2015-01-02, 14:54
  #6217
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Den israeliska människorättsorganisationen B’Tselem skriver att de israeliska myndigheterna under 2014 rev 188 palestinska hem på Västbanken och i Gaza. Det gjorde 882 personer varav 463 barn hemlösa

http://www.imemc.org/article/70174
Citera
2015-01-02, 16:13
  #6218
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Det bästa man i Europa borde göra att ge vapen och beväpna både judar och araber och de olika grupperna i MENA-länderna så att de kan ta död på varandra.

Saudiarabien som har finger i Syrien och Irak konflikten borde ge vapen till palestinierna.
Skulle antagligen leda till att USA hamnar i krig på riktigt, om man beväpnar Palestinier till en försvarsmakt...
Citera
2015-01-23, 01:51
  #6219
Medlem
bomhulls avatar
Det kanske är dags att avskaffa israel? Dom är ju inte speciellt snälla mot ursprungsbefolkningen.


"The vast majority of modern jews originate from khazaria and mesopotamia, not israel. The historical claim to the lands of palestine is a gigantic hoax.
Citera
2015-01-23, 16:41
  #6220
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Nu är Israel officiellt judiskt stat:

Källa: http://www.presstv.ir/detail/2014/11/23/387225/israel-cabinet-backs-jewish-state-in-law/

Det är precis därför Ischaaael är en omodern statsbildning. Avkoloniseringen hade redan börjat dragit igång när den "moderna" israeliska staten utropades 1948.

Den nya lagen innebär att, även om judarna skulle bli i minoritet, (vilket de kanske redan är om man räknar in den palestinska befolkningen i Gaza och på Västbanken), så är Ischaael fortfarande en specifik judisk stat, alltså precis på samma sätt som apartheidsystemet i Sydafrika fungerade.

Den moderna lösningen heter naturligtvis "Palsrael", en sekulär, demokratisk och rättvis statsbildning för både judar och palestinier, och även andra folk som kan tänkas få "Palsraeliskt medborgarskap".

Detta är iof absolut ingen lätt lösning, det finns gott om extremister på båda sidorna. Men i motsatts till vad som visat sig vara den döfödda tvåstats"lösningen så är det den enda hållbara lösningen på sikt.
Citera
2015-01-23, 18:58
  #6221
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är precis därför Ischaaael är en omodern statsbildning. Avkoloniseringen hade redan börjat dragit igång när den "moderna" israeliska staten utropades 1948.

Den nya lagen innebär att, även om judarna skulle bli i minoritet, (vilket de kanske redan är om man räknar in den palestinska befolkningen i Gaza och på Västbanken), så är Ischaael fortfarande en specifik judisk stat, alltså precis på samma sätt som apartheidsystemet i Sydafrika fungerade.

Den moderna lösningen heter naturligtvis "Palsrael", en sekulär, demokratisk och rättvis statsbildning för både judar och palestinier, och även andra folk som kan tänkas få "Palsraeliskt medborgarskap".

Detta är iof absolut ingen lätt lösning, det finns gott om extremister på båda sidorna. Men i motsatts till vad som visat sig vara den döfödda tvåstats"lösningen så är det den enda hållbara lösningen på sikt.

Jaha, trodde Schubert var 110% jude, den enda lösningen är två stater, Palistina och Israel.. Judar och Palistinier (araber) tål inte varandra i 99,5% av fallen.
__________________
Senast redigerad av failure 2015-01-23 kl. 19:03.
Citera
2015-01-24, 12:36
  #6222
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Jaha, trodde Schubert var 110% jude, den enda lösningen är två stater, Palistina och Israel.. Judar och Palistinier (araber) tål inte varandra i 99,5% av fallen.

Nej, det är jag inte, vilket iof är både synd och en lättnad för mig.

Det är synd, för det skulle vara ett rent nöje att reta gallfeber på nazzar och islamister.

Det är en lättnad, då jag slipper, till hundra procent, vara engagerad i Israel/Palestina frågan.

Dessutom skulle jag inte tacka nej till kanske 15 extra IQ poäng om jag härstammade ifrån judar med europeiskt ursprung, (läs; ifrån medeltiden och framåt).
Citera
2015-01-25, 09:46
  #6223
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är precis därför Ischaaael är en omodern statsbildning. Avkoloniseringen hade redan börjat dragit igång när den "moderna" israeliska staten utropades 1948.

Den nya lagen innebär att, även om judarna skulle bli i minoritet, (vilket de kanske redan är om man räknar in den palestinska befolkningen i Gaza och på Västbanken), så är Ischaael fortfarande en specifik judisk stat, alltså precis på samma sätt som apartheidsystemet i Sydafrika fungerade.

