Vill även tillägga att den som särskriver förstås inte är välkommen på I, så det blir M för din del.
Då många verkar fundera passar jag på att bumpa
min syn på frågan om vilken skolan man ska välja för I:
LiTH - Väldigt stark utbildning. Tekniskt väldigt hög nivå. Även om du såklart kan välja bort 1-2 år teknik så är de åtminstone hårda de första åren, d.v.s. ingen kommer därifrån matematiskt efterbliven. Mycket, mycket bra logistik-inriktning. Ganska liten, lugn och innehållsfattig miljö. Antagligen kul om man är 100% overall-student, lite mindre kul annars.
LTH - Klart sämst ingenjörsnivå - kraven är rent av inte civilingenjörsmässiga - kan antagligen gå igenom utbildningen och vara nästan lika tekniskt handikappad som genomsnittlig ekonom efteråt. Å andra sidan valfritt att ta den vägen, och vill man bli ekonom snarare än ingenjör spelar ju inte detta lika stor roll. Men rimligen innebär det tekniskt svaga alumner, så det kan ju vara något att tänka på om man faktiskt vill bli ingenjör. Har inte studerat där själv, men har besökt och uppfattar detta som den trevligaste studentmiljön.
KTH - KTH är KTH. De är ganska bra på allt, du kan inte riktigt hamna fel akademiskt genom att välja I på KTH. De är bäst på vissa saker och någonstans i toppen på andra saker. Angående miljön så är Stockholm Stockholm. Det är inte så himla kul stad om man inte har bra kontakter där redan, är rik, eller andra räkmackor. KTH har viss fördel av att var det kändaste namnet internationellt - återigen en situation där andra utbildningar kanske sticker ut någonstans, men du hamnar aldrig
fel genom KTH.
Chalmers - minst koll på dessa eftersom de ligger mitt ute i ingenstans. Verkar ha vettiga programplaner och vill man bestämt bo på västkusten finns inte så många andra val.