Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-22, 19:18
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Men jag syftade lite på att Kianzad så sent som i morse verkade vara inne på "åtal".

Jo det ligger närmre i tiden och passar in bättre mot tweetet.

Citat:
Om de nu tagit kontakt med jurister för en dryg vecka sedan, så borde väl dessa jurister gett grönt ljus för ett litet utpressningsförsök?
Jag undrar om det inte rör sig om tomt vapenskrammel för att sätta motståndaren på plats? Det vill säga kan inte Behrang komma åt Tino med sina "intellektuella" argument så hotar han med rättsprocesser för att ge egot en liten skjuts?
Citera
2015-01-22, 19:21
Medlem
Stefan Bergmark är ytterligare en urdum jävel som spyr ur sig en massa galla utan grund, en typisk journalist med andra ord.
Citera
2015-01-22, 19:46
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Det är nästan synd om Kianzad. Han är en vanlig jurist och går upp mot en disputerad nationalekonom när det gäller statistik och ekonomi.

Det är en amatör mot ett proffs, men han verkar inte fatta det själv utan skriker för full hals om hur han ska vinna matchen. Pinsamt är bara förnamnet.

Gaphalsen erkänner ju t.o.m. själv att han bara studerat juridik och inte har någon examen, så någon "vanlig jurist" vet jag inte om jag vill kalla honom."Juristwannabe", möjligen.

Parallellerna med "historikern" Arnstad är ju slående; är det något i den "antirasistiska rörelsen" som drar till sig mytomaner och supernarcissister?
Citera
2015-01-22, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Gaphalsen erkänner ju t.o.m. själv att han bara studerat juridik och inte har någon examen, så någon "vanlig jurist" vet jag inte om jag vill kalla honom."Juristwannabe", möjligen.

Parallellerna med "historikern" Arnstad är ju slående; är det något i den "antirasistiska rörelsen" som drar till sig mytomaner och supernarcissister?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jurist_i_Sverige

Jurist är inte en skyddad titel, det finns en del juristyrken som inte kräver någon form av examen. I vardagligt tal brukar man dock mena på att en jurist är en person med en examen i juridik. Annars kan ett 12-årigt barn lika gärna titulera sig som jurist.
Citera
2015-01-22, 20:03
Medlem
Från den statliga propagandaradions kommentarsfält:

Citat:
...

Beträffande varför det är såväl rasistiskt som fördummande att ställa frågan ”Hur mycket invandring tål Sverige” ska först påpekas att invandring därmed definieras som något alltid av ondo, ett hot och en belastning.

Trots att all forskning, all statistik och all data pekar precis i motsatt riktning, där såväl FN, EU, OECD som många andra internationella organ i sina komparativa och omfattande studier visat att invandring är alltid nettopositiv för mottagarländerna.

...

Behrang Kianzad, 2014-01-12 10:49
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5738708

Sen följer en diskussion med någon Jakob. Jakob är betydligt mer kunnig än Behrang Kianzad, men det är väl iofs ingen större bedrift...
Citera
2015-01-22, 20:13
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"Sanandaji hörde av sig först per mail till redaktionen och Kianzad. Han menade att Kianzad hade fel på många punkter. Först var tonen hövlig och korrekt, men mailväxlingen mellan Sanandaji och Kianzad tog snart en tristare vändning med tillmälen och anklagelser. TS uppmanades flertalet gånger att specificera konkreta fel i Kianzads text och resonemang, eftersom han anklagar såväl Kianzad som Ordfront för sådant som lögn, falsifiering och inkompetens, sedermera även på Twitter."

http://omlinemagasin.se/2015/01/15/d...-gott-och-ont/

Man kan undra om sanningshalten i ovanstående (fetstil). Det ger intrycket att Tino inte kom med någon konkret kritik, trots att han uppmanades om detta gång på gång. Jag tvivlar starkt, det stämmer inte alls med det intryck jag har av Tino som person.

