Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 13:10
Medlem
Charlie-Whites avatar
För det bara är deg.
Citera
2015-01-22, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
För det bara är deg.

Då förväntar jag mig att du skrapar av innehållet på pizzan och slänger hela botten också.
Citera
2015-01-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Då förväntar jag mig att du skrapar av innehållet på pizzan och slänger hela botten också.

Pizzakanter = bara deg.
Resten av pizzan = deg + fyllning.

Han sa inte att han inte vill äta deg.
han sa att han inte vill äta BARA deg.

Jämför t.ex med en smörgås utan pålägg, kontra en smörgås med pålägg.
Citera
2015-01-22, 13:17
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:

Varför förväntar du dig det, om jag får fråga? Visst, botten är bara deg, men den är ju toppad med allt som gör en pizza god – det är inte kanten. På sin höjd lite tomatsås och kanske några få oreganospån.
Citera
2015-01-22, 13:23
Medlem
Inaniss avatar
Beror ju lite på hur hungrig man är, jag orkar vanligen inte äta upp hela den flottiga pizzan själv. Då är det oftare godare att äta delarna med fyllning och lämna lite extra kanter. Men Lite kanter brukar jag äta.
Citera
2015-01-22, 13:23
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
Exakt. Finns mycket saker man kan spara in på om man inte vill bli fetare. Man kan käka en bulle mindre eller skita i chipspåsen på kvällen. Att inte käka kanter kommer inte lösa viktproblem tro mej på den
Det spelar ingen roll var man skiter, däremot hur mycket, men med din posthistorik förväntar sig ingen att du ska förstå något så invecklat, fortsätt du att skita i dina chipspåsar.

Citat:
Spelar du dum eller förstår du inte att pizzabotten är en del av pizzan och inte bara deg?

För en massa år sedan åt jag pizza i mugg i danmark, då fanns inga kanter att äta eller inte äta.
Citera
2015-01-22, 13:36
Medlem
Kobolds avatar
Jag kör LCHF, så jag försöker undvika onödigt bröd.
Citera
2015-01-22, 13:52
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Precis det här. Trycka i sig vitt bröd har aldrig lett till något gott.
Jo, det har förmodligen mättat massa människor, eller är du av åsikten att vitt bröd är den store satan och endast äter fullkornsbröd?

Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Jag är mest nyfiken på de som säger att de äter det godaste först, jag gör tvärtom, den sista biten (efter sallad, kanter osv) ska vara den med göttast fyllning så man kommer därifrån med en fin gorgonzolaandedräkt. Den första biten får gärna vara hjärtat av pizzan, dvs det som inte går att få upp med slicen. Alltså, först mitten, i en cirkel, sedan rektanglar där jag lämnar den finaste till sist.

Precis min filosofi. Fattar inte att vissa gör tvärtom.
Citera
Medlem
Händer ibland att man skippar kanterna när man är på Pizza hut för att pizzorna är så tjocka att man inte orkar allt och tar då det godaste bara. Men när jag köper från den vanliga pizzabagaren så brukar jag äta kanterna och kan tycka att kanterna är ganska goda när de är knapriga. Tycker det är lite fånigt med folk dock som inte äter kanterna alls. Det värsta med pizzaätare är sådana som inte orkar äta en hel pizza. Köp en barn pizza då! Du kan ju inte kasta en av de heligaste rätterna som finns.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Pizzakanter = bara deg.
Resten av pizzan = deg + fyllning.

Han sa inte att han inte vill äta deg.
han sa att han inte vill äta BARA deg.

Jämför t.ex med en smörgås utan pålägg, kontra en smörgås med pålägg.

Fel, botten av pizzan är bara deg. Sen finns det fyllning på degen. Han jag svarade på sade att han inte äter kanterna för att det bara är deg. Då ska han inte äta botten heller.

Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Det spelar ingen roll var man skiter, däremot hur mycket, men med din posthistorik förväntar sig ingen att du ska förstå något så invecklat, fortsätt du att skita i dina chipspåsar.

Spelar du dum eller förstår du inte att pizzabotten är en del av pizzan och inte bara deg?

Spelar du bara dum eller förstår du inte att pizzakanterna är en del av pizzan? Och pizzabotten är bara en deg din dumme fan, förstår inte hur folk i den här tråden kan vara så lågbegåvade haha.
Citera
2015-01-22, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag kör LCHF, så jag försöker undvika onödigt bröd.

Men tomatsås går bra?
Citera
2015-01-22, 14:09
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Jo, det har förmodligen mättat massa människor, eller är du av åsikten att vitt bröd är den store satan och endast äter fullkornsbröd?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in