2015-01-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Förvisso pekar Ismael åt fel håll (salafister) men ytterkantsextremister representera inte Islam.
Nä,inte enbart!
Citera
2015-01-22, 22:54
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä,inte enbart!
Hur menar du nu? Utveckla.
Citera
2015-01-22, 22:56
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Förvisso pekar Ismael åt fel håll (salafister) men ytterkantsextremister representera inte Islam.

Ismail är ett extremt exempel, alltså. Han skymfar mot alla dem muslimer som mördas dagligen i Syrien och Irak av brutala regeringar. Att det pågår krig i dessa länder har att göra med att lokalbefolkningarna i dessa länder försökt göra sig av med dessa regeringar och gjort uppror, och där salafisterna endast är en liten del av upproret. Och där den stora majoriteten av alla döda är dödade av dessa brutala regeringar och miliser.

Sen kommer han och säger att "salafister massmördar folk i dessa länder!".

Det är ungefär som om någon kristen hade börjat skriva hur kristna är brutala i Nordkorea och hur dem försöker hjärntvätta Nordkoreas befolkning och hur onda kristna är i Nordkorea när alla vet att det är kristna som är det största offret i Nordkorea då dem är grovt förtryckta där och blir massmördade och nästan utrotade av regeringen i Nordkorea. Hade någon gått ut och sagt detta hade det varit en skymf och hån mot alla kristna som drabbats i Nordkorea och detsamma gäller för muslimer i Syrien/Irak när personer som Ismail säger såna saker.

Sen har han även sagt väldigt konstiga saker på frågor som inte ens är kontroversiella i Islam, såsom fördömandet av homosexualitet och så vidare. Han kommer inte argumentera mot ateister/kristna i dessa trådar utan endast hålla med dem i allt, som om han vore precis som dem.

Jag har undvikit att skriva länge här i religionsforumet men jag måste förklara detta för folk för jag har själv ignorerat Ismail och hans inlägg men jag ser hur mycket nonsens han skriver och har skrivit att folk här i alla fall får vara medvetna om att han inte representerar muslimer på något sätt överhuvudtaget.
Citera
2015-01-22, 22:58
Medlem
Citat:
Hur menar du nu? Utveckla.
Dom representerar Islam lite grann.
Citera
2015-01-22, 23:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Ismail är ett extremt exempel, alltså. Han skymfar mot alla dem muslimer som mördas dagligen i Syrien och Irak av brutala regeringar. Att det pågår krig i dessa länder har att göra med att lokalbefolkningarna i dessa länder försökt göra sig av med dessa regeringar och gjort uppror, och där salafisterna endast är en liten del av upproret. Och där den stora majoriteten av alla döda är dödade av dessa brutala regeringar och miliser.

Sen kommer han och säger att "salafister massmördar folk i dessa länder!".

Det är ungefär som om någon kristen hade börjat skriva hur kristna är brutala i Nordkorea och hur dem försöker hjärntvätta Nordkoreas befolkning och hur onda kristna är i Nordkorea när alla vet att det är kristna som är det största offret i Nordkorea då dem är grovt förtryckta där och blir massmördade och nästan utrotade av regeringen i Nordkorea. Hade någon gått ut och sagt detta hade det varit en skymf och hån mot alla kristna som drabbats i Nordkorea och detsamma gäller för muslimer i Syrien/Irak när personer som Ismail säger såna saker.

Sen har han även sagt väldigt konstiga saker på frågor som inte ens är kontroversiella i Islam, såsom fördömandet av homosexualitet och så vidare. Han kommer inte argumentera mot ateister/kristna i dessa trådar utan endast hålla med dem i allt, som om han vore precis som dem.

Jag har undvikit att skriva länge här i religionsforumet men jag måste förklara detta för folk för jag har själv ignorerat Ismail och hans inlägg men jag ser hur mycket nonsens han skriver och har skrivit att folk här i alla fall får vara medvetna om att han inte representerar muslimer på något sätt överhuvudtaget.
Alla människor är individer och representerar Gud individuellt och Gud kommer också att ta var och en individuellt . Inte en grupp kristna, muslimer judar, med mera.
Individuellt!
Det är Gud man skall representera.
Citera
2015-01-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Alla människor är individer och representerar Gud individuellt och Gud kommer också att ta var och en individuellt . Inte en grupp kristna, muslimer judar, med mera.
Individuellt!
Håller med. Men hur vet man om man representerar gud? Ingen vet ju vad gud vill? Antagligen en av anledningarna till allt bråk om tolkningar hit och dit.
Citera
2015-01-23, 01:44
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja, för din information var jag bland iranierna i demonstrationen i Saudi 1987..Vart var du då? Visste du vad wahhabism var på den tiden?
Jag har "rätten" att bestämma och ifrågasätta. Jag bär inte religiösa kläder men har den rätten att göra det.. Jag har studerat läran i nära 20år.
Det tror jag inte ett ögonblick på att du var, och du ljuger med...
Protesterna var mot Israel och USA, i vanlig ordning.

