2015-01-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Så är det med all statistik serru! Man frågar ett visst antal personer inom vissa grupper eller inte och gör ett slags trolleritrick med genomsnittsiffror hit o dit och så presenterar man en "verklighet" för oss som egentligen inte säger något. Precis som du nu beskrev själv.
Wikipedia är ej tillförlitlig som du kanske vet.
Leta reda på alla källor du kan och gör en genomsnittssiffra så får du kanske en sannare bild.
Men världen består dock inte av 80% troende vilket säger sig självt.
Den består i alla fall av över 80 procent religiösa. Det finns troende som tror på flera gudar och ingen gud. Undersökningen du läste gällde vilka som tror på Gud,inte om dom var troende eller religiös.
http://religionsvetenskapligakommentarer.blogspot.se/2012/12/hur-manga-buddhister-hinduer-muslimer.html
84 procent av världens befolkning anser sig tillhöra en religion....
Citera
2015-01-26, 12:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Den består i alla fall av över 80 procent religiösa. Det finns troende som tror på flera gudar och ingen gud. Undersökningen du läste gällde vilka som tror på Gud,inte om dom var troende eller religiös.
http://religionsvetenskapligakommentarer.blogspot.se/2012/12/hur-manga-buddhister-hinduer-muslimer.html
84 procent av världens befolkning anser sig tillhöra en religion....

Om det nu är så ,så har du alltså gjort en egen slutsats utifrån detta och BESTÄMT att de som krigar och mördar/ soldater är religiösa?
Fast det finns en politisk slutsats där man bevisligen påpekar väldigt tydligt att det är en mycket liten del av världens konflikter som handlar om religiösa motiv.
OCH att det bevisligen till 80% är muslimer själva som dödas i det så att säga religiösa muslim kriget/fanatism/terror.
Säkerhetspolitik.se har en sannare och betydligt bättre bild av hur det är i människors vardag.
Det är du personligen som skapat en egen analys av huruvida soldaten är religiös eller inte och dessutom något du TROR.
Citera
2015-01-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men du upprepar ju bara: Det var dom som började.

Nej, det gör jag inte. Jag säger att denna massiva propaganda mot religion med hänvisning till bilder och dokumentationer från ett krig, är missvisande när det kommer till religion.
Citera
2015-01-26, 12:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om det nu är så ,så har du alltså gjort en egen slutsats utifrån detta och BESTÄMT att de som krigar och mördar/ soldater är religiösa?
Fast det finns en politisk slutsats där man bevisligen påpekar väldigt tydligt att det är en mycket liten del av världens konflikter som handlar om religiösa motiv.
OCH att det bevisligen till 80% är muslimer själva som dödas i det så att säga religiösa muslim kriget/fanatism/terror.
Säkerhetspolitik.se har en sannare och betydligt bättre bild av hur det är i människors vardag.
Det är du personligen som skapat en egen analys av huruvida soldaten är religiös eller inte och dessutom något du TROR.

För tillfället är det religiöst motiverade konfrontationer som är det största hotet.
Citera
2015-01-26, 12:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men du upprepar ju bara: Det var dom som började.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, det gör jag inte.

Jo, det gör du.

Citat:
Jag säger att denna massiva propaganda mot religion med hänvisning till bilder och dokumentationer från ett krig, är missvisande när det kommer till religion.

Och förutom att säga: "Det var dom som började" kommar du nu också med en konspirationsteori.
Citera
2015-01-26, 12:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
För tillfället är det religiöst motiverade konfrontationer som är det största hotet.
Nej inte enligt Säkerhetspolitiska undersökningar. Media, Ja!
Citera
2015-01-26, 12:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej inte enligt Säkerhetspolitiska undersökningar. Media, Ja!

Jag behövar inga säkerhetspolitiska analyser för att kunne se vad som hander.
Citera
2015-01-26, 12:46
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?

Jag skulle kunna kalla mig som fredlig vilket jag är, stödjer verkligen inte det som skedde i Paris men många muslimer ha en brist på kunskap om sin religion dom kan inte så mycket hur Profeten skulle reagera vid såna situationer!
Profeten blev fysiskt skadad av människor som inte gillade han men hans beteende var 360 grader skillnad ifrån det många muslimer gör och tänker idag!
Citera
2015-01-26, 12:46
Medlem
Citat:
Tror du krig som saknar religiösa motiv utövas av endast ateister? Vi vet med ganska stor säkerhet att över 80 procent av människorna på jorden tillhör någon religion/tro. Det är ingen svår slutsats att räkna ut att fler religiösa deltar i krig. Du säger ju själv att 80 procent är muslimer som dödas i "deras" krig/terror. Sidan du länkar till anger bara motivet till kriget/terrordåden,inte vilken tro dom deltagande har. Förstår du nu? Jag menar att det är lättare att dra till sig folk genom att peka i t.e.x Koranen och säga "Gud vill att vi dödar den och den,kom och slåss med oss".
Citera
2015-01-26, 12:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tror du krig som saknar religiösa motiv utövas av endast ateister? Vi vet med ganska stor säkerhet att över 80 procent av människorna på jorden tillhör någon religion/tro. Det är ingen svår slutsats att räkna ut att fler religiösa deltar i krig. Du säger ju själv att 80 procent är muslimer som dödas i "deras" krig/terror. Sidan du länkar till anger bara motivet till kriget/terrordåden,inte vilken tro dom deltagande har. Förstår du nu? Jag menar att det är lättare att dra till sig folk genom att peka i t.e.x Koranen och säga "Gud vill att vi dödar den och den,kom och slåss med oss".
Nej! Jag VET att mördaren befinner sig överallt. Det är du som inbillar dig att mördarna är religiösa och de icketroende är offer i tillvaron.
Se sanningen. Mördarna finns bland oss alla.
Senast redigerad av goran744 2015-01-26 kl. 12:53.
Citera
2015-01-26, 12:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Jag skulle kunna kalla mig som fredlig vilket jag är, stödjer verkligen inte det som skedde i Paris men många muslimer ha en brist på kunskap om sin religion dom kan inte så mycket hur Profeten skulle reagera vid såna situationer!
Profeten blev fysiskt skadad av människor som inte gillade han men hans beteende var 360 grader skillnad ifrån det många muslimer gör och tänker idag!

Ja, det är så din tolkning av den förvirrade mytologi-manual.
Citera
2015-01-26, 13:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du ser det medierna vill att du skall se. Farligt!

Och sen granskar och kritiserar jag medierna. (Men granskning och kritik är ju i det närmaste tabu i din "verklighets"-bubbla, så inget att undra på att du går på konspirationsteorier). (1)

Citat:
Det är då de verkliga mördarna härjar i kulisserna och gottar sig åt att människorna koncentrerar sig på det de vill.

Se (1)

Citat:
Alla dårar döljer sig bakom religioner och VILL få det till att där är mördarna.

Du har tydligen missat att jag inte har några problemer med "vettig" religion. Det är religiösa dårer som t.ex. du som bråkar med andra religiösa dårer eller med andra ideologiska dårer.

Citat:
Inse att mördarna finns bland oss alla. Oavsett gruppering, religion, ateismen med mera.

Visst. Men till skillnad från dig försökar jag inte att "sudda ut" det uppenbara för att komma undan kritik av pådyvlande teism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in