Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
Impressive! Den första videon visar delar av en körteknik som kallas the Scandinavian flick. En teknik man kan LÄRA sig att behärska. Som sagt, you keep dreaming... Resten har jag inte ens brytt mig om att titta på eftersom jag vet att jag har rätt. Det är bara att öva tills NI har lärt er att köra!
Du får gärna testa om du hänger med mig runt en sjöis med valfri bil/drivning, och däck. Jag tror du får dig en överraskning. Bilkörning har jag rätt bra koll på efter mer än 36 år med körkort och många många mil varje år plus intresse för bankörning etc.
Du har fortfarande fel i dina påståenden, ja om vi håller oss till att det är trafiksäkerheten som är första prio och inte ditt eget nöje. Då skall bästa däcken generellt sett alltid sitta bak oavsett bil etc. Det gör liksom inte att diskutera bort, för den regeln är den som är det enklaste och säkraste för medelföraren och ofta även för mer avancerade förare.
Jag själv vill precis som du alltid ha bästa däcken fram på mina bilar, och jag vet varför jag vill det och jag kör sen därefter. Men, skillnaden är att jag inte påstår att det skulle vara den rätta placeringen för andra, och jag försöker heller inte påstå att trafiksäkerhetsforskarnas rekommendationer att alltid ha bästa däcken bak skulle vara fel.