2015-01-22, 19:04
Medlem
cossinuss avatar
hah gärningsmannen såg precis ut som dubbelmördaren eddie jönsson, någon mer som tänkt på det?

nån annan än jag som blev värsta sugen på lite porrbilder av den kvinnliga gärningsmannen ?
Senast redigerad av cossinus 2015-01-22 kl. 19:25.
Citera
2015-01-22, 19:21
Medlem
Fast jag tycker nog att artikeln om arvet och barnet har ett visst värde i sig. Skulle nog kännas väldigt konstigt för de som stod Göran Lundblad nära om hans mördares gemensamma barn hade ärvt. Ett barn som GL ej vetat om och troligen motsatt sig om han vetat...

Dessutom är ju pojken inte myndig när föräldrarna kommer ut, och även om jag har dålig koll på hur det funkar med vårdnad etc när man suttit i fängelse och sen kommer hem, om man då har möjlighet att få vårdnaden tillbaka, så vore det ju förfärligt om det ens fanns en mikroskopisk risk att föräldrarna genom barnet kom över en enda krona av arvet. De har ju visat att de inte har några spärrar för hur långt de kan gå för pengar...

Undrar också om Martins pappa, Åke, kommer undan helt? Han verkar ju sanslöst obehaglig, och tänk att han ens kom på tanken att tro att han skulle få vara god man?!!!! Ser till att få 1,3 mille av Görans pengar via sara. hotar goda männen och ställer in sina grejer i Görans maskinhall. Engentligen borde det väl vara nån slags egenmäktigt förfarande, för även om Sara låter honom så är ju GL långt ifrån dödsförklarad?

Vad sägs på bygden, kan han bo kvar? Och fanns det någon fru med där? Hon borde ju ha undrat i så fall, om inte hon med var inblandad... Uttrycket "Some people jus needs a high five... in the face. With a chair" passar ruggit om någon som in på den trion: Sara, Martin och Åke.
Citera
2015-01-22, 19:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag får hålla med dig i detta och sättet Aftonbladet idag publicerade en smaklös artikel
där man i stort sett visade långfingret retfullt till att ett litet barn inte heller
kommer att få ärva sin morfar är så jävla vulgärt och onödigt. Vad är det ens att skriva?

Hu fan tänker man som reporter när man skriver att barnet inte var avlat innan morfar
dog och saken kommer absolut inte i bättre dager för att AB diskret visar att dom
"lånat" ordet ifrån Ärvdabalken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20196115.ab

Ärligt, vem fan funderar ens på vad ett oskyldigt barn kommer eller inte kommer att få
in på sitt kontot kan jag fanimig undra i en situation som denna? Det är nog inte bara
ML och SL som tänker på miljonerna här, media kör samma koncept och känner sig
tvungna att delge sina läsare om att barnet sannerligen också blir utan pengar! Idioter!!

Frågan om barnets arvsrätt eller snarare brist på sådan har å andra sidan direkt betydelse för bevisvärderingen i målet. Det används som ett bevis i domskälen på att Martin Törnblad inte falskt tillvitade Sara Lundblad deltagande i hans mord på Göran Lunblad.

Annars tenderar jag något att hålla med dig. Barnets existens visar för övrigt på ett generellt moraliskt dilemma med att alls straffa människor. Visserligen är det svårt att se att det skulle kunna vara på annat sätt än att man fängslar föräldrarna och några hävdar säkert att pojken får det bättre utan sådana föräldrar. Det går dock inte att blunda för att straffet i sig inte bara drabbar förövarna utan också en oskyldig tredje part i form av den lille pojken.

I det här fallet kan man argumentera för att han till och med drabbas dubbelt genom att han både fråntas en normal relation med sina föräldrar och inte får något arv efter morfadern.
Citera
2015-01-22, 19:56
Medlem
Hur gick det med detta? och vilken närstående var det som handlade så här smart ?

http://www.expressen.se/kvallsposten/skulle-skriva-om-mord-pa-goran--team-hotat/
Citera
2015-01-22, 19:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Hon var ju en riktig heting! synd att hon kasta bort sitt liv på något sånt här idiotiskt... nåja skönt att det blir långa fängelsestraff för båda två, tyvärr är det inte livstid i detta patetiska land för mord men jaja
Citera
2015-01-22, 20:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Frågan om barnets arvsrätt eller snarare brist på sådan har å andra sidan direkt betydelse för bevisvärderingen i målet. Det används som ett bevis i domskälen på att Martin Törnblad inte falskt tillvitade Sara Lundblad deltagande i hans mord på Göran Lunblad.