Vilket är ren trams. Faktum är ju att Sanandaji påtalade uppenbara fel i twitterkorrespondensen.

Det mest uppenbara felet i artikeln är när BK påstår att 60% sysselsättning för alla invandrare skulle vara någon slags break even, enligt en studie av Storesletten. Bara det att någon sådan siffra inte finns i studien.

Bara det att BK utgår då ifrån att "alla", eller en förkrossande majoritet som kommer gör det när de är 20-30 år gamla, varpå 61% skulle utgöra en break-even, bara det att inget sådant underlag finns.
BK vägrar av någon anledning rätta den biten, trots att den uppenbart är felaktig.

Senast för någon dag sedan lyckades han få tag på statistik som sa att medianen för invandringsålder är 27 år (Tidigare har han sagt att största gruppen är mellan 20-30 år och det "största" skulle tydligen vara likställt med en förkrossande majoritet.). Bara det att detta gällde tydligen flyktinginvandrare och studien/det han tidigare skrivit, gällde "Break even" för samtliga invandrare. Blandar äpplen med päron med andra ord.

Kan väl förövrigt nämnas att den undersökning han utgår ifrån där är gjord för immigranter som anlänt innan 1991 om jag inte missminner mig. Ställer mig tveksam till dess relevans för nuvarande förhållanden. Att trolla med siffror som Kianzad gjort bevisar hursomhelst ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Jo det ligger närmre i tiden och passar in bättre mot tweetet.

Jag undrar om det inte rör sig om tomt vapenskrammel för att sätta motståndaren på plats? Det vill säga kan inte Behrang komma åt Tino med sina "intellektuella" argument så hotar han med rättsprocesser för att ge egot en liten skjuts?

Du kan såklart ha rätt. Men han borde väl vid detta laget insett att vapenskrammel inte alls biter på Sanandaji, så borde han inte gå upp till bevis, för att inte egot ska lida?
Aja, tiden får väl avgöra.
Senast redigerad av Oformad 2015-01-22 kl. 20:46.
Citera
2015-01-22, 20:26
Medlem
Profeten.Mohammeds avatar
Citat:
Nja, "mytoman" betyder och tolkas i dagligt tal som om en ren förolämpling, helt i linje med "notorisk lögnare", alltså rent synonymt. Faktum är att en lång rad förolämningar härrör från just diagnoser, vilket såklart aldrig räknats som förtal.

Hade Tino däremot sagt att "Jag vet BK är diagnostiserad med mytomani", så hade tolkningen varit annorlunda.

Men är det verligen "mytoman" som han från början menat utgör förtal?
Är betydligt värre än vad jag trodde.

Det är bara förtal om man framställer en annan person som brottslig eller klandervärd på ett sätt så att det kan ge upphov till missaktning.

Därför är det rent juridiskt lagligt för en tidning att skriva "Behrang Kianzad har HIV", utan att det stämmer, eftersom det varken är brottsligt, klandervärt eller i juridisk mening bör ge upphov till missaktning.

Jag vet inte hur det är med mytomani, men det borde inte vara olagligt att skriva att någon är diagnosticerad med en psykisk sjukdom.
Citera
2015-01-22, 20:42
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Från den statliga propagandaradions kommentarsfält:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5738708

Sen följer en diskussion med någon Jakob. Jakob är betydligt mer kunnig än Behrang Kianzad, men det är väl iofs ingen större bedrift...

Lite intressant att köra "finn fem fel" på Kianzads svar:

Det handlar vidare inte om att man inte får diskutera migrationens negativa sidor, saken är att man gör det på ett ohederligt och lögnaktigt sätt, och ignorerar det faktum att 94% av alla svenskar med annan etnisk bakgrund aldrig begår ett brott, att samma grupp betalar mer i skatt än den får i bidrag och att det har aldrig funnits, och kommer aldrig finnas, något som heter massinvandring.