Den moderna lösningen heter naturligtvis "Palsrael", en sekulär, demokratisk och rättvis statsbildning för både judar och palestinier, och även andra folk som kan tänkas få "Palsraeliskt medborgarskap".

Detta är iof absolut ingen lätt lösning, det finns gott om extremister på båda sidorna. Men i motsatts till vad som visat sig vara den döfödda tvåstats"lösningen så är det den enda hållbara lösningen på sikt.

Det börjar röra sig mot den riktningen och allt fler i den israeliska högern stöder en annektering (vissa vill att en del annekteras - d.v.s. största möjliga del med så få palestinier som möjligt, som t.ex. The Jewish Home och flera i Likud) men utan Gaza för att säkerställa att judar är den klart största gruppen. Få palestinier kan acceptera detta då det även skulle innebära att judar ska kunna fortsätta invandra dit medan palestinier, där flera miljontals flyktingar finns i närheten, inte kommer kunna göra det.

Många av de som föreslår en annektering av hela Västbanken men utan Gaza förlitar sig på statistik från American-Israel Demographic Research Group. De påstår att antalet palestinier i Västbanken och Gaza är kraftigt överdrivna av den palestinska myndigheten. De ger siffran 1,7 miljoner palestinier på Västbanken istället för 2,7 miljoner. De israeliska, demografiska experterna Sergio DellaPergola och Arnon Soffer står bakom siffrorna som Palestina ger och även FN säger att Palestinas folkräkning, som gjordes med hjälp av FN och Norge, gick rätt till. Den israeliska militärmyndigheten ger ungefär samma siffror som palestinierna. Detta har inte stoppat dessa annekteringsförespråkare (de i AIDRG och deras supportrar som Caroline Glick) att fortsätta hävda samma sak.

http://www.timesofisrael.com/right-wing-annexation-drive-fueled-by-false-demographics-experts-say/
http://www.timesofisrael.com/in-israel-the-demographic-issue-gains-resonance/
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cacheCbEo9UPshsJ:www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.532703+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Ian Lustick har också avslöjat deras bluffmetoder: What Counts is the Counting: Statistical Manipulation as a Solution to Israel’s “Demographic Problem”.

Shmuel Rosner skrev något intressant om detta:

Citat:
But what if Glick is the one that gets both the numbers and the presumed Palestinian response wrong? She is no expert on demographic trends, and the best that can be said about her case is that she raises reasonable questions on the validity of the currently accepted numerical claims. She argues (as does Tom Wilson in Commentary) that the numbers are a propaganda tool at the hands of the two-staters – and there's reason to suspect that this is indeed the case. But is she not guilty of the same misdeed? Is it just a coincidence that all those who claim there are less Palestinians than people think are also the proponents of a greater Israel and opponents of the peace process?

Moreover, there is something pedantic yet useless about this insistence on getting the numbers right. For the sake of argument, let us assume that Glick's numbers are more accurate than other assessments. Let's assume that the Palestinians would only be a third of the Israeli population if Israel annexes the West bank. Does that make such huge difference? Would that make Israelis want the Palestinian population of the West Bank to gain full Israeli citizenship?

A third – that's quite a minority. A third that is not going to easily melt into the majority culture. A third that is, in many ways, in opposition to the state in which it resides and votes. A third that is economically behind – a drag on Israel's economy for sure. A third that can comprise a sizable voting bloc. Glick addresses some of these concerns but, to put it mildly, not as convincingly as she might think. There are much too many assumptions that are based on, well, her "studies of the Palestinian" population.

http://www.jewishjournal.com/rosnersdomain/item/on_caroline_glicks_pedantic_counting_of_palestinia ns
__________________
Senast redigerad av TKD_1337 2015-01-25 kl. 10:37.
Citera
2015-01-25, 09:59
  #6224
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det börjar röra sig mot den riktningen och allt fler i den israeliska högern stöder en annektering (vissa vill att en del annekteras - d.v.s. största möjliga del med så få palestinier som möjligt, som t.ex. The Jewish Home och flera i Likud) men utan Gaza för att säkerställa att judar är den klart största gruppen. Få palestinier kan acceptera detta då det även skulle innebära att judar ska kunna fortsätta invandra dit medan palestinier, där flera miljontals flyktingar finns i närheten, inte kommer kunna göra det.

