2013-07-22, 11:11
Medlem
Ringde just Linköpings antagningsenhet och frågade hur många reserver som togs in förra året.
Blev refererad till vhs/liu:s egna sida, men hittar inget om precis hur många reserver som togs in föregående år. Killen som jag snackade med visste inte, ska man bara sitta och vänta eller är det någon som sitter på infon som den snubben inte hade koll på?<

Mvh, Dimmak
Citera
2013-07-22, 11:32
Medlem
ravnats avatar
Ok, jag känner mig helt efterbliven men finns inte indek i Uppsala? Tycker mig ha sett det förr och tillochmed mött folk på nationer som påstått sig plugga det men jag hittar inte något på UU:s sida. Känner mig lurad på något vis.
Citera
2013-07-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Är väldigt intresserad av vad man lär sig på industriell ekonomi. Har kommit in på maskinteknik och man kan tydligen välja ind.ek som eventuell master. Har sett olika föreläsningar av personer som gått industriell ekonomi (Claudia Olsson etc) och det mesta verkar bara vara en massa marketing/"managment" flum och inte direkt något praktiskt eller yrkesessentiellt. Vad är det man räknar på? Civ.ing är ju trots allt en yrkesexamen så något konkret borde man ju lära sig, allt kan inte vara ekonomi 2.0.

Dessa områden upplevs abstrakta för många men tro mig, det finns en anledning till lönerna hos management/PR-konsulter. Utöver den teori man lär sig på uni handlar det mycket om ett "tänk", att förstå/läsa av människor, säga vad de behöver höra, driva ett team framåt, se trender, förstå hur ett budskap ska packeteras. Jag förstår att man som ingenjör undrar vari den konkreta kunskapen ligger men det är antagligen därför relativt få når långt inom nämnda områden. Nu syftar jag dock främst på mer nischade utbildningar inom marketing/management och inte industriell ekonomi.
Citera
2013-07-22, 15:23
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DimMak
Ringde just Linköpings antagningsenhet och frågade hur många reserver som togs in förra året.
Blev refererad till vhs/liu:s egna sida, men hittar inget om precis hur många reserver som togs in föregående år. Killen som jag snackade med visste inte, ska man bara sitta och vänta eller är det någon som sitter på infon som den snubben inte hade koll på?<

Mvh, Dimmak

Du får ha lite is i magen tills urval 2 är klart.
Citera
2013-07-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
Ok, jag känner mig helt efterbliven men finns inte indek i Uppsala? Tycker mig ha sett det förr och tillochmed mött folk på nationer som påstått sig plugga det men jag hittar inte något på UU:s sida. Känner mig lurad på något vis.

De menar antagligen denna utbildning:

http://www.uu.se/utbildning/utbildni...2M&lasar=13/14
Citera
2013-07-22, 19:01
Medlem
anonpeds avatar
Schema för LiTH är publicerat för den som är intresserad: https://se.timeedit.net/web/liu/db1/...59Q6Y90Y1.html

Någon som har info om nollning?
Citera
2013-07-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Schema för LiTH är publicerat för den som är intresserad: https://se.timeedit.net/web/liu/db1/...59Q6Y90Y1.html

E: Var inget, läste fel!
Citera
2013-07-22, 19:38
Medlem
Zhaktahs avatar
Citat:

Jag fick ett stort kuvert om info angående nollning idag, ditt kanske är påväg?
Citera
2013-07-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
OffT.
Grattis till alla nya I:are.
Att döma av ditt inlägg är du "gammal" I:are? Vill du säga några ord om din tid på utbildningen? Kanske ett peptalk till alla blivande I:are? Jag kan tänka mig att många är intresserade, inte minst jag själv.

EDIT: Givetvis får andra som känner sig manade gärna träda fram och berätta lite, kanske från ett mer personligt perspektiv än reklambroschyren som skickas ut.
Citera
2013-07-22, 19:56
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhaktah
Jag fick ett stort kuvert om info angående nollning idag, ditt kanske är påväg?

Får hoppas att detta brev når fram, det gjorde nämligen inte antagningsbrevet.

Verkar nollningen lovande?

edit: undvek syftningsfel
Senast redigerad av anonped 2013-07-22 kl. 19:59.
Citera
2013-07-22, 20:12
Medlem
Zhaktahs avatar
Citat:
Får hoppas att detta brev når fram, det gjorde nämligen inte antagningsbrevet.

Verkar nollningen lovande?

edit: undvek syftningsfel
Jovars det verkar väl bli trevligt, plugg och fest för hela slanten! Du kan skicka ett pm om du inte får något så kan jag skicka dig några bilder på alla papper/berätta vad som står.
Citera
2013-07-22, 20:29
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frickk
Att döma av ditt inlägg är du "gammal" I:are? Vill du säga några ord om din tid på utbildningen? Kanske ett peptalk till alla blivande I:are? Jag kan tänka mig att många är intresserade, inte minst jag själv.

EDIT: Givetvis får andra som känner sig manade gärna träda fram och berätta lite, kanske från ett mer personligt perspektiv än reklambroschyren som skickas ut.

Ha kul. Men glöm inte bort att plugga. Betyg är ofta den viktigaste parametern när du söker ditt första jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in