Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 10:03
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Varför äter ni inte upp kanterna? Kan förstå om de är brända som knäckebröd, men det är inte ofta. Är ni dumma eller bara småbarn?

Nog du som är dum som inte kan se förbi enbart dessa två alternativ.
Citera
2015-01-22, 10:18
Medlem
MissGiddys avatar
Bara äta torrt bröd bara för sakens skull? Nein danke. Onödiga kalorier. Skulle inte få mig för att möla i mig en vanlig skiva bröd utan något på heller, men jag antar att ni kantätare gör det för det är tydligen väldigt gott med vanligt, ensamt bröd.
Citera
2015-01-22, 10:45
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGiddy
Bara äta torrt bröd bara för sakens skull? Nein danke. Onödiga kalorier. Skulle inte få mig för att möla i mig en vanlig skiva bröd utan något på heller, men jag antar att ni kantätare gör det för det är tydligen väldigt gott med vanligt, ensamt bröd.

Precis det här. Trycka i sig vitt bröd har aldrig lett till något gott.
Citera
2015-01-22, 11:08
Medlem
GanjaFarfars avatar
Hur äter man en pizza utan kant, nu kanske detta är en helt annan diskussion. Men skär ni först bort hela kanten sen slicear pizzan? Eller äter ni pizzan med bestick, eller jag förstår verkligen inte grejen.
Kanten är ju det som get lite stabilitet i pizzan, varesig man skär en slice och äter den som den är. Eller om man rullar ihop slicen.
Citera
2015-01-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Hur äter man en pizza utan kant, nu kanske detta är en helt annan diskussion. Men skär ni först bort hela kanten sen slicear pizzan? Eller äter ni pizzan med bestick, eller jag förstår verkligen inte grejen.
Kanten är ju det som get lite stabilitet i pizzan, varesig man skär en slice och äter den som den är. Eller om man rullar ihop slicen.

Man käkar pizzan med händerna och när man gnagat av all fyllning så kastar man kanterna till sidan.
Citera
2015-01-22, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hohi
Man käkar pizzan med händerna och när man gnagat av all fyllning så kastar man kanterna till sidan.
Godast att kasta in dom i munnen istället :-B
Citera
2015-01-22, 11:20
Medlem
Äter oftast upp alltihopa, annars sparar jag till dagen efter. Är jag på restaurang och äter och inte orkar allt får lite kanter bli kvarlämnade.
Citera
2015-01-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGiddy

Du trycker pizza men bölar om onödiga kalorier?

Känns lite som feta människor som köper super deluxe plus meal men tar light-läsk för att socker är onyttigt
Citera
2015-01-22, 11:46
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakarimas
Du trycker pizza men bölar om onödiga kalorier?
Känns lite som feta människor som köper super deluxe plus meal men tar light-läsk för att socker är onyttigt
Håller med! Att snacka om kalorier visar bara att man har noll koll på hur kroppen fungerar. Hade han/hon skrivit kolhydrater hade det varit en annan femma.
Citera
2015-01-22, 11:52
Medlem
Månsans avatar
Tja, varför väljer man en fräsch bulle framför en torr skorpa? Varför äter man äpplet och inte hela skruttet? Varför gnaga på ett kycklingben och inte tugga i sig brosk och ben också?

Man äter den bästa maten och låter bli skräpkäket helt enkelt.
Citera
2015-01-22, 11:55
Medlem
Därför att det inte är kanterna som är det man vill ha ut av en pizza. Det är resten. Ungefär som när man äter prinsesstårta - då måste man äta så att marsipanen inte blir kvar på grund av att man inte orkar eller annat. Man prioriterar helt enkelt, för att försäkra sig om att få ned det man gillar mest.
Citera
2015-01-22, 11:56
Medlem
Cameltotems avatar
Förstår inte er.

Den som kan något om mat förstår att det är väsentligt att proportionerligt dela olika delar av maten för att nå maximal matorgasm.

Det är som att bara äta köttbullarna var för sig och sen börja med potatisen när köttbullarna är slut.

NEJ!

När du biter en del av pizzan så lär du med största sannolikhet ta den största delen med fyllning och för att det ska BALANSERAS så måste du ta en mindre bit av degen. Det är endast då man skapar den bästa biten.

Jag förstår inte ens att jag ska behöva förklara det här, det bör vara självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in