Många av de föreslår en annektering av hela Västbanken men utan Gaza förlitar sig på statistik från American-Israel Demographic Research Group. De påstår att antalet palestinier i Västbanken och Gaza är kraftigt överdrivna av den palestinska myndigheten. De ger siffran 1,7 miljoner palestinier på Västbanken istället för 2,7 miljoner. De israeliska, demografiska experterna Sergio DellaPergola och Arnon Soffer står bakom siffrorna som Palestina ger och även FN säger att Palestinas folkräkning, som gjordes med hjälp av FN och Norge, gick rätt till. Den israeliska militärmyndigheten ger ungefär samma siffror som palestinierna. Detta har inte stoppat dessa annekteringsförespråkare (de i AIDRG och deras supportrar som Caroline Glick) att fortsätta hävda samma sak.

http://www.timesofisrael.com/right-wing-annexation-drive-fueled-by-false-demographics-experts-say/
http://www.timesofisrael.com/in-israel-the-demographic-issue-gains-resonance/
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cacheCbEo9UPshsJ:www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.532703+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Ian Lustick har också avslöjat deras bluffmetoder: What Counts is the Counting: Statistical Manipulation as a Solution to Israel’s “Demographic Problem”.

Shmuel Rosner skrev något intressant om detta:

Jag litar nog mer på FN:s och Norges siffror än på vissa israeliska demografer.

Sedan är det en stor skillnad mellan ett apartheidsystem och ett demokratiskt,sekulärt och rättvist Palsrael. För apartheid blir det om lagen om Israel som en specifik judisk stat går igenom, detta oavsett demografi.

Men sant är det att om Israel annekterar de olaglig ockuperade områdena så skulle frågan om att skapa ett demokratiskt, sekulärt och rättvist Palsrael bli en inrikesfråga snarare en en mellanstatlig sådan. En sådan annektering skulle totalisolera Israel ifrån omvärlden och kanske driva fram en modernare statsuppbyggnad.
Citera
2015-01-25, 10:00
  #6225
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Det kanske är dags att avskaffa israel? Dom är ju inte speciellt snälla mot ursprungsbefolkningen.


"The vast majority of modern jews originate from khazaria and mesopotamia, not israel. The historical claim to the lands of palestine is a gigantic hoax.

Det är judarna som är ursprungsbefolkningen. De så kallade palestinierna existerar inte utan uppfanns på 60-talet av politiska skäl, de är araber.
Citera
2015-01-25, 10:20
  #6226
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag litar nog mer på FN:s och Norges siffror än på vissa israeliska demografer.

Sedan är det en stor skillnad mellan ett apartheidsystem och ett demokratiskt,sekulärt och rättvist Palsrael. För apartheid blir det om lagen om Israel som en specifik judisk stat går igenom, detta oavsett demografi.

Men sant är det att om Israel annekterar de olaglig ockuperade områdena så skulle frågan om att skapa ett demokratiskt, sekulärt och rättvist Palsrael bli en inrikesfråga snarare en en mellanstatlig sådan. En sådan annektering skulle totalisolera Israel ifrån omvärlden och kanske driva fram en modernare statsuppbyggnad.

En del av det komiska är att de inte ens är demografer.

Det ska mycket till för att israeler kommer acceptera att Gaza ska ingå en sådan stat samtidigt som palestinierna inte kommer acceptera att den inte inkluderas. Så därför är en enstatslösning omöjlig i åtminstone nuläget. Detsamma tror jag tyvärr om en tvåstatslösning.

Jag tror inte Israel i nuläget kommer göra en sån annektering då den nuvarande situationen är mycket bättre för dem. Då kan de fortsätta med sitt apartheidsystem där palestinier i Västbanken lever under israeliska militärlagar, vilket de nu gjort i fem decennier, och med usel rörlighet medan bosättare lever under israeliska civillagar.

Läget vad gäller annektering kan ändras ifall The Jewish Home och andra som förespråkar annektering stärks. Just nu trots The Jewish Home få ungefär 16-18 platser i Knesset: http://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_Israeli_legislative_electi on,_2015. Så här såg det ut i t.ex. Likud för två år sedan:

Citat:
Not only did Netanyahu join forces with Lieberman, whom he distrusts; he has seen his own party move far to his right. Each party puts forward a list of candidates; first on the list is the party leader. Of the top twenty names on Netanyahu’s list, twelve support at least partial annexation of the West Bank. The Likud list was purged of relative moderates, like Dan Meridor, who was considered soft on the Palestinians, and Menachem Begin’s son, Benny, who is considered too respectful of democratic institutions.

http://www.newyorker.com/magazine/2013/01/21/the-party-faithful
__________________
Senast redigerad av TKD_1337 2015-01-25 kl. 10:27.
Citera
2015-01-28, 02:52
  #6227
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tror inte Israel i nuläget kommer göra en sån annektering då den nuvarande situationen är mycket bättre för dem. Då kan de fortsätta med sitt apartheidsystem där palestinier i Västbanken lever under israeliska militärlagar, vilket de nu gjort i fem decennier, och med usel rörlighet medan bosättare lever under israeliska civillagar.

