Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Nu är du orättvis och stympar hennes uttalande. Vad hon verkligen skrev på räcket var Tack för att du förstört mitt liv Martin jag har inget att lämna till Vince nu arvslös tack".
Faktum är att de inte skulle skaffat barn öht.
Sätta barn till världen, när man har ett mord på sitt samvete och polisen idogt grävande.
Vad är det för ansvar gentemot barnet? När som helst kunde ju föräldrarna låsas in.
Vad är det för framtid för ett oskyldigt barn?
Med en kumpan som MT borde SL fattat vilken skör lina hon balanserade på. När hon nu hade tagit det stora steget över till den mörkare världen, kunde hon råkat backa över MT med en skogsmaskin t ex.
En olycka. Hon kunde stått där på gården i detta nu, rik och med en parvel slingrande runt benet. Hennes framtida nätter låter jag vara. I den kriminella världen kan man bara lita på sig själv.
Pengar, pengar, "jag har inget att lämna till Vince nu". Bara pengar.
Hennes roll som mamma då, kärleken, ansvaret, att finnas där för den lille, att låta sitt barn komma i första rummet, alltid. Gäller även för pappan.
Vad f-n bryr sig Vince om pengar? Tryggheten är A och O för ett barn.
För hans skull borde kontakten brytas helt och få växa upp som vem som helst, utan mörka fallgropar i framtiden.