Att du skulle ställa dig själv på ett torg i Riyadh med ett plakat som hävdar att Wahabisterna inte är muslimer är du på tok för feg för. Öm du nu har rätten att bestämma vem som är muslim eller inte är det ju bara att göra det...
Du skulle leva i... max 5 minuter

Och jag sket i er som jag alltid gjort.
Vems enhörning som är den rätta rör mig inte i ryggen.
Ni får slå ihjäl varandra bäst ni vill,
tragiskt bara att ni söker er hit och sabbar detta landet med.
Ni verkar nästan inte kunna uppträda civiliserat.
Varför uppträder ni så?

Bestämma vem som är muslim eller inte trodde jag endast Gud hade men det är tydligt att det finns en koran som klargör att IR5 är den nya profeten som har det med...
Var kan man köpa den?
Vilken forumclown du är...
Citera
2015-01-23, 01:58
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag vill meddela bara till alla er icke-muslimer i denna religionsforumet, att användaren Ismail inte är en legitim representant för muslimer och för vår religion, bara så att ni är medvetna. Att argumentera med honom är som att argumentera med er själva, då han i princip i allting kommer ha samma åsikter som er då han i princip är som er.

Om ni vill få något konstruktivt av diskussioner om Islam så bör ni diskutera med legitima representanter för Islam och för vår religion. Nu är jag inte någon narcissist eller liknande så jag kommer inte berömma mig själv, däremot är jag övertygad om att när jag säger någonting ur ett religiöst perspektiv så citerar jag alltid relevanta verser i Koranen och hadither och när jag talar om utrikespolitiska händelser så skriver jag om saker som mer eller mindre är bekräftade där alla sidor kan hålla med om.

Till exempel är det uppenbart att idag så är muslimer största offret när det handlar om krig som förs av icke-muslimer mot muslimer samt av andra så kallade islamiska sekter såsom Shia, Allawiter och så vidare.

Ingen kan förneka detta, även västerländsk media har skrivit om händelser i Burma, CAR, Syrien och så vidare.

Bara så att ni är medvetna så har personer som Ismail inget med Islam att göra utifrån det dem skriver här på forumet och är inte legitim representant för muslimer.
Av er två verkar endast hen ha skruvarna på rätt plats, din hjärna verkar mer likna ett obyggt mekano. Och det kommer inte dröja länge till innan ni gått om de offer som väst orsakade vid invasionen av Afghanistan och Irak. Ge historien 10-20 år till så har ni muslimer åter igen gått om i mordstatistiken av dödade muslimer. Ni verkar ju ha som största hobby att döda varandra så det kommer ni snabbt att klara av.

Det bästa vore tycker man ibland i sina mörka stunder att bara bygga en mur runt hela den muslimska skiten och glömma bort er för all framtid.
Citera
2015-01-23, 09:45
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Koranen är inte enbart riktad till araber på 600-talet, koranens budskap gäller för alla människor i alla tider i alla länder. Sen är frågan vem som förstår koranens budskap. Faktum är att koranen innehåller både tydliga och otydliga verser. De otydliga verserna kan endast förstås av de som är väl grundade i kunskap
För att förstå koranen måste du kunna forntidsarabiskans komplicerade diakritiska textsystem eftersom muhammedligan använde det när de skrev vålds- och förtrycksmanualen koranen.

Koranen är skriven för 600-talsaraber men du får gärna försöka bevisa felet i detta påstående utan att bara tycka. Använd vetenskapliga termer tack
Citat:
Moderata muslimer menar att krigsverserna bör tolkas när man har förstått den historiska kontexten. Varje vers uppenbarades nämligen av en anledning och i ett sammanhang, men terroristerna struntar i sammanhanget.
Varför behövde allahs sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder innehålla beskrivningar av arabernas 600-talskrigföring?
Citat:
Sufi eller shiamuslimer är fredliga människor och har aldrig startat krig eller terroriserat folk.
Alla som har koranen till rättesnöre är tickande bomber eftersom de enkelt kan övertygas om det nödvändiga att dö för muhammeds skull.
Citera
2015-01-23, 10:20
Medlem
Ja det krävs nog en "sann muslim" för att starta sådana här trådar... (FB) Bästa SNUFF filmerna någonsin - rekommendation angående bästa snuff filmer
Citera
2015-01-23, 10:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Individuellt!

Speak for yourself, och hålla mig utanför dina mytologiska spekulationer.
Citera
2015-01-23, 11:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Håller med. Men hur vet man om man representerar gud? Ingen vet ju vad gud vill? Antagligen en av anledningarna till allt bråk om tolkningar hit och dit.
Jodå det vet jag nog. Framför allt känner jag vad som är rätt eller fel, lyssnar inåt alltså.
Om det tolkas kasta en sten i skallen på dig tills du dör. Och jag gör det utan att ens tänka efter om det är rätt eller fel så har jag inte lyssnat på Gud.
Enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in