Den falska anklagelsen, förtalet och demoniseringen om att Israel skulle bedriva ett 'apartheidsystem' är en klassiker. Du vet lika väl som jag att detta inte förekommer i Israel, men om du ändå vill hävda det så är du antingen förblindad av hat eller så är du bara okunnig. Gör lite research på vad 'apartheid' verkligen innebär innan du sätter den stämpeln på Israel.

'Palestinier' (påhittat folkslag - araber är korrekt benämning) som bor i Judéen och Samarien (INTE 'Västbanken' - ty så sent som 1949 var området känt som det förstnämnda. 'Västbanken' är ett modernt påhitt myntat av araberna för att eliminera den judiska kopplingen till området) lever inte under några andra lagar än vad israeler gör.

Judéen och Samarien är som bekant uppdelat i tre olika zoner; A, B och C.

Zonerna A och B tillhör den Palestinska Myndigheten och där får dem också verka i fred. Zon C tillhör Israel och därmed gäller israeliska lagar. Dessutom så bor det ju trots allt araber i zon C (som tillhör Israel), till skillnad från zonerna som kontrolleras av den korrupta Palestinska Myndigheten - där inte en enda jude eller israel tillåts få bosätta sig.

Mahmoud Abbas har även flertalet gånger lovat att en framtida 'palestinsk stat' endast ska finnas till för araber. Enligt honom så ska ingen jude eller israel få sätta sin fot i den staten och som om det inte vore nog så vill han även tvinga Israel till att ta emot över 5 MILJONER 'palestinska flyktingar' - vilket skulle innebära en total demografi av Israel då judarna - Gud förbjude! - skulle bli en minoritet i sitt eget land.

Du snackar om Israels 'apartheidsystem'.. sopa framför egen dörr istället! Låt oss alla kalla 'Staten Palestina' för vad det verkligen är den dagen då det blir en verklighet; NAZISTINA!
Citera
2015-01-28, 03:04
  #6228
Medlem
Kukmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Den falska anklagelsen, förtalet och demoniseringen om att Israel skulle bedriva ett 'apartheidsystem' är en klassiker. Du vet lika väl som jag att detta inte förekommer i Israel, men om du ändå vill hävda det så är du antingen förblindad av hat eller så är du bara okunnig. Gör lite research på vad 'apartheid' verkligen innebär innan du sätter den stämpeln på Israel.

'Palestinier' (påhittat folkslag - araber är korrekt benämning) som bor i Judéen och Samarien (INTE 'Västbanken' - ty så sent som 1949 var området känt som det förstnämnda. 'Västbanken' är ett modernt påhitt myntat av araberna för att eliminera den judiska kopplingen till området) lever inte under några andra lagar än vad israeler gör.

Judéen och Samarien är som bekant uppdelat i tre olika zoner; A, B och C.

Zonerna A och B tillhör den Palestinska Myndigheten och där får dem också verka i fred. Zon C tillhör Israel och därmed gäller israeliska lagar. Dessutom så bor det ju trots allt araber i zon C (som tillhör Israel), till skillnad från zonerna som kontrolleras av den korrupta Palestinska Myndigheten - där inte en enda jude eller israel tillåts få bosätta sig.

Mahmoud Abbas har även flertalet gånger lovat att en framtida 'palestinsk stat' endast ska finnas till för araber. Enligt honom så ska ingen jude eller israel få sätta sin fot i den staten och som om det inte vore nog så vill han även tvinga Israel till att ta emot över 5 MILJONER 'palestinska flyktingar' - vilket skulle innebära en total demografi av Israel då judarna - Gud förbjude! - skulle bli en minoritet i sitt eget land.

Du snackar om Israels 'apartheidsystem'.. sopa framför egen dörr istället! Låt oss alla kalla 'Staten Palestina' för vad det verkligen är den dagen då det blir en verklighet; NAZISTINA!
Hoppas verkligen det händer, sättet som judarna här i Sverige öser på med mångkultur propaganda för oss svenskar medans Israel enbart är till för judarna.
__________________
Senast redigerad av Kukmacka 2015-01-28 kl. 03:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in