Citat:
Ursprungligen postat av
BaalZeBub
"Sanandaji hörde av sig först per mail till redaktionen och Kianzad. Han menade att Kianzad hade fel på många punkter. Först var tonen hövlig och korrekt, men mailväxlingen mellan Sanandaji och Kianzad tog snart en tristare vändning med tillmälen och anklagelser.
TS uppmanades flertalet gånger att specificera konkreta fel i Kianzads text och resonemang, eftersom han anklagar såväl Kianzad som Ordfront för sådant som lögn, falsifiering och inkompetens, sedermera även på Twitter."
http://omlinemagasin.se/2015/01/15/d...-gott-och-ont/
Man kan undra om sanningshalten i ovanstående (fetstil). Det ger intrycket att Tino inte kom med någon konkret kritik, trots att han uppmanades om detta gång på gång. Jag tvivlar starkt, det stämmer inte alls med det intryck jag har av Tino som person.
Vilket är ren trams. Faktum är ju att Sanandaji påtalade uppenbara fel i twitterkorrespondensen.
Det mest uppenbara felet i artikeln är när BK påstår att 60% sysselsättning för alla invandrare skulle vara någon slags break even, enligt en studie av Storesletten. Bara det att någon sådan siffra inte finns i studien.
Bara det att BK utgår då ifrån att "alla", eller en förkrossande majoritet som kommer gör det när de är 20-30 år gamla, varpå 61% skulle utgöra en break-even, bara det att inget sådant underlag finns.
BK vägrar av någon anledning rätta den biten, trots att den uppenbart är felaktig.
Senast för någon dag sedan lyckades han få tag på statistik som sa att
medianen för invandringsålder är 27 år (Tidigare har han sagt att största gruppen är mellan 20-30 år och det "största" skulle tydligen vara likställt med en förkrossande majoritet.). Bara det att detta gällde tydligen flyktinginvandrare och studien/det han tidigare skrivit, gällde "Break even" för samtliga invandrare. Blandar äpplen med päron med andra ord.
Kan väl förövrigt nämnas att den undersökning han utgår ifrån där är gjord för immigranter som anlänt innan 1991 om jag inte missminner mig. Ställer mig tveksam till dess relevans för nuvarande förhållanden. Att trolla med siffror som Kianzad gjort bevisar hursomhelst ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rensplugg
Jo det ligger närmre i tiden och passar in bättre mot tweetet.
Jag undrar om det inte rör sig om tomt vapenskrammel för att sätta motståndaren på plats? Det vill säga kan inte Behrang komma åt Tino med sina "intellektuella" argument så hotar han med rättsprocesser för att ge egot en liten skjuts?
Du kan såklart ha rätt. Men han borde väl vid detta laget insett att vapenskrammel inte alls biter på Sanandaji, så borde han inte gå upp till bevis, för att inte egot ska lida?
Aja, tiden får väl avgöra.