1. En överrepresentation innebär troligen till ökad kriminalitet, oavsett om det fortfarande är en "låg" andel av populationen.
2. BRÅs studie som han hänvisar till säger inte hur många som aldrig begått brott, utan först från en enstaka femårsperiod.
3. BRÅs studie hänvisar vidare inte till hur många som faktiskt begått brott, utan hur många som misstänkts för brott inom perioden.
4. Att gruppen betalar mer skatt än den får bidrag är uppenbart, BK hänvisar till fel sak. Han glömmde tillfälligt bort att skola, vård osv. också kostar?
5. Nej Behrang, du är inte gud. Bara för att du säger att "massinvandring" inte finns, eller för den delen kan finnas, innebär det inte att så är fallet.

Edit:
6. Återgår till början och konstaterar: Jo, utifrån Kianzads svar handlar det uppenbarligen enbart om att man inte får diskutera de negativa sidorna, något ohederligt eller lögnaktigt har han inte påvisat, annat än sin egen argumentation då.
Senast redigerad av Oformad 2015-01-22 kl. 21:09.
Citera
2015-01-22, 20:48
Medlem
Behrang anser på Twitter att det är förtal att säga att Behrang har fel i sina artiklar speciellt om man säger att han ljuger. Han har ju uppenbarligen fel, rent objektivt ändå står han fast vid vad han skriver dvs han för medvetet fram felaktig information (lögn).

Så här skriver de på ordfront:

Citat:
han anklagar såväl Kianzad som Ordfront för sådant som lögn, falsifiering och inkompetens, sedermera även på Twitter.

Vi har tagit kontakt med Journalistförbundets jurister. Det som skett kan mycket väl leda till ett förtalsåtal.

Ljuger gör han, inkompetent är han (han vet inte ens vad median är) och man kan inte anklaga någon för falsifiering (Kianzad vet uppenbarligen inte vad ordet betyder).

Får se om jag orkar dra iväg ett mail till Journalistförbundet och se vad de säger. Att det mycket väl kan leda till ett enskilt åtal drivet av förbundet ser jag som uteslutet.

Frågade tidigare i tråden utan respons, ingen som pluggat med honom i Lund? Han har ändå varit inskriven på jursitprogrammet sedan minst 2009. Någon som sitter inne med ett Ladokutdrag, har han verkligen bara sin uppsats kvar?
Citera
2015-01-22, 21:09
Medlem
vescs avatar
Jag tror att ni kommer tycka detta är intressant, eller i vart fall roligt.

http://i.imgur.com/FWW9C1d.png

Efter att det har postats i tråden om twitteraudit så har mysteriöst 2700 twitterföljare försvunnit under dagen.

Kan det vara så att mera än hälften av hans twitteranvändare plötsligt tröttnat på Behrang? Jag tycker att han fortfarande har ett underhållningsvärde.
Citera
2015-01-22, 21:20
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc

Efter att det har postats i tråden om twitteraudit så har mysteriöst 2700 twitterföljare försvunnit under dagen.

Kan det vara så att mera än hälften av hans twitteranvändare plötsligt tröttnat på Behrang? Jag tycker att han fortfarande har ett underhållningsvärde.

Verkar som att TwitterAudit har någon sorts funktion där man kan rensa ut falska följare, om jag förstått saken rätt. Är väl den han använt isåfall?

Hursomhelst är jag osäker på om han någonsin skulle haft "köpta" följare, kollar man runt på andra twittrare, typ CarlBildt så har även de en hög (Inte lika.) andel falska följare. Kan det vara så att Kianzad helt enkelt samlat på sig en hel drös falska följare genom att vara såpass aktiv?

Någon som förresten vet vad dessa automatiska fake-följare, som följer allt och alla, är till för? Antar de genererar någon inkomst för någon, men hur?
Citera
2015-01-22, 21:23
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc

Haha, men fy f@n va less man blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in