera lag som går upp och tvingas bygga ny arena för att sedan åka ur efter 1-2 säsonger bara och stå där med dyra driftkostnader för en arena de egentligen saknar behov av..

Han erbjöd 29 miljoner för arenan, men ville då skriva ett 20 årigt avtal med Timrå kommun med en hyra på 7,5milj/år(idag är den 4,5).
Timrå kommun tänker inte ingå det avtalet och lägger då fram ett skambud på 15 miljoner för arenan, det ser minst sagt mörkt ut. Men hoppas det löser sig i slutändan, även om en konkurs skulle föra upp BIK i topp igen..

Han kan väl köpa konkursboet som Björk gjorde när Löven konkade, då riskerar ju givetvis klubben degredering till division 1 om Sundsvall skriver ett brev , men det är ju smällar man får ta, då räddas ju klubben i alla fall.
Citera
2015-01-24, 00:31
Medlem
[quote=Kravallen|51988594]Publiken finns inte i blekinge. Det blir bra med den lilla åt dem.[/Q

Publikunderlag är en sak. Jag menade om man ö.h.t. tillåts spela i en så liten arena
Citera
2015-01-24, 10:12
Medlem
von_Ss avatar
Läst lite rykten om ännu en härlig regel som de kompetenta gubbarna i SHL och ishockeyförbundet vill införa, nämligen att SHL-klubbarna fritt ska kunna plocka kontrakterade spelare från Allsvenskan innan Augusti.

Vad tycker vi om detta? Själv skulle jag om detta införs gärna se en total bojkott av samtliga fans i Sverige. 0 i publiksnitt från SHL till Division 4 tills det blir ett slut på all idioti. Tyvärr tycker inte alla som jag.
Citera
2015-01-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Läst lite rykten om ännu en härlig regel som de kompetenta gubbarna i SHL och ishockeyförbundet vill införa, nämligen att SHL-klubbarna fritt ska kunna plocka kontrakterade spelare från Allsvenskan innan Augusti.

Vad tycker vi om detta? Själv skulle jag om detta införs gärna se en total bojkott av samtliga fans i Sverige. 0 i publiksnitt från SHL till Division 4 tills det blir ett slut på all idioti. Tyvärr tycker inte alla som jag.
Det är, vad jag har från en ganska pålitlig källa, redan klart. Det man förhandlar om nu är ersättningen till de allsvenska klubbarna.
Citera
2015-01-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Hockeyförbundet kan dra åt helvete, jävla slipsnissar som styr, tänker inte på vad fansen och spelarna vill , dra åt helvete .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in