Citat:
Ursprungligen postat av
PawPaw
Vad jag hört så var det visst mellanbror T som fick spelet när de körde upp med redaktionsbilen på gårdsplan.
Jag har också hört att det var en bror/bröder som var i farten. Dock behövde man inte köra upp på någon gårdsplan för att bli stoppad, det räckte att åka runt på en vanlig allmän väg i Norra Förlösa för att det skulle stå stora maskiner med aggressiva chaufförer i vägen (det var alltså inte på privat mark som jag förstår det).
Man kan ju hoppas att det är slut med T-bladarnas terror av grannskapet nu. Men det vettefan. Flera av familjemedlemmarna verkar ju tyvärr sakna all vett och sans. Att Martin tycker det är okej att misshandla djur till döds, och inte ens har vett att skämmas för det eller försöka dölja det, måste ju rimligtvis ligga antingen i en bristfällig (obefintlig) uppfostran eller att han lärt av sin familj att det är okej att behandla djur illa. Jag tror på det sistnämnda.
Anledningen till att jag tror det är för att det framgår av fuppen hur otroligt mycket djur som dött på T-blads gård pga av brister i skötseln, vanskötsel och rent djurplågeri. En fd personal uppger att skälet till att hon slutade hos T-blads var på grund av den grova vanskötseln av djuren.
Det hela verkar ha förbättrades något under en period när en ny anställd kom till gården och styrde upp det hela, T-bladarna själva verkar dock inte varit intresserade av att göra något åt att deras djur plågades och dog som flugor. Det är så vidrigt så jag saknar ord. Jag hoppas att T-blad konkar så inihelvete så ingen i familjen någonsin har råd att ha ett enda djur till.