Annars tenderar jag något att hålla med dig. Barnets existens visar för övrigt på ett generellt moraliskt dilemma med att alls straffa människor. Visserligen är det svårt att se att det skulle kunna vara på annat sätt än att man fängslar föräldrarna och några hävdar säkert att pojken får det bättre utan sådana föräldrar. Det går dock inte att blunda för att straffet i sig inte bara drabbar förövarna utan också en oskyldig tredje part i form av den lille pojken.

I det här fallet kan man argumentera för att han till och med drabbas dubbelt genom att han både fråntas en normal relation med sina föräldrar och inte får något arv efter morfadern.

De flesta barn har inga miljoner att ärva efter sina morfädrar och lever lyckliga ändå, med sina föräldrar. Föräldrarna har i mina ögon sett förverkat sin föräldraroll innan de ens var det.
Vilket barn vill ha dem som föräldrar?
Han behöver komma långt bort från båda släkterna.
- Jo du Vince lille, så illa var det, att far din sköt morfar din och mor din var med på det.
- De tog den stora traktorn och grävde ett hål innan..
- Jo du, har du sett en Winchester?
- Ögat var stort som en boll, se.
- Se inte så snopen ut lille Vince. Tror du att jag ljuger?

Stackars pojk!
Citera
2015-01-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Hur gick det med detta? och vilken närstående var det som handlade så här smart:p ?

http://www.expressen.se/kvallsposten/skulle-skriva-om-mord-pa-goran--team-hotat/
Vad jag hört så var det visst mellanbror T som fick spelet när de körde upp med redaktionsbilen på gårdsplan.
Citera
2015-01-22, 20:58
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PawPaw
Vad jag hört så var det visst mellanbror T som fick spelet när de körde upp med redaktionsbilen på gårdsplan.

Finns det något gott skäl till att han inte skulle lagföras för ett sådant tilltag?
Citera
2015-01-22, 21:02
Medlem
Citat:

Ja dom körde in på privat mark..... blev lite fel skulle ju vara till "megalomani"
Senast redigerad av kabbe 2015-01-22 kl. 21:07.
Citera
2015-01-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Finns det något gott skäl till att han inte skulle lagföras för ett sådant tilltag?
ja dom körde ju in på privat mark
Citera
2015-01-22, 21:09
Medlem
countrychicks avatar
Citat:

Jag har också hört att det var en bror/bröder som var i farten. Dock behövde man inte köra upp på någon gårdsplan för att bli stoppad, det räckte att åka runt på en vanlig allmän väg i Norra Förlösa för att det skulle stå stora maskiner med aggressiva chaufförer i vägen (det var alltså inte på privat mark som jag förstår det).

Man kan ju hoppas att det är slut med T-bladarnas terror av grannskapet nu. Men det vettefan. Flera av familjemedlemmarna verkar ju tyvärr sakna all vett och sans. Att Martin tycker det är okej att misshandla djur till döds, och inte ens har vett att skämmas för det eller försöka dölja det, måste ju rimligtvis ligga antingen i en bristfällig (obefintlig) uppfostran eller att han lärt av sin familj att det är okej att behandla djur illa. Jag tror på det sistnämnda.

Anledningen till att jag tror det är för att det framgår av fuppen hur otroligt mycket djur som dött på T-blads gård pga av brister i skötseln, vanskötsel och rent djurplågeri. En fd personal uppger att skälet till att hon slutade hos T-blads var på grund av den grova vanskötseln av djuren.

Det hela verkar ha förbättrades något under en period när en ny anställd kom till gården och styrde upp det hela, T-bladarna själva verkar dock inte varit intresserade av att göra något åt att deras djur plågades och dog som flugor. Det är så vidrigt så jag saknar ord. Jag hoppas att T-blad konkar så inihelvete så ingen i familjen någonsin har råd att ha ett enda djur till.
Senast redigerad av countrychick 2015-01-22 kl. 21:12.
Citera
2015-01-22, 21:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Sara är en hyfsat fräsch kvinna i mina ögon...henne kommer knarkarkärringarna (och plitarna) på Hinseberg kunna dregla länge över...och roa sej med :-)

What a waste.
Ja, hon lär bli en mumsbit för de hårdhudade damerna på Hinseberg för det blir väl där
som hon lär hamna. Anstalten i Ystad finns förstås också att välja på.

Sara får passa på och lära sig nu när hon får chansen. Vad lesbisk kärlek är för någonting.

Det är såna här sköna tjejer som hon får möta, några av dem lär väl sitta kvar sedan
reportaget producerades: http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/0001/09/farliga.html

Ulla står redo att möta upp med stora famnen...

edit: Hur fadersmord klassas är jag lite osäker på. Smäller väl inte alltför högt, antar jag.
Senast redigerad av Grandioso 2015-01-22 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in